شیخ زکزاکی دوباره بازداشت شد

بنیانگذار و رهبر جنبش اسلامی نیجریه به محض بازگشت به این کشور در فرودگاه بازداشت و به زندان منتقل شد.

شیخ زکزاکی دوباره بازداشت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ زکزاکی به محض بازگشت از هند با یورش نیرو‌های امنیتی این کشور بازداشت و به زندان منتقل شد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «اللؤلؤة»، به محض بازگشت شیخ ابراهیم الزکزاکی، بنیانگذار و دبیر کل جنبش اسلامی نیجریه از هند، نیرو‌های پلیس مخفی این کشور (DSS) با یورش به فرودگاه بین‌المللی «ننامدی آزیکیوه» شهر ابوجا، پایتخت نیجریه او و همراهانش را بازداشت کردند.

دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز ضمن تأیید این خبر افزود شیخ زکزاکی به همراه همسر و همراهانش در فرودگاه بازداشت و به بازداشتگاهی در ایالت «کادونا» منتقل شدند که پیش از این در آنجا زندانی بودند.

شیخ زکزاکی و همسرش هفته پیش برای درمان وارد دهلی‌نو، پایتخت هند شدند. مقامات نیجریه در پی اعتراضات مردمی، او را سرانجام پس از چهار سال بازداشت آزاد و برای درمان به هند منتقل کردند. شیخ ابراهیم زکزاکی به همراه همسرش حدود چهار سال است از آسیب‌ها و بیماری‌های جسمی رنج می‌برند.


بیشتر بخوانید: دولت نیجریه به دنبال قتل شیخ زکزاکی است


رهبر جنبش اسلامی نیجریه دوشنبه دوازدهم اوت (۲۱ مرداد ۱۳۹۸) به همراه همسرش از ابوجا، پایتخت این کشور به هند منتقل شد تا در آنجا روند درمان خود را پی بگیرد.

شیخ زکزاکی پنجشنبه پیش در هند با انتشار یک پیام ویدئویی گفت دولت نیجریه در مورد وضعیت سلامت او اطلاعات نادرستی به طرف هندی داده و در امر درمان مانع‌تراشی کرده است، به همین دلیل او ترجیح می‌دهد که به کشور دیگری منتقل شود.

پیش از آن «مسعود شجره» مسئول مرکز حقوق بشر اسلامی لندن از ضرب‌الاجل دو ساعته دولت هند به شیخ زکزاکی برای پذیرش روند نامناسب درمان خبر داده بود. 

به گفته ابراهیم موسی، دولت نیجریه و مقام‌های بیمارستان «مدانتا» در هند علی‌رغم موافقت اولیه با درخواست‌های شیخ زکزاکی، اجازه ندادند که پزشکان او در روند درمان حضور داشته باشند. و ی همچنین افزود احتمالا شیخ زکزاکی برای درمان به کشوری مسلمان منتقل خواهد شد. (اینجا)

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صلوات
۲۲:۵۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
این فاسدان فکرمی کنندباازبین بردن این شیخ بزرگوار می توانندجلوی اسلام رابگیرند.هرقطره خون این عزیز وفرزندان شهیدش دررگ مسلمانان غیرتمنددیگری می جوشدودرآینده به جای یک زکزاکی سیلی اززکزاکی اینهارامیبرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
ای آل سعود بدان چنان تقاصی پس بدهی چنان انتقامی درانتظارت است که هبچ راه فراری نداری کورخوندی بتونی اسلام ناب محمدی راازبین ببری بااسرائیل وآمریکای جنایتکار که پوزهشان رابه خاک مالیده شد توسط مقاومت نابودی اسرائیل زودترازآن رقم خواهدخورد
یاحیدرکرار زندنقش بزودی برپرچم سبزعربستان سعودی یهودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
تروریست در نیجریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
اگر به نجف منتقل بشود شاید بهتر باشد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۳۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
لعنت به نظام فاسدوخونخوارنیجریه که تابع دستورات حاکمان فاسداسرائیل وآل سعودخبیث هستندخداوندسزایشان رابدهد واین مجاهدبزرگ راازدست این دژخیمان نجات دهد.الهی آمین
برای تحقق این خواسته انشاالله عزیزان دعابفرمایند.
آخرین اخبار