۱۱۲۰ هکتار از اراضی ملی در اردبیل به بیت‌المال اعاده شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در پنج ماهه نخست سالجاری بیش از یک هزار و ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی در استان اردبیل به بیت المال اعاده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل صبح امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: در پنج ماهه نخست سالجاری بیش از یک هزار و ۱۲۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۲۲ میلیار ریال به بیت المال اعاده شد.

او بیان کرد: لزوم حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط و دستگاه قضایی هماهنگی لازم را انجام داده‌اند تا جلوی هرگونه سوءاستفاده گرفته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: عملکرد شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی بسیار شاخص بوده که در این مدت حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی ملی توسط سودجویان تخریب و تصرف شده است که در این خصوص ۳۳۰ پرونده تشکیل و ۳۱۰ متهم بازداشت شده است.

خدادادی تصریح کرد: در طول این مدت از هزار و ۶۰۰ مورد تخریب، تعرض و تصرف جلوگیری شده است که اقدام قابل ملاحظه‌ای در این حوزه انجام یافته است.

خدادادی افزود: ۱۳۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی صورت گرفته که با خاطیان برخورد قانونی انجام شده است.

او افزود: ۱۷۰۰ هکتار اراضی حوزه تصفیه خانه اردبیل بدون سند است که مقرر شد بحث انتقال مالکیت این اراضی به آب و فاضلاب استان با بخشودگی جرائم صورت گیرد.

معاون دادگستری استان اردبیل گفت: حریم جاده ورودی شهر هیر که مستعد کشاورزی و باغداری است جهت بهره برداری معدنی مورد تخریب واقع شده و منظره ناخوشایندی برای شهر توریستی هیر ایجاد کرده است و علاوه بر این گرد و خاک حاصله از آن باعث آلودگی محیط زیست شده است که مقرر شد سازمان صنعت معدن و تجارت در خصوص ابطال قرارداد برداشت مواد معدنی اقدام کند.

خدادادی اظهار داشت: در برخی استان‌ها از قبیل خراسان شمالی و خراسان رضوی برای اراضی بستر رودخانه‌ها سند به نام آب و فاضلاب صادر شده است که مقرر شد این امر مورد بررسی‌های لازم صورت گیرد و در صورت امکان برای آب و فاضلاب استان اردبیل نیز اسناد مربوط به اراضی بستر رودخانه‌ها صادر شود.

او بیان کرد: لایروبی مسیل رودخانه‌ها از جمله رودخانه بالیقلو از ضروریات است که برای این امر اعتباری به میزان ۱۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که مقرر شد در خصوص تأمین اعتبار اقدام لازم انجام گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: کمبود نیروی حفاظت از منابع طبیعی بسیار مشهود است و برای هر ۱۲ هزار هکتار یک نفر وجود دارد مقرر شد در خصوص جذب نیروی لازم برای حفاظت از منابع طبیعی اقدام لازم صورت گیرد.

خدادادی گفت: اهالی روستای بارزیل مشکین شهر برای آبیاری اراضی کشاورزی خود از آب فاضلاب خام تصفیه خانه مشکین شهر استفاده می‌کنند که امری بسیار خطرناک برای بهداشت محیط است که مقرر شد در خصوص تامین آب لازم برای آبیاری این اراضی با هزینه برآورد ۲ و نیم میلیارد تومان اقدام لازم صورت گیرد.

او اظهار کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد در خصوص بستن چاه‌های غیر مجاز مناطق مختلف استان که باعث از بین رفتن منابع آبی ذخیره زیرزمینی می‌شود اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

برخورد قانونی با خاطیان اراضی ملی در اردبیل

برچسب ها: اراضی ملی ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.