مشارکت شرکت‌های دانش بنیان با هدف کاهش خسارت ۳۰ درصدی ناشی از آفت گلوگاه درختان انار

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از مشارکت شرکت های دانش بنیان با هدف کاهش خسارت ۳۰ درصدی ناشی از آفت گلوگاه درختان انار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی باقری مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به محصول انار شهرضا اظهار داشت: کارشناسان باغبانی اداره تولیدات گیاهی از محل‌های کاشت انار رقم واندرفول در باغات شهرستان بازدید کردند تا وضعیت این رقم پر محصول را در شرایط شهرستان بررسی و  نتایج را برای بررسی به سازمان جهاد کشاورزی منعکس کنند.

او با بیان اینکه انار رقم واندرفول یکی از ارقام معروف و شناخته شده در دنیا است که از کیفیت و باردهی مطلوبی برخوردار است، افزود: به منظور بررسی سازگاری این رقم با اقلیم شهرضا در بهار 97 در دو منطقه مهیار و چغاد به تعداد کم کشت شده است و در صورت سازگاری با شرایط آب و هوایی شهرستان شهرضا نسبت به توصیه کشت و توسعه آن اقدام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به تولید سالانه 20 هزار تن انار در شهرستان شهرضا بیان کرد: قسمت قابل توجهی از این محصول ارزش صادراتی دارد.

او بیان کرد: به منظور کاهش خسارات آفات و امراض، حفظ سلامت محصولات باغی و پیشگیری از مصرف سموم دفع آفات سعی کردیم با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و با تحریک مکانیسم‌های دفاعی گیاه و همزمان تقویت آن با استفاده از کودهای ریزمغذی با کنترل فیزیکی آفات و حفظ و سلامت محصول در راستای افزایش کمی و کیفی محصولات باغی گام برداریم.

باقری با بیان اینکه بیش از 30درصد از محصول باغات انار شهرستان شهرضا در سال، به علت آفت کرم گلوگاه از چرخه فروش و فرآوری خارج می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تعامل متخصصان علوم گیاهی و مشارکت و همکاری باغداران خسارت این آفت را در آینده‌ای نزدیک در باغات به کمتر از 10 درصد کاهش داد.

او با اشاره به برگزاری جلسه تشکیل شرکت تعاونی انارکاران شهرضا گفت: با توجه به ضرورت وجود یک تشکل قوی در رابطه با باغداران و تولیدکنندگان انار در شهرضا جلسه‌ای با حضور باغداران عمده و پیشرو شهرستان شهرضا برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا عنوان کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان فرمانداری، سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان تعاون روستایی شهرضا تشکیل شد، پس از ارائه دیدگاه‌ها و بحث و تبادل نظر، هیئت مؤسس این شرکت انتخاب و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به انجام مراحل اداری و تاسیس شرکت اقدام شود.

انتهای پیام/س

وضعیت باغداران انار شهرضا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.