همایش تبیین روز مباهله در بیرجند

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی از برگزاری همایش تبیین روز مباهله در بیرجند خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر گفت: بنیاد بین‌المللی غدیر با تلاش‌های فراوان و با هدف ترویج و تبیین پیام غدیر در قالب سیاست‌هایی ایجاد شد.

او افزود: سیاست‌های کلی بنیاد غدیر، برنامه‌ریزی، پیگیری و ایجاد انگیزه میان کارکنان و اقشار مختلف جامعه در انجام فعالیت‌های غدیر و زمینه‌سازی برای گسترش برنامه‌های غدیر است.

حاجی‌زاده  ادامه داد : سیاست‌های محتوایی این بنیاد نیز تبیین و فلسفه غدیر، تبیین و ترویج و تبلیغ فضائل امام علی (ع)، ترویج نهج‌البلاغه و ترویج آموزه‌های علوی بر اساس نیاز‌های روز و مفاهیم خطبه غدیر، تلاش در جهت تقویت و وحدت مسلمین و پرهیز هرگونه فعالیت‌ها و اقدامات تفرقه انگیز و معرفی زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر  تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر با هدف شناسایی و ایجاد ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی، جلب همکاری و مشارکت مجامع بین‌المللی در جهت اهداف غدیر، تبیین فلسفه غدیر ایجاد وحدت بین فرق اسلامی و سایر ادیان با تکیه اشترکات مذهبی و عقیدتی و توسعه برگزاری هدفمند جشن و سرور در تمام کشور‌ها ایجاد شده است.

او اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر در کشور‌هایی مانند آلمان، ترکیه، هند، سوریه، عراق، زیمباوه، پاکستان، لبنان، نیجریه، افغانستان، گامبیا، اسپانیا و آمریکا نمایندگی دارد.

حاجی‌زاده بیان کرد: در مرکز هر استان بنیاد بین‌المللی غدیر نمایندگی دارد و نماینده، ولی فقیه رئیس بنیاد هر استان است و نمایندگی هر استان پنج معاونت دارد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی گفت: تجمع مردم برای دعای عرفه، سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از سادات حاضر در مراسم نماز جمعه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، گلباران گلزار شهدا، برگزاری کاوران‌های شادی و برگزاری جشن‌های باشکوه شب عید غدیر در استان از جمله برنامه‌های دهه ولایت و امامت در استان است.

او با بیان اینکه جشن محوری شب عید غدیر در مرکز استان با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و سخنرانی آیت‌الله قوامی روز دوشنبه ۲۸ مرداد بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین (ع) برگزار خواهد شد افزود: اجتماع غدیریون در دفتر امام جمعه بیرجند روز عید غدیر از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان جنوبی با بیان اینکه مباهله روز حقانیت پیامبراکرم (ص) و روز دعا و شکرگزاری است گفت: همایش تبیینی مباهله در استان با محوریت حوزه‌های علمیه روز ۴ شهریورماه مصادف با ۲۵ ذی الحجه با هدف افزایش معرفت جامعه نسبت به مباهله، تبیین مباهله به عنوان اصلی‌ترین اسناد امامت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز مباهله برگزار خواهد شد.

حاجی‌زاده با بیان اینکه با جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی ضیافت علوی فراگیر می‌شود تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیر امسال در شوسف، بشرویه و طبس صبح روز عید غدیر برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

اجتماع غدیریون در خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار