برداشت خرما از نخلستان‌های ایرانشهر شروع شد

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ایرانشهرگفت: کار برداشت محصول خرما از سطح بیش از ۶ هزار هکتار نخلستان‌های این شهرستان شروع شد.

برداشت خرما از نخلستان‌های ایرانشهر شروع شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی شریعتمداری  رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه ایرانشهر با ۹ هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است گفت: از این سطح ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

او با بیان اینکه بیش از ۷۰ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود، بیان کرد: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر بسته بندی و عرضه شود.

او اظهار داشت: ایرانشهر دارای ۶ سردخانه با ظرفیت بیش از ۱۲ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می‌شود.

شریعتمداری گفت: هم اینک بیش از سه هزار نفر در این شهرستان مشغول برداشت محصول خرما هستند که با راه اندازی صنایع فرآوری و بسته‌بندی می‌توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار، رونق اقتصادی در منطقه را شاهد باشیم.

او ادامه داد: برداشت خرما در ایرانشهر از نیمه مرداد ماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ادامه دارد.

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایرانشهر پیش بینی کرد؛ تا پایان فصل برداشت بیش از ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

ایرانشهر با ۳۰ هزارهکتار زمین زراعی و باغی و ۱۷ هزار بهره‌بردار در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

بیش از ۷۰ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار