در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

پیوندی: ارتباط جمعیت هلال احمر با خیریه‌ها باید گسترده‌تر شود

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ارتباط جمعیت هلال احمر با خیریه‌ها در مواقع غیر حادثه نیز باید گسترده‌تر شود.

پیوندی: ارتباط جمعیت هلال احمر با خیریه‌ها باید گسترده‌تر شودبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در همایش ملی خیریه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر که صبح امروز (یکشنبه بیست و هفتم مردادماه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش امروز با حضور ۳۲۰ انجمن‌ خیریه فعال در حوادث مختلف و سیل اخیر، برگزار شد.

اوبا اشاره به اینکه خیریه‌ها و سمن‌ها حلقه واسط بین جمعیت هلال احمر و مردم هستند، بیان کرد: وقتی حادثه‌ای بسیار سنگین است، دست نیاز به سوی مردم دراز می‌کنیم، چراکه آن‌ها می‌توانند برای کمک به مردم آسیب دیده به بهترین شکل ممکن نقش آفرینی کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر در تلاش برای برقراری ارتباط منطقی و تعاملی با این انجمن‌هاست، تصریح کرد: در سیل اخیر هم توانستیم با کمک این انجمن‌ها بسیاری از مشکلات موجود در استان‌های سیل زده را حل کنیم.

پیوندی افزود: این ارتباط باید گسترده‌تر شود و اینطور نباشد که جمعیت هلال احمر و آن‌ها هر کدام بخواهند جداگانه کار خود را انجام دهند و بهتر این است که هم افزایی با یکدیگر داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در سیل اخیر با همگرایی بسیار زیاد سلبریتی‌ها، سمن‌ها و جمعیت هلال احمر توانستیم خدمات مناسبی را به سیل زدگان ارائه دهیم.

پیوندی گفت: تنها نیازمند این ارتباط در مواقع حوادث نیستیم، بلکه باید در زمان‌های غیرحادثه نیز این ارتباط را داشته باشیم، چراکه لازم است ارتباط دائمی میان جمعیت هلال احمر و سمن‌ها برقرار باشد.


بیشتر بخوانید: امدادرسانی ۴۰ هزار نیروی داوطلب هلال احمر در سیل اخیر/ تعامل با خیریه‌ها باید سازنده و مداوم باشد


رئیس جمعیت هلال احمر درباره میزان کمک‌های مردمی بیان کرد: تا امروز ۲۲۰ میلیارد تومان به حساب‌های جمعیت هلال احمر واریز شده و بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان کمک‌های غیر نقدی بوده است.

او افزود: در مرحله اول ۱۶۰ میلیارد تومان از ۲۲۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی را برای خرید لوازم خانگی هزینه و میان آسیب دیدگان توزیع کردیم و طبق برنامه در ادامه باقی پول را با بهره‌ای که به آن افزوده می‌شود به آسیب دیدگان خواهیم داد.

پیوندی تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار خانوار سقف خانه شان ریخته است، مابقی کمک‌ها به این خانوار‌ها به عنوان کمک بلاعوض داده می‌شود تا بتوانند برای باسازی خانه خود از آن استفاده کنند.

او با اشاره به واریز حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان به حساب هر خانوار آسیب دیده گفت: وقتی این کار را انجام دهیم، گزارش شفاف آن را به همه تشکل‌ها و مردم عزیز اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تشکل‌های مردم نهاد، مردم و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهیه لوازم خانگی سیل زدگان کمک کردند و دیگر لازم نیست در این فضا وارد شویم.

پیوندی گفت: در سیل اخیر بالغ بر ۱۵۱ میلیارد تومان از منابع داخلی جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به مردم تقدیم کردیم که در برابر خدمت گسترده مردم ناچیز بوده است. همچنین تمام انبار‌ها را به سوی مردم سرازیر کردیم و امیدواریم که خدمت شایسته‌ای عرضه شده باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت انبار‌های هلال احمر تصریح کرد: با کمک دولت و تجمیع منابع داخلی بازسازی انبار‌ها را به سرعت انجام دادیم تا اگر حادثه‌ای رخ دهد، بتوانیم امدادرسانی را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

توضیحات هلال احمر درباره مشارکت خیریه‌ها در امدادرسانی به سیل زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار