تلاش برای تصویب منطقه آزاد اینچه برون

استاندار گلستان از رایزنی برای تسریع در تصویب منطقه آزاد اینچه برون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حق شناس استاندار گلستان ظهر امروز در مصلی اهل سنت و در جمع نمازگزاران گنبدکاووس با بیان اینکه تصویب نهایی منطقه آزاد اینچه‌برون نرخ بیکاری شهروندان گلستانی را کاهش می‌دهد گفت: سه هفته گذشته در ملاقاتی که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم قرار شد منطقه آزاد تجاری اینچه‌برون به تایید نهایی برسد.


حق شناس افزود: یکشنبه هفته آینده نیز در ادامه گفتگوها، نشستی با دکتر لاریجانی رئیس مجلس دارم و امید داریم این منطقه، منطقه آزاد معرفی شود.


حق‌شناس گفت: ایراد‌های شورای نگهبان به مناطق آزاد سایر مناطق کشور است و بر اساس قولی که رئیس مجلس شورای اسلامی دادند منطقه آزاد اینچه‌برون زودتر از مابقی مناطق کشور در حوزه مناطق آزاد به تصویب نهایی می‌رسد.


استاندار گفت: تصویب منطقه آزاد اینچه برون ارتباط تجاری بین ایران و ترکمنستان را رونق می‌دهد و ارتباط بین اقوام ترکمن گلستان و ترکمنستان را مستحکم‌تر می‌کند.


حق شناس، آسفالت جاده ترانزیتی یا جاده نفت را یکی دیگر از طرح‌های مهم شهرستان گنبدکاووس عنوان کرد و گفت: قسمتی از این جاده امسال آسفالت و مابقی آن تا پایان سال آینده زیرسازی و آسفالت می‌شود.


به گفته حق شناس، اسفالت این جاده، فاصله بین مرز اینچه‌برون و گنبدکاووس را تا حدود ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.


استاندار گلستان در ادامه سخنان خود  وحدت بین شیعه و سنی و اقوام مختلف در شهرستان گنبدکاووس را یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان برشمرد و گفت: این وحدت حاصل تلاش علمای شیعه و سنی در بین مردم است با باید از بزرگان و علمای شیعه و سنی در شکل‌گیری این وحدت قدردانی کرد.


انتهای پیام / فا


 منطقه آزاد اینچه برون در پیچ و خم‌های بهارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.