سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور:

جامعه‌ای که برای آموزش هزینه نکند روی توسعه را نخواهد دید

سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه رمز توسعه در آموزش و پرورش توجه به آموزش‌های ابتدایی است،گفت: جامعه‌ای که برای آموزش ابتدایی هزینه نکند روی توسعه را نخواهد دید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره کشوری پروژه‌های علمی دانش آموزان ابتدایی که در سالن همایش‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شد، گفت: ۱۳۱ راهکار براساس سند تحول بنیادین برای تحقق اهداف حوزه آموزش و پرورش تعیین شده است.

او با بیان اینکه راهکار هیجدهم این سند نوآوری تحقیق، خلاقیت و فعالیت‌های مهارتی و عملی برای تمام دانش آموزان را مدنظر قرار گرفته است، افزود: در همین راستا علاوه بر برنامه درسی که یک برنامه حجیم و سنگینی بوده باید به برنامه‌های علمی و پژوهشی توجه شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه درسی ۱۲ هزار و ۹۰۰ ساعت آموزش‌های نظری از اول ابتدایی تا پایه دوزادهم را هدف‌گذاری کرده است، تصریح کرد: میانگین این برنامه در دنیا ۸ هزار ساعت بیشتر است که نشان دهنده افزایش هزینه به وزارت آموزش و پرورش برای اجرای ۴هزار و ۹۰۰ برنامه بیشتر از میانگین جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه می‌توانیم بجای این میزان از ساعات درسی به موضوعات مبتنی بر مهارت، هنر و انگیزش‌های علمی برای دانش آموزان توجه کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر زمینه اجرای چنین برنامه‌های در آموزش و پرورش به وجود آمده است.

حسینی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های ما در آموزش و پرورش ساختن و فرصت‌آفرینی موقعیت‌های متعدد یادگیری است، بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین جوهر‌های سند تحول بنیادین و یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های این سند این بوده که مسئولان، مدیران، اولیا را بر آن می‌دارد که برای دانش آموزان در موقعیت مدرسه و فرا مدرسه فرصت‌های جدید یادگیری خلق کنند.

او با اشاره به اینکه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره کودکی تغییر شکل داده است و ما امروز دانشمندان خردسال داریم، گفت: امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه‌ای فعال و پویا توجه به آموزش‌های ابتدایی است و جامعه‌ای که برای آموزش ابتدایی هزینه نکند روی توسعه را نخواهد دید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه باید از آزمون و نمره گرایی در این دوره و کلاس‌های تقویتی مکمل و برگزاری امتحان دوری کرده و با ایجاد فرصت‌های مناسب همانند جشنواره جابربن حیان به سمت رشد و تعالی دانش آموزان حرکت کنیم.

او با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش این است که کودکان را به سرعت وارد دوران بزرگسالی کنیم، ادامه داد: جشنواره‌هایی از این دست فرصت‌های انگیزشی و هنری را فراهم می‌کند تا دانش آموزان متناسب با علاقه و تلاش خود شکوفا شوند.

انتهای پیام/آ

رمز توسعه در آموزش و پرورش توجه به آموزش‌های ابتدایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.