موفقیت ۱۰ شرکت کننده رامسری در جشنواره کتابخوانی رضوی

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان رامسر از موفقیت ۱۰ شرکت کننده رامسری در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، زینب سلمان طالشی رییس اداره کتابخانه‌های رامسر در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه جشنواره رضوی به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها هرساله در کل کشور برگزار می‌شود گفت: خوشبختانه ۱۰ شرکت کننده رامسری امسال موفق به کسب رتبه استانی شدند.

او با اشاره به رشد چشم گیر شرکت کننده‌های این جشنواره در شهرستان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ شرکت کننده رامسری در رده‌های سنی و در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند این درحالی است که پارسال ۵۰۰ نفر شرکت داشتند.

طالشی با بیان اینکه حوزه کتاب و کتابخوانی و رسانه بسیار با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند گفت: این دو قشر هدف آگاهی بخشی به جامعه را دنبال میکنند که باید ارتباطات این دو حوزه نزدیکتر باشد

اوافزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه برای توسعه فرهنگی و بنیادی جامعه بسیار مهم است

طالشی با بیان اینکه در ۵ کتابخانه شهرستان ۴ هزار و ۲۰۰ عضو فعال حضور دارد از وجود ۸۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های رامسر خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده‌ها بطور پیاپی در این نهاد برگزار می‌شود چرا که خانواده‌ها بخصوص پدر و مادر به عنوان یک الگو نقش مهمی در ترویج این فرهنگ در فرزندان دارند.


او از طرح توسعه کتابخانه احمری نژاد کتالم و بهسازی کتابخانه دکتر کنی رمک به عنوان دو پروژه عمرانی درحال اجرای این نهاد در رامسر اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها ایجاد کتابخانه در بخش‌های روستایی است که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

طالشی گفت: همه کتابخانه‌های رامسر توسط خیرین احداث شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های رامسر در بخش دیگر این نشست، کتاب‌های ادبی، تاریخی و رمان را بیشترین درخواست مردم از کتابخانه‌ها دانست و با بیان اینکه نسبت اعضای کتابخانه به جمعیت شهرستان کم است افزود: اگرچه ضریب اعضا نسبت به جمعیت کم است، اما آن‌هایی که در کتابخانه‌ها عضویت دارند اکثرا فعال هستند و اعضای خاموش کتابخانه‌ها در رامسر کم است.

او گفت: علاوه بر اداره کتابخانه‌ها، وجود دو کانون فعال پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رامسر و کتالم نیز به خوبی سنین پایین‌تر را در حوزه کتاب و کتابخوانی پوشش می‌دهد.

طالشی در پایان گفت: سامانه عضویت و درخواست آنلاین کتاب در سامانه سامان راه اندازی شده است که به راحتی میتوان کتاب‌ها را جستجو و به امانت گرفت.
انتهای پیام/س
 

رتبه رامسری‌ها در جشنواره رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار