باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل + تصاویر و فیلم

موشک‌های بالستیک ایرانی سرعتی معادل ۴۳۰۰ متر بر ثانیه داشته و به اذعان صهیونیست‌ها در مدت ۷ دقیقه می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  آمادگی نظامی از جمله مهم‌ترین وسیله و ابزار برای ایجاد امنیت است.  در واقع رابطه جدی میان پیشرفت و آمادگی نظامی و امنیت در این خصوص برقرار است. اقتدار در اینجا مساوی بوده با امنیت. ضعف در نیروی نظامی حتی ممکن است همسایگان شما را وادار به حمله کند و از این لحاظ به طور کل از دوست و دشمن در امان نخواهیم بود.

یکی از مواردی که پیشرفت آن را به طور محسوس و گسترده در حوزه نظامی کشورمان شاهد هستیم، ساخت انواع موشک‌های پیشرفته است. پیشرفت موشکی کشورمان سبب شده که برخی از کشور‌های غربی همواره در یک موضع دخالت آمیز سعی کنند که ایران اسلامی را در این حوزه زمین گیر کنند و از پیشرفت‌های دیگر باز دارند. بر این اساس حتی برجام‌های بعدی را برخی در حوزه موشکی پیش بینی کرده بودند و توقف حوزه موشکی بعد از حوزه هسته‌ای در دستور کار کشور‌های غربی علیه کشورمان بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز تحریم‌های خصمانه علیه ایران ارتقای توانمندی ایران در حوزه نیروی هوایی کشور را شاهد بوده ایم، به گونه‌ای که در این دوران ساخت اولین موشک سوخت جامد در دستور کار قرار گرفت. جالب اینجاست که این پیشرفت‌ها در سایه تحریم‌ها ایجاد شد و توانایی و توانمندی نخبگان ایرانی را به رخ جهانیان کشید.

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

 در نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ بود که پروژه‌ای تحت عنوان عاشورا کلید خورد. پروژه‌ای که حاصل آن پرنده عظیم الجثه موسوم به سجیل بود که سایه آن بر سرزمین‌های بیگانه سایه انداخته است. این پرنده عظیم الجثه که اولین موشک دور برد سوخت جامد ایران و مدل پیشرفته‌تر موشک «شهاب ۳» بود در حدود ۲ هزار کیلومتر برد داشته و تاکنون ۲ نمونه از آن به نام سجیل ۱ و ۲ رونمایی شده است.
 
همان‌طور که گفته شد این موشک زمین‌به‌زمین دو مرحله‌ای، ۲ موتور سوخت جامد مرکب و بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر بُرد دارد که ایران در سال ۲۰۰۸ آن را مورد آزمایش قرار داد. موشک سجیل بر خلاف موشک‌های شهاب، با سوخت جامد تا حد قابل توجهی زمان پرتاب را کمتر و قدرت مانور را افزایش داده است؛ و همین ویژگی  احتمال حمله به پرتاب‌گر و موشک آماده به پرتاب، قبل از شلیک را به شدت کاهش می‌دهد.

افزون بر این به سبب شتاب بسیار بالای سجیل، امکان ردگیری آن در فاز‌های اولیه پرتاب بسیار کم است و عملا شانس دشمن برای انهدام این موشک طی پرواز را  بسیار ناچیز می‌کند.

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل


همچنین سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود ۱۳ ماخ (حدود ۴ هزار و ۳۰۰ متر بر ثانیه) است که این ویژگی، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند. وزن این موشک در حدود ۲۳ هزار و ۵۴۰ کیلوگرم است و به تعبیری سنگین‌وزن‌ترین موشک ایرانی محسوب می‌شودکه قابلیت هدف قرار دادن تمام مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی را دارد.

 این موشک از دو موتور بهره برده و به اصطلاح دو مرحله‌ای و بالستیک عمل می کند. موشک‌های بالستیک از لانچرهای ثابت و متحرک پرتاب می‌شوند و طرز کارشان نیز بدین شکل است که به صورت عمودی و یا زاویه دار (بسته به برد و کار کرد) پرتاب شده و از جو زمین خارج می‌شوند.

پس از خروج موشک از جو زمین، موشک حالت افقی به خود گرفته و در خارج از جو شروع به حرکت می کند و به محض رسیدن به بالای سر هدف، موشک مجدد وارد جو شده و با استفاده از جاذبه زمین و با سرعت بسیار بالا، روی هدف خودش سقوط می‌کند. سرعت بازگشت موشک بالستیک سجیل به جو زمین و سقوط روی هدف، حدود ۱۳ ماخ (حدود ۴۳۰۰ متر بر ثانیه) است که این خود، انهدام موشک را برای تمام سامانه‌های دفاع هوایی موجود «ناممکن» می‌کند.

«سجیل» غول روئین تن ایرانی / وقتی کابوس اسرائیل رو نمایی شد

 طبق دیدگاه گلوبال سکیوریتی «سجیل دو توانایی برد ۲۵۱۰ کیلومتر با حمل کلاهک سه مخروطی به میزان ۶۵۰ کیلومتر را دارد. این میزان می‌تواند از ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کند.» بزرگترین دستاورد در موشک‌های بالستیک از بعد دقت را می‌توان موشک سجیل دو دانست که در مقایسه با سجیل یک؛ به سیستم ناوبری جدید و سنسور‌های دقیق و پیشرفته مجهز است.

رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا در سال ۲۰۰۹ گفت: موشک سجیل دارای بردی بالای ۲۰۰۰ کیلومتر است. سجیل می‌تواند کلاهک‌هایی را تا محدوده ۷۵۰ کیلومتری به اسرائیل و حتی بخش‌هایی از جنوب شرقی اروپا پرتاب کند.

موشک‌های بالستیک از انوع مختلفی از هدایت‌ها بهره می‌گیرند و قابلیت پرتاب با استفاده از سوخت‌های متنوعی از جمله سوخت مایع، جامد و جامدمرکب را دارا هستند. سجیل جزو موشک‌های بالستیک ایرانی است که از سوخت جامد بهره می‌برد و همین موضوع جزو ویژگی‌های بارز این موشک شناخته می‌شود، اما چرا این موشوع برای موشک های بالستیک دارای اهمیت است؟

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

سوخت مایع در مورد موشک‌های بالستیک کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر برای پرتاب موشک‌های حامل ماهواره استفاده می‌شود. اما "سوخت‌های جامد" و "سوخت‌های جامد مرکب" که برخلاف سوخت‌های مایع در آنها، ماده سوختی و اکسید کننده مخلوط شده و سوخت به صورت بلورهایی درآمده و فرآیند احتراق را ادامه می‌دهد، امروزه مرسوم‌ترین سوخت ها هستند، البته هنوز هم بسیاری از کشورها در تولید موشک‌های بالستیک، همچنان از سوخت‌های مایع استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سوخت‌های جامد به نسبت سوخت‌های مایع، ماندگاری این سوخت‌هاست. سوخت‌های مایع ماندگاری بسیار کمی داشته و باید بعد از مدتی حتما سوخت موشک تعویض شود، اما سوخت‌های جامد چیزی در حدود ۹ سال ماندگاری دارند.

فناوری سوخت جامد مرکب که در این موشک استفاده شده افزون بر ویژگی‌های رانشی مطلوب، عمر انبارداری بالایی را برای آن به دنبال دارد. سامانه‌های هدف‌گیری، ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده‌اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.

سجیل به گونه ای طراحی شده است که سامانه های دفاعی برتر دنیا ازجمله پاتروت وگنبد آهنین یارای مقابله با آن را ندارند.

موشک سجیل ۲ نیز از سوخت جامد استفاده می‌کند. همچنین این موشک از سرعت و دقت بیشتری در برخورد با هدف بهره برده و از عملکرد منحصر به فردی در سیستم ناوبری به نسبت دیگر موشک‌های زمین به زمین ایران برخوردار است.

موشک‌های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده‌سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده که می‌توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.

«سجیل» غول روئین تن ایرانی / وقتی کابوس اسرائیل رو نمایی شد

سجیلِ اسرائیل زنِ سپاه پاسداران

بسیاری، موشک بالستیک و دوربرد سجیل را جزو اولین گزینه‌های ایران برای پاسخ‌گویی به هر گونه تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان می‌دانند؛ موضوعی که این موشک را بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار داده است. کارشناسان نظامی در دانشگاه ام.آی.تی آمریکا معتقدند، موشک سجیل با بردی حدود ۲هزار کیلومتر، حیرت‌انگیز‌ترین موشک ساخت ایران است.

تئودور پوستل استاد علوم و فناوری دانشگاه ام.آی.تی (ممتازترین دانشگاه فنی جهان) در مقاله‌ای به صورت تخصصی موشک بالستیک سوخت جامد "سجیل" را تحلیل کرده و از آن به عنوان موشک بسیار پیشرفته خط شکن نام برده است.

او با اشاره به اینکه سجیل یک موشک با سامانه پیشران سوخت جامد و دو مرحله‌ای است می‌نویسد: وزن تقریبی سجیل با کلاهک جنگی یک تنی تقریبا ۲۱ تن است ضمن اینکه در این موشک، مرحله دوم کوتاه‌تر از مرحله نخست است. البته پوستل، برد سجیل را با کلاهک‌های سبک‌تر حتی بیش از این میزان نیز می‌داند و قابلیت برد سجیل را با کلاهک ضعیف‌تر بالاتر می‌خواند.

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

استاد علوم دانشگاه ام.آی.تی پیش‌بینی کرده که ایران تعداد فراوانی از این موشک را تولید و حتی در زمینه سامانه پیشران سوخت مایع آن نیز تولیداتی داشته است. نکته جالب در مقاله این محقق علوم فنی و امنیتی، موضوعی است که وی در میانه مقاله خود بدان اشاره کرده و آن توانایی ایران در رقابت با آمریکا و روسیه در صنعت موشکی است. جالب‌تر اینکه وی توانایی موشکی ایران در طراحی موشک‌های فوق‌سنگین و سه مرحله‌ای را بسیار زیاد می‌داند و بر این باور است که ایران در خط برد دو هزار کیلومتر قادر است موشک‌هایی با وزن ۴۵ و حتی ۶۵ تن تولید کند که این کار نیازمند طراحی بومی موتور‌هایی است که دارای توان رانشی بسیار بالایی باشند.

اسرائیل در حال حاضر سامانه‌هایی برای مقابله با موشک‌های بالستیک در اختیار دارد که از قوی‌ترین آن‌ها می‌توان به ختس یا همان پیکان ۳ اشاره کرد که سامانه‌هایی ضد موشک بالستیک محسوب می‌شوند. اما در بیان ویژگی‌های سجیل به این موضوع اشاره شده که این موشک قادر است از سد این سامانه‌ها نیز عبور و اهداف مورد نظر را منهدم کرده و این قابلیت توانست ذهن بیگانگان را به خود مشغول کند.

وبگاه «امور دفاعی، موشکی» رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به ساخت موشک سجیل از سوی ایران به صراحت نوشت" موشک «عماد»، ساخت ایران قابلیت پیشی‌گرفتن بر سامانه دفاع موشکی پیکان ۳ اسرائیل را دارد.  ختس  یا  پیکان ۳ نوعی سامانه ضد موشک بالستیک است که توسط شرکت صنایع هوایی اسرائیل و شرکت بوئینگ آمریکا طراحی و ساخته شده است. "

موشک سجیلِ ایرانی، هفت دقیقه تا اسرائیل

علاوه بر این یوزی رابین" ، کارشناس صهیونیست مسائل نظامی معتقد است که قدرت نظامی و موشکی ایران موجب ترس بسیاری از اسرائیلی ها شده  و این موضوع احتمال نفوذ استراتژیک این رژیم را در مناطق جولان و فلسطین کم کند. رابین در این خصوص می‌گوید: "من معمولا سالی یک بار صحبتهایی درباره برنامه موشکی ایران انجام می‌دهم. در یک سال اخیر اتفاقات زیادی بدون آنکه توجه خاصی به آن بشود در برنامه موشکی ایران رخ داده است. این کشور با سرعت در حال پیش بردن برنامه خود است.

این کارشناس صهیونیست در ادامه می‌افزاید: موشک های بالستیک ایرانی در حجم بالایی در حال تولید و ذخیره هستند و نشانه هایی نیز حتی درباره صادرات این موشک ها وجود دارد که این غیر قابل باور است. ما معمولا می دیدیم که مسیر صادرات موشکی به ایران بود و به نظر الان این مسیر بر عکس شده است." اخیرا نیز الجزیره به نقل از چند ژورنال غربی، اینفوگرافی را از توان موشکی ایران و انواع آن ترسیم کرد.

 
روزنامه جروزالم پست (Jerusalem Post)، در اقدامی حیرت برانگیز که اهمیت موشک سجیل را یاد آور می‌شود نوشت: «رزمایش موشکی ایران با سیستم‌های قدیمی انجام شد و این امر باعث گردیده این سوال مطرح شود که آینده موشک‌های ایران چیست؟ رزمایش موشکی ایران به طور کامل از سوی اسرائیل رصد شد، نه برای اینکه متوجه شویم چه موشکی آزمایش شده است بلکه ببینیم چه چیزی ناپدید شده است. در این رزمایش موشک سجیل که در سال ۲۰۰۹ آزمایش شد، پرتاب نشد.»

«سجیل» غول روئین تن ایرانی / وقتی کابوس اسرائیل رو نمایی شد

نکته واضح این است که ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچکس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به‌ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌کنیم و موشک‌های سجیل، خرمشهر، شهاب و عماد یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود، زیرا سرعتی معادل چهارهزار و ۳۰۰‌ متر بر ثانیه داشته و کمتر از ۱۰‌ دقیقه و به اذعان صهیونیست‌ها در مدت هفت دقیقه می‌توانند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند. جمهوری اسلامی ایران با داشتن بازوان قدرتمندی همچون سپاه پاسداران، ارتش و بسیج موجب شده است تا هیچ کشوری فکر تجاوز به ایران را به ذهن خود راه ندهد.

گزارش از فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۰:۳۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
موشکی بسازید که بایه شلیک اسراییل ونابودکنه انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
میرحبیب
۲۲:۳۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
به فرمایش امام رحمت الله علیه اگر سپاه نبود کشور هم نبود دست برادران سپاهی درد نکنه منتظر یکسان شدن رژیم جعلی اسراییل واین عربستان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام ولایت
۰۸:۴۶ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
ما قوی هستیم....درود بر آقا وسپاه وسرداردلها(سلیمانی)
Iran (Islamic Republic of)
حسین معاون
۱۵:۲۵ ۰۱ بهمن ۱۳۹۸
خدا بهتون قوت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
دمتون گرم زدید تو دهنشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
آفرین بر شما
Iran (Islamic Republic of)
سعداله
۱۸:۱۹ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
روح شهید تهرانی مقدم شاد بودم سپاه گرم حال کردم مرگ بر ال سعود وهر چی یهود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
درود بر سپاه با ولایت.
United States of America
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
انشالله ریشه اسرائیل کودک کش هر چه سریع خشک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درودبرایران وایرانی عشق است ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
امریکایی ها از نیروهای خفته در میان مردم هم غافل هستن افرادی مثل من که عضو هیچ سازمان و بسیج نیستن ولی جان بر کف اماده دفاع از میهن هستن و در وقت نیاز در دم اقدام خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
شیربیشه ایران زمین
۲۱:۴۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
همه دنیامیدانندکه ایران به زمان کمی در حکومت قاجارآنهم به خاطربی کفایتی حاکمان همیشه درتمام عرصه هامثل خورشیددرخشیده ونورش همه ملتهای جهان بهره مندشده،به امیدروزی که دوباره آن عزت جلال بادرجه ای بلاتربه کشورمان بازگردد
Iran (Islamic Republic of)
نظام
۲۱:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
الاوالابرکتوالله بهقوی الهی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۱:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
این موشکها در اصل همان سطل آبهایی است که خمینی (ره)کبیر وعده اش را داده بود.....
نوش جون تمام وحشی های صهیونیست.....
Iran (Islamic Republic of)
عادل خادمیان
۲۰:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
آی قربون برم
من به خودم میبالم که ایرانی هستم
جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مامنتظرفرمان رهبریم تامثل موشک سجیل برسر اسرائیل فرود بیایم.
Iran (Islamic Republic of)
نابودی اسراییل الان
۱۸:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سپاه پس بزن با موشکای سجیلتون این غده سرطانی اسراییل را محو کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
هفت دقیقه تا اسرائیل

زنده باد ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درود نیروهای سپاه عزیزخدوانداهمیشه ایران رو سربلند کن
Iran (Islamic Republic of)
نعمان عزیزی فندخت
۱۷:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
زنده وپاینده،باشدجمهوری اسلامی ایران.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خدایا شکر
Iran (Islamic Republic of)
سالار علی پور
۱۶:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
فتبارک الله الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
زندبادایران ایرانی جانم فدای ایران ما انقلاب نکردیم که بخوای باتهدید هربیگانی تسلیم بشیم یه جریانی هست که میگن یکی تودوتامن پس هرکی یه موشک زدما هم دوتامیزنیم پس حالا هرکی دوست درامتحان کنه جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درست ما ایرانیان همه مشکل داریم اما تا پای خون از وطن ناموس کشورمان درمقابل هربیگانی با جون دل دفاع میکنیم جانم فدای ایران وایرانی که هرکجا دنیا هست نامش همیشه ماندگارترین نام است
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۶:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
زنده باد هر چی کشور اسلامی است و زنده ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سپاهیان عزیز .
Iran (Islamic Republic of)
اهواز
۱۵:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خوب کاری باهاشون میکنید ایشالا همشون بمیرن تا کل دنیا راحت شن
Iran (Islamic Republic of)
اهواز
۱۵:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
موشک بالستیک ##### بابرد12000کیلومتر مفید نقطه زن رادار گریز سوپر یونیک جز اهداف استراتژی بچه های ایران.باشعار نابودی شیطان بزرگ.در صورت هرگونه حماقت. این سخن پشتوانه دارد.هرگونه بزنند همانطور جواب خواهیم داد البته باضرب 10 برابری. لبیک یاحسین
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اسرائیل فتنه
Iran (Islamic Republic of)
سلمان
۰۲:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اولا اگر غلطی از اسرائیل سر بزند تل آویو و حیفا با خاک یکسان خواهد شد.ثانیا ما هم که نباشیم حزب الله به تنهایی کار اسرائیل را خواهد ساخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ، بسیار فراتر از گفته هاست و در هرمرحله که نیاز باشد برگی از آن نمایش داده میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ماشاالاه به این قدرت دمتون گرم گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
نمیشه.زودتر.برسهً.وقتی.خوابن.بزنیم.تو.رختخواب.بمیرن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۰۰:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
به خدا اگر سپاه نبود به خدا اگر خون شهدا نیود به خدا اگر بزرگی وصبر ملت ایران نبود. ایران هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
عشق هست ایران جانم فدا وطن
Iran (Islamic Republic of)
علی طهرانی
۲۳:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
احسنت و درود بر رزمندگان دلاور سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
انشاءالله هر چه زودتر سرعت وبرد وقدرت تخریب آن دها برالر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
درودبرایرانیهای باشهامت
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
همانطور که خدابهترین مکر کننده است در برابر مکاران خداوند از مکر که حرام است در برادر مکاران استفاده میکند ما هم باید سلاح هستهای در برابر دشمنان هستهای استفاده کنیم ما باید سلاح هستهای وموشک 10000کیلومتری بسازیم تا دست از تحریم وزور گویی بردارند وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۲۲:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
باعرض سلام برهموطنان عزیزم ،واقعا افتخاری بالاترازاین نیست که کشورقدرتمندی داریم که هیچ دشمنی فکرحمله نظامی رانمی تواندبکند
فقط الان دارن نقشه می کشن که ایران رااز داخل بهم بریزند مردم را علیه نظام دربیاورند که بایدهمه هوشیارباشیم ،،
Azerbaijan
ناشناس
۲۱:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
این هم مثل والیبالمون هست اول تو حمله خوب بودیم بعد متوجه شدیم که دفاع به اندازه حمله مهمه، بعد از اینکه دفاع والیبال بهتر شد، پیروزیهامون بدست اومد. الان هم وقتشه که فکر ساخت پدافندهای قدرتمند دفاع موشکی باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
جمشیدرحیمی
۲۱:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
درود و سلام بر پاسداران ودیگر نظامیان انقلابی و مومن سرزمینم،توفیق اللهی نصیبتان،هروز بیشتر از روز قبل،انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
زنده باد جوانان غیور و توانمند ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
درود بر رزمندگان اسلام. اسراییل رو دیگه باید ازبین رفته حساب کرد زیرا با عقب نشینی ناوهای امریکا از خلیج فارس مدتهاست شروع شده و این یعنی عقب نشینی گام به گام از حمایت اسراییل اگر چه گاهی مانورهایی در صحنه سیاسی انجام می دهند اسراییل هم داره مثل کسی که در حال سقوط از پرتگاه هست چنگ به ریشه گیاه وخار و... میزنه که نیفتد
موضوع فلسطین یا با طرح ایران مبنی بر انتخابات توسط ساکنان اصلی وتعیین حکومت دلخواه آنان ودرنتیجه ازبین رفتن رژیم اسراییل حل میشود
یا نیروهای نیابتی مثل نیروهای مقاومت با موشک های ایران ودیگر موشک هایی که توسط این نیروها با فناوری ایرانی ساخته شده اند درمدت کوتاهی شکست میخورد
اسراییل هدفی کوچک است
هدف بزرگ صهیونیزم جهانی است که ابزار قدرت جهان غرب را دراختیار دارند که در راس عوامل اجرای سیاستهای صهیونیستها آمریکاست که داره از منطقه عقب نشینی میکنه انشاا... که عقب نشینی های نظامی زمینه ساز کوتاه آمدن آنها در دیگر بخشها مثل اقتصادی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
نهایتش ما بتونیم از هر پایگاه موشکی چنتا موشک شلیک کنیم، چند دقیقه بعد نابود میشن و دیگه شلیکی در کار نیست و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بابا مغز متفکر زنگ بزن اینهارو به آمریکایی ها هم بگو اونا هم بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
گویا از البانی هستن دوستمون
Netherlands
ناشناس
۰۶:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
نخیرحضرت آقا!!!! اگه حمل برتوهین نکنید، شمل(یاخیلی ترسوهستید یا اجیرشده اونوریا )البته ببخشیدکه سریح عرض کردم.وگرنه خاطرجمع باشیدکه آنجوری که شمافکرمیکنید نمی شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اگرسپاه نبود کشورهم نبود
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۱:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
راست میگی این وسط دیگه نه ارتش نقشی داره نه بسیج و نه نیروهای زحمتکش ناجا!!عزیز دل کل مجموعه نیروهای مسلح باعث اقتدار و سرافرازی ایران و ایرانی هستند این حرفهایی که سرکار میگی حرف دشمنه و باعث ایجاد چند دستگی و سواستفاده دیگران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
متقابلا موشکهای اتمی اسرائیل چند دقیقه طول می کشدبه ایران برسد این یک واقعیت است که بایدبه آن فکرکرد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
در هفت دقیقه اول موشکهای اتمیش را می زنیم بعد پایتختش را تا تکان بخورند کارشان تمام است انوقت فلسطین نفس ازادی خواهد کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ما هر تحدیدی را درهمان سطح جوتب میدهیم اگه انها یک موشک شلیک کنند ما 10 موشک شلیک میکنیم
Germany
داور
۲۲:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اگه اونا یک بمب اتم پرتاب کنن
ما دوتا گاز خردل و دوتا بمب شیمیایی میندازیم در اسراعیل
Iran (Islamic Republic of)
علی طهرانی
۲۳:۳۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بنا به فتوای مقام معظم رهبری امام خامنه ای ساخت بمب اتمی حرام است وگرنه ساخت آن برای ما آسان است
و نیز اسرائیل به دلیل نداشتن عمق استراتژیک به سادگی تمام امکانات نظامی و زیرساخت های خود را در موج اول از دست خواهد داد ولی ایران اسلامی دارای زیرساخت های گسترده در پهنه پهناور کشور است و انهدام آنها به اذعان کارشناسان نظامی حتی در دهها موج سنگین از طرف آمریکا هم ممکن نیست و ایران قادر است به دلیل بومی بودن قدرت دفاعی و موشکی خود سالهای طولانی اهداف خود را مورد هدف قرار دهد و جنگ احتمالی را اداره کند
البته قدرت اصلی جمهوری اسلامی ایران قدرت ایمان و اتحاد ملت شریف و نجیب ایران است و انشاالله با اتحاد و خودباوری این جنگ اقتصادی را هم پشت سر میگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شما نترس نکن هیچوقت نمیرسه تو آلبانی جات امنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
اگه اسر.ا.ئی.ل میتونست تا الان کاری کرده بود ، اگر جرات داشت ، سی سال پیش کاری می کرد ن الان که دیگه کاری از دستش برنمیاد . یکی میخاد خودشو از نابودی حتمی نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مساحت کل محدوده ای که غصب کرده شاید اندازه ی یکی از شهرهای ایران باشد . با اتم کجای ایرانو بزنه که یکی بزنه ده تا خورده و سقط شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
وقتی زدیم دیگه اسرائیلی وجود نداره که بخاد غلطی بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ادم خوبه با موشک بره مسافرت چقدر سریع میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
آره والا
Germany
کارشناس مسائل استراتژیک جهان
۲۲:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
فعلا خیلیا تو مسافرت موشک سواری کردن ولی با موشک کسی موفق نشده بره مسافرت
مگر اینکه سوار موشک بشن و موشک هم سوار ماشین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
برادران و خواهران گرامی، ما زمانی که این ساخته های مهم و پیچیده را به تولید انبوه برسانیم و در انبارها به تعداد کافی ذخیره کنیم ،افتخارش صدها برابر خواهد بود.
ساخت پهپاد و هواپیما و بالگرد و....را هم به تولید انبوه برسانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
جانم فدای ایران و مردمانش،پاینده باد کشور سرافراز و توانمندم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شکی نیست موشکهای ما دشمن را زمین گیر کرده درغیر این صورت تا حالا به ایران حمله کرده بودند
برگ برنده ما در جنگ با امریکا فاتح ۱۱۰ ‌خلیج فارس است که باعث شده امریکا ناوهواپیما برش را به عمان منتقل کند
اسراییل هم از ترس سجیل وخرمشهر وارددرگیری مستقیم نخواهدشد
اما باید توجه داشت اسراییل بین صد تا دویست کلاهک اتمی دارد ‌ایران با توجه به وسعتش وکوچکی اسراییل همین کلاهک ۷۵۰ کیلویی شدید الانفجار اثری کمتر از کلاهک اتمی در اسراییل ‌سایر کشورها نخواهدداشت
ایران برای گام نهایی باید موشک سه مرحله ای که هم ماهواره بر به مدارهای بالاست وهم امریکا را میزند بسازد که بنظر می‌رسد به آن رسیده است وفریادهای امریکا سر گسترش همین موشکهاست
این مهم است هرضربه امریکا در امریکا پاسخ داده شود
وجود چند کلاهک اتمی هم کلا خطر امریکا واسراییل را از سر ایران دور خواهد کرد که فعلا در دکترین دفاعی ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مهم پرتاب بالستیک از زیر دریاییهاست . اینجوری با همین موشک ها هم میتوان برد را بیشتر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
نیازی به پاسخ متقابل به شهر های آمریکا نیست. تمام قدرت امریکا در دلار است نه چیز دیگه ای . با سلاح نفت و دلار خودش پیشدستی کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اگر عراق که در همسایگی ما و نه در هزار و سیصد کیلومتری ما بود، در زمان جنگ لحظه ای فکر میکرد که تنها تا موشکباران چند دقیقه زمان لازم است هیچگاه خود را دربدر و بیچاره نمی‌کرد و بفکر گستاخی و حمله به همسایه اش نمی افتاد.حالا اسراییل بداند که در صورت کوچکترین اشتباه و غلطی ،تنها چند دقیقه زمان بیشتر وقت ندارد و در همسایگی موشکهای ماست!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
قابل توجه دوستانی که میخواستن برجام موشکی راه بیاندازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
هفت دقیقه!!!!؟؟؟؟ درود برشماها و ملت بزرگ ایران.
براستی که گل کاشتید،دمتان گرم،تنتان سالم و تندرست و بی بلا، بر سر و فکر و دستان شما باهوشان و توانمندان ایرانزمین باید بوسه زد.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خدانگهداررهبروکل نیروهای نظامی ایران باشد
Iran (Islamic Republic of)
ایران دوست
۱۸:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
یه خبری هم در مورد پیشرفت موشک های پنتاگون زن بدید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
100,تاش رابزنیدبه تلاویو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
با سلام بر نیروهای مسلح ارتش و سپاه و همزمان لعنت بر رژیم صهیونیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ما آمریکا را زیر پا میگذاریم .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
لعنت بر دشمنان خارجی جمهوری اسلامی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
دشمنان داخلی و خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
دستیابی به موشک های قاره پیمای سوپر سونیک رادار گریز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
هدف بعدی ساخت موشک بابرد بالای 10000کیلومتر قاره پیما.البته ازکجامعلوم نداشته باشیم. دست مریضادبچه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
گناه دارن قبلش بهشون خبر بدين لاقل بتونن بپرن تو دريا شنا کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
7 دقیقه وقت دارن بپرن تودریا و فرار کنن
Canada
ناشناس
۱۵:۰۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
نیروی نظامی عزت و اقتدار ملی است.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
از آمریکا کمال تشکر را در خصوص تجهیز نظامی عربستان داریم.خوشحالیم که عربستان را به جدیدترین سلاحها مجهز میکنید چون به فرموده ولی امرمان انشاا به زودی تمامی تجهیزات مدرن سعودی ها به دست رزمندگان اسلام می افته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
انشالله داريم به روز نابودي اسرائيل نزديک ميشيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
دمت گرم ای دورود بر سپاه ای دورود بر ارتش ای دورود بسیج من خیلی افتخار میکنم (ای جانم به فدای رهبر)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
افتخار میکنم که ایرانیم .بچه ها مچکریم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خداوند سایه موشکهای ایران را بر سر دشمنان این مرز و بوم کم نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
درودبررهبرعزیزمان
Iran (Islamic Republic of)
محمدیاسین
۱۳:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
موشک دیگه حال نمیده...ایشالله جنگنده های جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اشتباه نکن دوست عزیز هر دو لازمن ،اول موشک بعد پیشرفتهای بعدی.
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۱۳:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
زنده باد ایران و ایرانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ان شاءالله به لطف خدای بزرگ ثمره ی خون های به ناحق ریخته شده مسلمانان مظلوم فلسطین نابودی و محو اسرائیل غاصب از صحنه ی روزگار خواهد بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
مرگ بر اسرائيل
Iran (Islamic Republic of)
خالدی
۱۳:۲۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
باید به سپاه پاسدران افتخار کرد نیروی انقلابی یعنی سپاه ارتش و بسیج . نیروی غیر انقلابی یعنی صنعت وابسته خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
به نظرمن عربستان عددی نیست بیخ گوشمونه زیاد پرروی کنه ازاب ردمیشیم حالشو جامیاریم فقط اقاستوربده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
مرگ براسرائیل مرگ برسعودی هامرگ بر امریکامرگ برانگیلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
آرزو به دل موندیم بس که وعده نابودی اسرائیل رو دادید و هیچ کار نکردید بابا چهارتا موشک بزنید کارشو یکسره کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اونم به موقش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
عجله نکن . این فرصت دادن به صهیونیسم از طرف ما برای این است که تا وقت دارن توبه کنن و گورشون رو از فلسطین گم کنن ، قبل ازینکه دیرشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
عجب تیتر قشنگی : هفت دقیقه تا اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ننگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کاش می شد کمی از این توان را هم در صنعت خودروسازی بکار گرفت تا سالانه ما شاهد این همه تلفات جانی و مادی نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۳:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
مسئولینش فرق دارند. مافیای خودروسازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کاش می شد کمی از این توان را هم در صنعت خودروسازی بکار گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خدا کند مااین توانائی را داشته باشیم ؟؟؟!!!!
آدم عاقل اصرار دفاعی خود را نمایش نمی دهد و بموقع عمل میکند تا دلار 4 تومانی 20000 هزار تومان نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اسرار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
آدم عاقل همه اسرار دفاعی خود را نمایش نمیدهد ولی اگر ما قدرت دفاعی ایران را نشان ندهیم که فکر میکنن ضعیف هستیم وبه ما حمله میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
هیچکس
۱۳:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اول اینکه نشان دادن این توانایی ها قدرت بازدارندگی داره،بعد هم اگر این ویژگی ها جزء اسرار ⇜(اصرار)⇝ سری بود گفته نمیشد،پس مطمئن باش اسرار دفاعی گفته نشده،نمونش هم وقتی بود که امریکا آبراهام لینکلن رو آورده بود خلیج فارس،که یکی از فرماندهان نظامی ایران گفت: اگه بخوایم با دوتا سلاح به کلی سری ناوهای آمریکا رو میفرستیم ته دریا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اولین اموزش توی نظام حفاظت اطلاعات هست بله حرفت درست اسرار نظامی رو نباید رو کرد ولی بخشی از اخبار کلی که باعث ایجاد دلهره در دشمن میشه و باعث بازدارندگی میشه گفتنش اشکال نداره
ضمنا معضل ارز به مدیریت نادرست دولت برمیگرده چه ربطی داره به حیطه نظامی ای کاش دولت هم مثل نظامی ها مقتدر و موفق باشه توی کارش ما هم خوشحال میشیم
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۲:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
دمتون گرم خدا پشت و پناهتون واقعا بهتون افتخار میکنم
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
به لطف خدا به زودی شاهدش باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
درود بر سپاهیان و ارتشیان و بسیجیان باغیرت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خیلی خوب میشه اگه توی قدرت سایبری هم از دنیا 30 سال جلوتر باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ایران جزو چهار قدر ت برتر سایبری جهان ه اونم با کمترین بودجه ممکن
Germany
ناشناس
۱۴:۳۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
آمارت رو از کجا گرفتی تو قدرت سایبری دنیا میدونه ما ابر قدرتیم نه فقط قدرت......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اسرار نظامي را فاش نکنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام این یعنی اقتدار ما در دنیا اونم با ابر قدرت ها حرف برای گفتن داریم درود بر ایران به رهبری سید علی خامنه ای و نیروهای مسلح و سپاه عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
آدم کیف میکنه این همه پیشرفتها را فقط در طول چهل سال انقلاب می بینه درود درود درود بر سربازان قهرمان کشورم پاسداران ارتشیان بسبجیان دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
انگشتم بشکنه که اشتباهی دستم رفت رو منفی،دم سربازان و سرداران وطن و مردم عزیزم گرم ،در جهان گل کاشتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اون آدم کشها باید قبل ازاینکه ازسلاحهای ممنوعه استفاده کنند بطور کامل چندین بار کل اسرائیل رو شخم بزنیم وخساست دراستفاده ازموشک نداشته باشیم بطوریکه کل آسمان ازایران تا اسرائیل پر ازخطوط موشک باشد به امید ایزد یزدان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
قدرت موشکی خیلی خیلی خیلی واجبه از نون شب واجب تره بشدت باید پیشرفت کنه تا امنیت جهانی برای خودون بدست بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
صد در صد موافقم
-
ali
۱۱:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
روح شهید حسن تهرانی مقدم شاد که ما الان در زیر سایه تلاشهای بی وقفه این شهید بزرگوار در امنیت زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
به اميد نابودي اين غده سرطاني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
باید وقتی زمانش فرارسید به کلیه افرادی که غیر نظامی هستند هشدار داد تا اسرائیل راترک کنند بعد واجبه که کل خاک اشغالی روشخم زد تا آفتاب بعد ازچندین روز اونجا روپاک کنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مهاجرت معکوس یهودیان از مناطق شهرک نشین خیلی وقته شروع شده . به دلیل سانسور شدید خبری ( رسانه ها دست صهیونیسم است ) ، چیزی اعلام نمیکنند. دقت کردین خبر از تمام مردم مناطق دنیا اعلام می شود ولی از اون مناطق چیزی گفته نشده ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بابت موشک دمتان گرم.اما چرا نمی نویسید شش دقیقه تا عربستان؟
Iran (Islamic Republic of)
عثمان
۱۱:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
یک دقیقه
-
مهدی
۱۲:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
اسرائیل رو به عنوان کشور نمیشناسیم ، اون اشغالگر تروریسته .
ولی عربستان یک کشور اسلامیه و مستقل و رسمی که درصد اندکی از جمعیتش در حال حاضر حکومت رو به دست دارن . ما از یاوه گویی ها و تعدی به کشورمون دفاع می کنیم .
اسرائیل لفاظی تعدی داره که جوابشو میگیره ، ولی هنوز عربستان لفاظی تعدی نکرده که جوابشو بدیم .
ما دنبال صلحیم ولی در برابر تجاوز از خودمون دفاع می کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
عربستان كه واسه ماست داداش
چرا بزنيمش
يه خطايي كردن زبون درازي كردن الانم عين چي پشيمونن
ايشالله كه آقا ببخشتشون تا ديگه از خطا نكنن
نگران عربستان نباش اون براي ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
شاید دو دقیقه تا عربستان؟؟؟!!! چون عربستان بیخ گوش ماست!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
عربستانو که یمنی ها تا چند وقت دیگه اشغال میکنند . نیازی به مداخله ی ایران نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خیلی زمان بر هست، بگذارید لبنان و سوریه و فلسطین 10 ثانیه ای بترکونه، ک وقت نفس کشیدن نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
احسنت بر دلاوران ایرانی
-
ناشناس
۱۰:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
صهیونیست بایدازروی زمین محوشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
۱۲
آخرین اخبار