آینده ناگوار در انتظار منامه / دمیدن به آتش اعتراض‌های مردمی برای سرنگونی رژیم آل خلیفه

تلاش بحرین و رژیم صهیونیستی در راستای عادی سازی روابط پیامد‌های ناگواری برای منامه به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روابط گرم تل آویو و منامه و شعله کشیدن آتش اعتراض‌های مردمی در بحرینبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ گرم شدن روابط «بحرین» و رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر که منجر به میزبانی «منامه» از کنفرانس اقتصادی به ابتکار آمریکا برای رونمایی از بخش اقتصادی طرح به اصطلاح صلح موسوم به "معامله قرن" نیز شد و تشدید مخالفت‌ها و اعتراض‌های داخلی در بحرین، گمانه زنی‌ها در مورد آغاز دور جدیدی از بی ثباتی در این کشور واقع غرب آسیا را در پی داشته است.

آینده ناگوار در انتظار منامه / دمیدن به آتش اعتراض‌های مردمی برای سرنگونی رژیم آل خلیفه


بیشتربخوانید: معامله قرن؛ ترفند شکست خورده آمریکا / نفس‌های طرح آمریکایی-صهیونیستی به شماره افتاد


نزدیکی پادشاهی بحرین و رژیم اشغالگر صهیونیستی که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر نمود آشکاری یافته و به ویژه منامه بی پروا از آن سخن می‌گوید، در واقع بر اساس بهانه مشترک طرفین در مقابله با آنچه نفوذ روزافزون منطقه‌ای ایران می‎خوانند، شکل گرفته است.

از یک سو رژیم صهیونیستی که غالبا به عنوان عامل اصلی تنش و ناآرامی در غرب آسیا شناخته شده و اقدامات غیرانسانی و مداخله جویانه‎اش همواره هزینه‌های زیادی را برای جهان عرب در پی داشته، قرار دارد که اخیرا تلاش گسترده‌ای را برای عادی سازی روابط با کشور‌های عربی آغاز کرده است. شکنندگی این رژیم بیش از هر زمان دیگری مشهود است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در انتخابات آوریل پیروزی شکننده‎ای به دست آورده بود، در نهایت در مدت قانونی موفق به ایجاد ائتلاف برای تشکیل کابینه نشد و کنست را به منظور انجام انتخاباتی دیگر به امید کسب نتیجه بهتر منحل کرد. این رژیم در تلاش است تا با نزدیکی به کشور‌های عربی و جلب موافقت آن‌ها تا حدی از مشکلات روزافزون خود کاسته و بتواند بر موضوعات داخلی متمرکز شود.

در سوی دیگر بحرین قرار دارد که پیشتر با سرکوب شدید شهروندان خود توانست قدرت را همچنان در اختیار داشته باشد. رژیم آل خلیفه با تشدید اقدامات سرکوبگرانه مانند سلب تابعیت جمعی شهروندان معترض، زندانی، شکنجه و اعدام کردن مخالفان تلاش دارد تا اعتراض‌ها را در نطفه خفه کند. اما موضوع نزدیکی بحرین به رژیم صهیونیستی شعله اعتراض‌های داخلی را مجددا برافروخته است.

کارشناسان معتقدند تلاش منامه برای نزدیکی با رژیم صهیونیستی بهایی سنگین برای این پادشاهی لرزان در پی داشته باشد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

پیامد های روابط گرم تل آویو و منامه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار