جذب ۲۶ میلیارد ریال اعتبار بخش مکانیزاسیون کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان كرمانشاه  گفت: تاکنون ۳۷درصد از تسهیلات خط ۷مکانیزاسیون توسط شهرستان کرمانشاه جذب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان كرمانشاه گفت: تاکنون ۳۷ درصد از تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان توسط شهرستان کرمانشاه از خط اعتباری ۷ مکانیزاسیون جذب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه اظهار کرد: شهرستان کرمانشاه در جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌جاری اهتمام جدی داشته است و از تمامی پتانسیل به منظور ارتقاء ضریب مکانیزاسیون شهرستان و جذب ادوات مناسب استفاده نمود.

این مسئول به مجموع اعتبارات جذب شده برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در سال جاری و از محل خط اعتباری ۷ مکانیزاسیون؛ ۲۶ میلیارد ریال اعتبار جذب و به بخش مکانیزاسیون شهرستان تزریق گردیده است.

لازم به ذکر است در سال زراعی گذشته نیز شهرستان کرمانشاه مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال را از محل خط اعتباری ۶ مکانیزاسیون جذب نمود.

آشتاب به اقدامات انجام شده برای جذب تراکتور و ادوات دنباله بند در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌جاری تاکنون ۹ دستگاه تراکتور و همچنین ۳۵ دستگاه ادوات دنباله بند به ناوگان مکانیزاسیون در شهرستان کرمانشاه اضافه شده است و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

آشتاب با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای توسعه مکانیزاسیون در این شهرستان صورت گرفته است، افزود: با همه این تلاش‌ها بخش مکانیزاسیون شهرستان کرمانشاه نیاز به به روزشدن و ارتقاء ضریب مکانیزاسیون بالاتری را دارد.

وی اظهار کرد: باید در جهت بالا بردن میزان تولید، کیفیت محصولات تولیدی و افزایش بهره وری گام‌های اساسی برداشته شود و با کشت مکانیزه می‌توان هزینه تولید محصولات کشاورزی را پایین آورد

آشتاب گفت: با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر در این شهرستان، برای حفظ آب و خاک باید به سمت و سوی استفاده از فناوری‌های جدید و بهره برداری از ماشین آلات نوین از جمله ادوات کم خاک ورزی، بی خاک ورزی و استفاده از کمبینات و ... رفت.

 

انتهای پیام/ز


۳۷ درصد از تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار