۱۸۵ روستا در شهرستان رشت آب شرب سالم دارد

۱۸۵ روستای شهرستان رشت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

۱۸۵ روستا در شهرستان رشت آب شرب سالم داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محب علی رنج ور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: از ۲۷۸ روستای شهرستان رشت ۱۸۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

او شاخص بهره مندی روستا‌های شهرستان رشت از آب شرب بهداشتی را ۶۴.۹۳ درصد اعلام کرد و افزود: این شهرستان دارای بیش از ۴۷ هزار مشترک روستایی است.

مدیرعامل آبفار گیلان با بیان اینکه آب آشامیدنی روستا‌های شهرستان رشت از ۷۵ حلقه چاه و ۲ دهنه چشمه در حال تامین است، اظهار داشت: ۲ هزار و ۹۹۶ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۷۱ کیلومتر خط انتقال آب شرب در روستا‌های شهرستان رشت وجود دارد.

رنج ور تعداد ایستگاه پمپاژ در مدار بهره برداری را ۸۶ باب اعلام کرد و گفت: به منظور تامین فشار و ذخیره سازی مناسب آب شرب روستاییان این شهرستان ۱۱۶ باب مخزن به حجم ۱۶ هزار و ۷۰۰ مترمکعب نیز فعال و در مدار بهره برداری است.

او افزود: در خصوص تامین کیفیت مطلوب آب آشامیدنی این مشترکان هم ۱۷ دستگاه تصفیه فیزیکی و ۷۰ کلرزن فعال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از روستاییان شهرستان رشت خواست: با صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی صحیح استفاده از آب به خصوص در ساعات اوج مصرف، شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان را در ارائه خدمات آبرسانی به روستا‌های این شهرستان یاری کنند.

رنج ور تصریح کرد: همینک یک هزار و ۸۰۰ روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند که به منظور پایش و سنجش سلامت آب این روستاها، کارشناسان کنترل کیفیت در ۱۵ واحد آزمایشگاهی مشغول به کارند.

انتهای پیام/ع

برخورداری ۱۸۵ روستای شهرستان رشت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.