ادیانی در صحن علنی:

عدم اجرای لایحه نظام درآمد پایدار شهرداری‌ها استنکاف از قانون است

نماینده مردم قائم‌شهر گفت: طبق ماده ۱۷۴ قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف است که نظام پایدار درآمد شهرداری‌ها را تدوین کند، اما چنین مسئله‌ای تحقق نیافته که این امر به منزله استنکاف از قانون است.

عدم اجرای لایحه نظام درآمد پایدار شهرداری‌ها استنکاف از قانون استبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ادیانی نماینده مردم قائم‌شهر طی سوالی درباره علت عدم اجرای کامل مواد ۱۷۳ و ۱۷۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه از وزیر کشور در جلسه علنی امروز مجلس، اظهار کرد: ما دولت را به تدوین نظام درآمدی پایدار شهرداری‌ها مکلف کرده‌ایم، اما هشت سال از این تکلیف می‌گذرد و اگر قرار باشد قانون وضع شود، اما اجرایی نشود پس فلسفه وجود نمایندگان و بُعد نظارتی مجلس چیست؟

او تصریح کرد: طبق ماده ۱۷۴ برنامه پنج ساله پنجم توسعه اقتصادی دولت مکلف است که لایحه نظام درآمد پایدار شهرداری‌ها را تدوین کند، اما تاکنن چنین کاری انجام نداده و این کار استنکاف از قانون تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اجرایی کردن لایحه مدیریت یکپارچه شهری مستلزم تغییر در قوانین است

ادیانی ادامه داد: عدم درآمد پایدار برای شهرداری‌ها موجب روی آوردن آ‌ن‌ها به فروش تراکم شده که این امر باعث از بین رفتن منظره‌های زیبای شهر‌ها شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر خاطرنشان کرد: همچنین عدم وجود این لایحه باعث ایجاد رانت و فساد شده است، دستگیری اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها نیز از معضلات موجود کنونی است که اگر لایحه جامع مدیریت شهری تدوین شود کمتر شاهد چنین مسائلی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار