کارآفرینان به ازای به‌کارگیری مددجویان وام دریافت می‌کنند

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد از ارئه ۴۰ میلیون تومان وام به کارآفرینان، به ازای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضا رمضانی مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست هم‌اندیشی که با حضور جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان یزد برگزار شد گفت: کارآفرینان به ازای به‌کارگیری هر مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۴۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

او بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از اواسط سال ۹۶ رویکرد جدیدی را برای پایدارسازی مشاغل مددجویی در پیش گرفت، افزود: این نهاد در طرح راهبری شغلی با قرار دادن مددجویان مستعد تحت حمایت در کنار کارآفرینان و فعالان اقتصادی که بادانش، تجربه و توانمندی مسیر شغلی را طی کرده‌اند سعی کرده است رابطه‌ای منطقی بین آن‌ها برقرار کند تا هر دو طرف از این همکاری منفعت کنند.

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: در این رابطه کاری که بین مددجویان و راهبران شغلی تعریف‌شده است اگر مددجویی در مسیر شغلی نیازمند آموزش باشد کمیته امداد هزینه آن را پرداخت می‌کند.

او بابیان اینکه به‌زودی مجمع خیران اشتغال در استان یزد تشکیل می‌شود افزود: شناسایی خیران اشتغال و بهره‌گیری از نقش آنان در فرایند توانمندسازی و اشتغال مددجویان ازجمله اهداف موردنظر در اجرای این طرح است.

رمضانی گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده در آینده نزدیک مبلغ وام قرض‌الحسنه اعطایی به کارآفرینان و فعالان اقتصادی درازای به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تا ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

محسن علیزاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد نیز با اشاره به اهمیت راهبری شغلی و کاریابی گفت: بحث اشتغال مددجویان تحت حمایت از بدو تأسیس کمیته امداد همواره موردتوجه بوده است و در سال‌های اخیر این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

علیزاده بابیان اینکه کمیته امداد به‌عنوان یک اورژانس اجتماعی کار می‌کند، افزود: رویکرد این نهاد ارائه خدمات هدفمند به مددجویان است که درنهایت به توانمندسازی آنان منجر می‌شود و پس از مدت مشخص از چرخه حمایتی خارج‌شده و نیازمندان دیگر جایگزین آن‌ها می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه محور‌های مختلفی در بخش اشتغال به‌صورت تخصصی در حال اجرا است، گفت: اجرای طرح‌های مختلفی در قالب راهبری شغلی با همکاری شرکت‌ها، مؤسسات، فعالان اقتصادی و کارآفرینان برای ایجاد کسب‌وکار برای مددجویان تحت حمایت در سال ۹۸ برنامه‌ریزی‌شده است.

انتهای پیام/ غ

به ازای به‌کارگیری هر مددجو ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنید

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.