کره شمالی: قصد گفت‌وگو با کره جنوبی را نداریم

کره شمالی در بیانیه‌ای با اعلام این که کره جنوبی دچار «خودفریبی» شده است، گفت پیونگ‌یانگ در پی گفت‌وگو با سئول نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، خبرگزاری دولتی کره شمالی با انتشار یک بیانیه رسمی به نقل از مقامات عالی رتبه اعلام کرد که حکومت این کشور به دنبال گفت‌وگو با کره جنوبی نیست.

این خبرگزاری در ادامه اعلام کرد: «کره جنوبی دچار خودفریبی شده که گفتگو [میان دو کشور] به طور طبیعی اتفاق خواهد افتاد.»

کره شمالی روز جمعه ۲۵ مرداد (۱۶ اوت) دو موشک دیگر به سمت آب‌های شرقی خود شلیک کرد. به این ترتیب پیونگ‌یانگ ششمین پرتاب موشکی خود را در کمتر از یک ماه گذشته انجام داده است.

این اعلامیه پس از آن که مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در روز آزادی کره جنوبی ۲۴ مرداد (۱۵ اوت) در تلویزیون ملی این کشور حضور یافت و گفت که با وجود پرتاب‌های موشکی اخیر، شتاب گفتگو بین دو کره و آمریکا «تغییرناپذیر» است، منتشر شد. مون در این برنامه گفت: «هدف نهایی این اقدامات گفتگو است نه برخورد [نظامی].»

وی همچنین تاکید کرد که کشورش دارای قدرت دفاعی بالاتری از کره شمالی است، اما سئول می‌کوشد از ایجاد تنش در شبه‌جزیره کره جلوگیری کند.

این بیانیه کره شمالی در پی برگزاری رزمایش کره جنوبی و آمریکا در شبه‌جزیره کره منتشر می‌شود؛ رزمایشی که کره شمالی بارها درباره برگزاری آن هشدار داده و آن را عامل افزایش تنش در منطقه خوانده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار