جشنواره سیر در روستای کهک شهرستان تفرش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ،  جشنواره سیر در روستای کهک شهرستان تفرش برگزار و در این جشنواره نمایشگاهی از سیر و غذا‌های سنتی تولید شده در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت؛ مسابقه طناب کشی هم از بخش‌های جنبی این جشنواره بود.

حسین منصوری زاده بخشدار شهرستان تفرش در این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره و جشنواره‌های روستایی توانمندی روستا‌ها و ایجاد نشان تجاری به منظور رونق اقتصادی است.

حسنی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تفرش هم درحاشیه این جشنواره **گفت: سیر روستای کهک یکی از محصولات معروف شهرستان تفرش و سطح زیر کشت سیر در شهرستان تفرش بین ۱۰ الی ۱۵ هکتار متغیر است.

حسینی افزود: یکی از دلایل مرغوبیت این محصول در این روستا، اطلاعات کشاورزان در زمینه کشت به موقع، خاک مناسب، آبیاری و برداشت به موقع است.

سیر روستای کهک شهرستان تفرش به دلیل کیفیت بالایی که در مقایسه با سیر تولیدی در سایر مناطق دارد، مشتریان ویژه‌ای دارد و جزو اقلام سوغاتی و صادراتی شهرستان تفرش است که در مرداد ماه برداشت این محصول آغاز می‌شود.

روستای کهک در شمال شرقی شهرستان تفرش بهترین منطقه کشت سیر این شهرستان است و بیشتر سیر تولیدی این روستا در زمین‌های کوچک به شیوه سنتی کشت می‌شود و بخش زیادی از کار تولید سیر را بانوان برعهده دارند.

 

جشنواره سیر کهک در تفرش

انتهای پیام / ج

جشنواره سیر در روستای کهک شهرستان تفرش برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.