فارس، دومین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: فارس، دومین استان کشور از نظر کاهش نرخ بیکاری است.

وضعیت مناسب تخصیص اعتبارات سال ۹۷ فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ساسان تاجگردون رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در نشست خبری، نقش رسانه را نقش بی بدیل در روشنکری جامعه در همه بخش‌ها عنوان کرد و گفت: رسانه میتواند مسیر توسعه استان را انتقال بدهد.

او افزود: شرایط اقتصادی جامعه با توجه به تحریم‌ها و مباحث مختلف با مشکلاتی رو به رو است به همین دلیل نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مهمترین نقش آن توسعه و برنامه‌ای است.

تاجگردون افزود: مهمترین سند برنامه توسعه‌ای استان، آمایش سرزمینی است و نقش ملی، منطقه‌ای و استانی دارد.

او با بیان این که برنامه آمایش سرزمینی فارس مصوب و نهایی شده است، افزود: رفتار‌های بعدی این نظام مطالعاتی، توسعه سند عشایری و روستایی، نگاه پژوهشی به بحث‌های اولویت دار استان است و در توزیع منابع بودجه، اصلی‌ترین منبع در آمدی ما همان فروش نفت و گاز است.

او در ارتباط با آخرین وضعیت اعتباری و بودجه ای استان فارس افزود: در سال ۹۷ وضعیت بودجه عمرانی و هزینه ای خوب بود و ۶۸ درصد در قالب اسناد خزانه و ۱۵ درصد نقدی بوده است.

تاجگردون به تخصیص ٢٧ درصدی بودجه امسال اشاره کرد و گفت: بودجه‌های استانی در سه بخش عمرانی استانی، نفت و گاز و توازن مشخص شده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس ادامه داد: میانگین ۲۷ درصد تخصیص اعتبارات استانی ابلاغ شده که ۴.۵ درصد نقدی است و مابقی اسناد خزانه ۱ تا ۳ ساله است.

او یادآور شد: در سال جاری ۲۹۶ روستا سند توسعه اشتغالزایی و اقتصادی تعریف شده است.

تاجگردون در خصوص تحول در نظام اداری نیز گفت: تحول در نظام اداری تنها راه رفع بار اضافی بر دوش دولت است.

او ادامه داد: در استان فارس ۱۳۴ هزار ۵۲۲ نفر کل کارکنان دستگاه های اجرایی هستند که به غیر از یگانهای نظامی و امنیتی است که از این تعداد ۸۰ هزار و ۳۱ نفر رسمی و مابقی پیمانی، قراردادی، کارگری و سایر هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس تصریح کرد: در کل ۶ درصد کارکنان دولت در استان فارس هستند که در خصوص پرداخت حقوق حدود ۲۴ دستگاه استانی و مابقی ملی است.

تاجگردون افزود: در استان فارس۴ میلیون و ۸۵۱ هزار و ۲۷۴ نفر با سهم ۶.۷ درصد در استان فارس هستند و نرخ رشد در مقایسه با سال ۹۰ حدود ۱ به ۸ بوده است.

او ادامه داد: شاخص امید زندگی در سال ۹۵ حدود ۷۴.۲ بوده است که در بانوان ۷۶ بوده است.

تاجگردون در خصوص نرخ بیکاری نیز گفت: پارسال نرخ بیکاری در فارس ۹ و ۸ دهم درصد بود که این میزان در بهار امسال به هفت درصد رسید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس تصریح کرد: نرخ تورم از ۲۴ و ۴ دهم درصد پایان سال ۹۷ به ۳۶ و ۶ دهم درصد رسیده است.

تاجگردون در خصوص پروژه های واگذار شده نیز گفت: ۱۷۲ پروژه در سال ۹۷ از میان ۲۷۲ پروژه آماده سازی شده واگذار شد.
انتهای پیام/م

کاهش نرخ بیکاری در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار