فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

حمایت نکردن سپاه در انتخابات از هیچ جناحی

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سپاه در انتخابات پیش رو از هیچ شخص و جریانی حمایت نخواهد کرد و انجام این کار تخلف و جرم سازمانی است.

حمایت نکردن سپاه در انتخابات از هیچ جناحیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در نشست تجلیل از افسران جنگ نرم در یاسوج، با اشاره به آسیب های رسانه و آسیب های اجتماعی در استان و کشور گفت: انسجام رسانه ای در چنین موضوعاتی راه برون رفت از مشکلات و یا کاهش آنها است.

او به زود انتخاباتی شدن فضا به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات استان نیز اشاره و بیان فرمانده سپاه، حفاظت اطلاعات سپاه و نمایندگی ولی فقیه در سپاه به هیچ عنوان در مساله انتخابات ورود نخواهند کرد.

سردار خرمدل ادامه داد: سپاه در انتخابات در راستای تبیین منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و معرفی معیار شناسایی نامزد و مجلس اصلح  فعالیت سیاسی و فرهنگی خواهد داشت اما دنبال معرفی مصداقی فرد،جریان و گروه نیست.

او گفت: در شان ما نیست که سپاه را هزینه افراد و جریان ها بکنیم با این حال سیاست ما عین دیانت ماست.

تصمیم گیری درباره بدحجابی فردی نیست

سردار خرمدل در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به مواضع اخیر امام جمعه بخش کبگیان در این استان که گفته است شخصا به مساله مبارزه با بدحجابی  در این بخش ورود خواهد کرد نیز گفت: مبارزه با بد حجابی کاری نیست که سپاه و نیروهای انتظامی به تنهایی آن را انجام دهند. در کشور دو تفکر داریم که با هم تقابل می کنند یک تفکر  می گوید زنان به ورزشگاه بیاند یا دوچرخه سواری کنند و تفکر دیگری خلاف این را می گوید.

او ادامه داد:یک مقام مسئول در یک جایگاه قانونی نظام موضعی می گیرد که مخالف سیاست های کلی نظام است و بعد از سپاه می خواهند که مشکل را حل کند در حالی که  تا اصل موضوع حل نشود این قصه نیز ادامه دارد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نافی مسئولیت ما نیست  وبه عنوان بسیج و سپاه مسئولیت هایی داریم که در اماکن حوزه خودمان آنها را رعایت می کنیم.

او افزود:مساله حجاب  فقط مختص زنان نیست آن چنان که جامعه گاهی با پدیده بی حیایی در بین جوانان روبه رو است. پس تصمیم گیری و اقدام در این باره کار فردی نیست و باید جمعی درباره آن تصمیم گیری شود.

خودمان هزینه تبلیغات علیه خودمان را  می پردازیم

سردار خرمدل در این نشست گریزی به وضعیت رسانه در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز زد و گفت: در هیچ کجای دنیا حوزه رسانه مثل کشور ما عمل نمی کند. ما تنها کشوری هستیم که هزینه تبلیغات علیه خودمان را خودمان تامین می کنیم.

او افزود: رسانه پیشران انتقال ارزشهای مورد اعتقاد و حرکت مورد اعتماد یک جامعه است و اما در ایران رسانه ها منسجم و متحد عمل نمی کنند و همدیگر را دفع می کنند.این در حالی است رسانه اگر سیاست های کلی در چارچوب نظام نداشته باشد به تقابل می انجامد و به ضد خودش تبدیل می شود.

با پول خودمان عیله خودمان فیلم می سازیم

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرهنگ آمریکایی گفت: در این فرهنگ نمادها و چارچوب کلی یکی است سیاست خصمانه آنها علیه ایران هیچ تغییری نکرده و تنها آدمها در این حکومت ها جابه جا می شوند و جیمی کارتر به ترامپ تبدیل می شود.

سردار خرمدل برخی از مواردی را که منجر به ناکار آمدی و کاهش تاثیر رسانه در کشور می شود را بر شمرد. وی گفت در این کشور کاغذ و سوبسید می دهیم تا علیه خودمان تبلیغ شود. پول و هزینه می دهیم و علیه خودمان فیلم می سازیم.

او تاکید کرد در ایران ما با این که در سیاست های کلی باهم مشکلی نداریم اما در نوع ارتباطاتمان کاملا همدیگر را دفع می کنیم به عنوان مثل اگر مسئولی خطای محرزی مرتکب شد تعدادی از رسانه ها در باره آن می نویسند و تعدادی دیگر خلاف آن می نویسند که این اتفاقا باعث کمرنگ شدن تاثیر رسانه در کشور نسبت به بقیه کشورها می شود.

قلم فروشی نکنید

در این نشست فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآوری کرد استان کهگیلویه و بویراحمد از سیاست زدگی رنج می برد که این آسیبی است که در جریان سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۷۳ نیز به آن اشاره شده است.

او گفت: در آن سفر به موضوع ظلم به زنان اشاره شده که حالا نیز باید مشخص کنیم عملکرد استان در همه این سال ها چه بوده که همچنان برخی آسیب ها در میان زنان بالاست.

سردار خرمدل گفت در آن سفر همچنین مقام معظم رهبری از مسئولان خواستند که تاریخ استان را احیا کنند که به همین دلیل همایش یک قرن مقاومت برای تبیین تاریخ مبارزات استان را در دستور کار خواهیم داشت.

او تاکید کرد موضوع آسیب های اجتماعی بسیار جدی است بخشی از آمارها را رسانه ها می دانند  اما  بخشی را نمی توان گفت و باید مدیران روی این موضوع حساس شوند.

سردار خرمدل تاکید کرد باید واقع بینانه با جامعه برخورد کنیم با پنهان کاری نتیجه نمی گیریم. وقتی زن باردار خودکشی می کند چطور باید بخوابیم هم رسانه و هم مدیران دراین موضوع مسئول هستند.

او به رسانه ها توصیه کرد با حذف نگاه سیاسی ، رفت و آمد مدیران را در فضای جامعه  را جدی نکنند  تا فضای جامعه از التهاب خارج شود.

فرمانده سپاه فتح تاکید کرد رسانه ها باید از مدیران مطالبه گری توام با احترام داشته باشند اما نباید اجازه دهند قلمشان در خدمت به افراد و جریان های مختلف قرار بگیرد.

در این نشست از موسیقی "چهل سال انقلاب ، چهل سال عزت" با صدای دکتر حسن حجتی رونمایی شد.

انتهای پیام/ط

سپاه از هیچ شخصی در انتخابات حمایت نخواهد کرد

برچسب ها: سپاه ، وزارت دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.