دیدار وزیر امور اقلیت‌های هند با شیخ زکزاکی

وزیر اقلیت‌های دینی دولت مرکزی هند با رهبر جنبش اسلامی نیجریه ملاقات کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر اقلیت‌های دینی دولت مرکزی هند با علامه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه ملاقات کرد.

«سید مختار عباس نقوی» به همراه یکی از معاونانش با حضور در اتاق ۴۲۶۲ بیمارستان "مدانتا" دهلی نو از نزدیک با شیخ ابراهیم زکزاکی، دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه ملاقات و گفت‌وگو کرد.

نزدیکان شیخ زکزاکی امیدوارند پس از این دیدار محدویت‌ها برداشته و امکان حضور پزشکان معتمد برای درمان دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه فراهم شود.

وخامت حال شیخ زکزاکی باعث شد مقامات قضایی نیجریه دستور آزادی وی را صادر کنند و به وی اجازه دهند برای درمان عازم خارج از کشور یعنی هند شود. ۱۴۸ پزشک با تخصص‌های مختلف از ایران، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان و هند با فرستادن پیامی برای مقامات نیجریه درباره وخامت حال شیخ زکزاکی هشدار دادند و بر ضرورت انتقال وی به بیمارستان تخصصی برای درمان تاکید کردند.

به گفته وکلای شیخ زکزاکی، او چشم راست خود را از دست داده است و احتمال دارد چشم دیگرش را نیز از دست بدهد. همچنین آن‌ها اعلام کردند هنوز چند ترکش و گلوله ناشی از حمله سال ۲۰۱۵ ارتش نیجریه به منطقه زاریا در بدن وی وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
انشااله خدا شفا بده و زود تر از بند این شیطان صفتا نجاتش بده
آخرین اخبار