بخشدار ماهیدشت گفت: جشنواره جشن خرمن همه ساله بعد از پایان برداشت مزرعه در کرمانشاه توسط کشاورزان روستا جهت شکر گزاری برگزار می‌شود.

حیدریان بخشدار ماهیدشت  در گفت و گوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: جشنواره جشن خرمن همه ساله بعد از پایان برداشت مزرعه در کرمانشاه توسط کشاورزان روستا جهت شکر گزاری برگزار می‌شود و نزد خدا آرزو می کنند تا در آمد حاصله از کشاورزی در راه شادی خرج شود.
شکرگزاری کشاورزان ماهیدشتی در جشنواره زیبای خرمن
او گفت: این جشنواره  زیبا و باشکوه امسال در زمین ورزشی قمشه روستای سید یعقوب بخش ماهیدشت؛ با حضور مسئولین و همکاری هیات بومی محلی شهرستان کرمانشاه و خیل عظیم مردم از نقاط مختلف روستا و فرهنگ دوستان و هنرمندان کرمانشاهی برگزار شد.

حیدریان بیان کرد :  از بخش‌های این جشن خرمن می‌توان به موسیقی کردی، هوره و شعر کردی، اجرای طناب کشی مردم اهالی روستا با همکاری هیات ورزش‌های بومی محلی شهرستان کرمانشاه، رژه ورزشکاران کاراته کار، اجرای موسیقی گروه سنتی ساز و دهل با هنر‌مندان گروه هلپرکه، دعای شکرگزاری و دیگر برنامه‌ها در پایان از مسئولین و کشاورزان نمونه روستا تقدیر بعمل آمد.

 به گفته بخشدار ماهیدشت این دومین سال برگزاری جشن خرمن و هشتمین جشنواره ورزش های بومی و محلی در ماهیدشت است .

حیدریان افزود: جشن برکت خرمن آیین کهن مردمان این سرزمین در ستایش پروردگار است  در این جشن محصولات کشاورزی   غذاهای سنتی و محلی به مهمانان  عرضه شد.
شکرگزاری کشاورزان ماهیدشتی در جشنواره زیبای خرمن

او ادامه داد: هم چنین خدمات پزشکی به صورت رایگان  شامل قند خون  فشار خون مشاوره  انجام شد و غرفه های صنایع دستی  نقاشی کودکان  کتابخوانی از دیگر بخش های این جشنواره زیبا بود.

شکرگزاری کشاورزان ماهیدشتی در جشنواره زیبای خرمن

انتهای  پیام/ز


برگزاری جشن خرمن در ماهیدشت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.