۲۰ واحد نیروگاهی تا پایان سال وارد مدار می شود

وزیر نیرو در سربیشه از افتتاح ۲۰ واحد نیروگاهی تا پایان امسال در ۱۳ استان کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت ۳ هزار مگاواتی این واحد‌های نیروگاهی افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه صنعت برق به عنوان یک صنعت زیر بنایی نقش موثری در چرخش تولید دارد، گفت: نرخ تولید برق از سال ۹۲ تاکنون از لحاظ به مدار آمدن نیروگاه‌ها به طور متوسط سالانه هزار و ۷۷۵ مگاوات بوده که از سال ۹۲ تاکنون این نرخ به بالای ۲ هزار و ۱۰۰ مگاوات در سال رسیده است.

وزیر نیرو افزود: در بخش نیروگاه‌های تجدید پذیر من به عنوان وزیر نیرو دریافت کننده هیچ گونه ابلاغی از کنوانسیون پاریس و نظایر آن در ارتباط با تکلیف، چه داوطلبانه و چه غیرداوطلبانه نبوده ایم و آنچه ما انجام می‌دهیم استفاده از ظرفیت‌های کشور در عرصه تولید انرژی‌های تجدید پذیر دربخش نیروگاه‌های خورشیدی و نیروگاه‌های بادی است.

اردکانیان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی دو ظرفیت باد و خورشید را داراست افزود: آمادگی داریم از تمام سرمایه گذاران در این حوزه‌ها حمایت کنیم.

او  به وجود قوی‌ترین و پردامنه‌ترین تونل‌های باد کشور در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران در این حوزه می‌توانند پس از احداث نیروگاه و تولید برق براساس قرارداد‌های تنظیم شده، برق تولیدی را خودشان صادر کنند.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه خراسان جنوبی هم اکنون حدود ۱۸ مگاوات ظرفیت نصب شده دارد افزود: تا پایان دولت دوازدهم حدود ۱۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و ۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی دیگر در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسانیم.

انتهای پیام/ک

۲۰ واحد نیروگاهی در ۱۳ استان افتتاح می‌شود

برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار