۵۱ هزار تن لیموترش در استان بوشهر برداشت خواهد شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با آغاز برداشت محصول لیموترش از سطح باغات استان، پیش بینی می‌شود امسال ۵۱ هزار تن از این محصول در استان بوشهر برداشت و به بازار عرضه شود.

۵۱ هزار تن لیموترش در استان بوشهر برداشت خواهد شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خسرو عمرانی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال ۵۱ هزار تن از این محصول در استان بوشهر استحصال و به بازار عرضه شود بیان کرد: از مجموع ۴هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات مرکبات استان بوشهر، ۳ هزار و۴۹۰  هکتار به کشت درختان لیموترش اختصاص یافته که از این میزان ۲هزار و ۸۰۰ هکتار بارور و ۷۲۶ هکتار غیر بارور است.

وی افزود: ارقام لیموترش کشت شده در باغات استان بوشهر ارقامی نظیر مکزیکین لایم,لیموترش معمولی, لیسبون, لیموترش خارگی و پرشین لایم می‌باشد که با توجه به شرایط اقلیمی استان از کیفیت و بازار پسندی مطلوبی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: باغات مرکبات استان  و تولیدات آن‌ها سهم به سزایی در میزان اشتغال ودرآمدزایی بهره برداران به خود اختصاص داده است.

عمرانی با بیان اینکه بیشترین تولیدات لیمو ترش مربوط به شهرستان جم، دشتستان و دشتی  است افزود: برداشت لیموترش از مردادماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و محصول برداشت شده علاوه بر بازار مصرفی استان بوشهر به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

 وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه استفاده از نهال‌های استاندارد، کاربرد شیوه‌های نوین آبیاری و تغذیه گیاهی، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها از عوامل موثر در افزایش کمی و کیفی تولیدات این محصول در استان بوشهر است.

انتهای پیام/م

آغاز برداشت لیمو ترش در باغات استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.