الاخبار گزارش داد؛

واشنگتن بازنده جنگ نفتکشهاست/ هراس انگلیس از سیلی تهران

یک روزنامه لبنانی در مطلبی به موضوع پیروزی ایران در جنگ نفتکش‌ها علیه آمریکا و انگلیس پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی به بررسی مسئله توقیف نفتکش حامل نفت ایران در تنگه جبل الطارق و شکست آمریکا و انگلیس در جنگ نفتکش‌ها علیه ایران پرداخت.

این روزنامه در مقاله‌ای نوشت: نفتکش «آدریان داریا» یا «گریس ۱» سابق، از مسیر که آمده، به ایران نخواهد رفت؛ بلکه مسیر محرمانه خود را در مدیترانه به پیش خواهد گرفت. این کشتی با دود فراوانش که روز گذشته در تنگه جبل الطارق مشاهده شد، جنگ نفتکش‌ها را به نفع ایران به پایان رساند و همانند صحنه سقوط پهپاد آمریکایی، موضع ایران در برابر کمپین شکست خورده آمریکا تقویت شد.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: پیروزی ایران در جنگ نفتکش‌ها تنها در چند نقطه خلاصه نمی‌شود. مهمترین صحنه، پیروزی تهران در درهم پیچیدن تلاش‌های آمریکا برای بستن دست تهران در تثبیت معادلات بازدارندگی است. آنچه از نظر آمریکایی‌ها مطلوب به نظر می‌رسد، آن است که تحریم‌ها علیه ایران بدون سر و صدای فراوان جاری شود و ایرانی‌ها را بدون آنکه برگ‌های برنده‌ای داشته باشند تا هزینه جنگ میان همگان- و نه فقط تهران- تقسیم شود، در تنگنا قرار دهد. اما مهمترین این برگ برنده‌ها که تهران دارد -علاوه بر برگ هم پیمانان ایران در منطقه و دور زدن تحریم ها- برگ تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان است. این آبراه‌های دریایی، دارای موقعیتی راهبردی هستند که در صورت هدف گرفته شدن امنیت آنها، امنیت همپیمانان واشنگتن و قیمت نفت و حضور نظامی غرب هدف قرار داده می‌شود.

الاخبار همچنین نوشت: روز گذشته با پایان یافتن جنگ نفتکش‌ها که به ناامیدی آمریکا منجر شد، تهران تلاش واشنگتن را برای باج خواهی و گروکشی میان آزادی تجاری ایران و ناوبری و امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به شکست کشاند.

الاخبار همچنین نوشت: دولت جدید در لندن به رهبری بوریس جانسون خواهان آن است تا با آمریکایی‌ها همراه نشده و خود را در معرض سیلی‌های ایران که می‌تواند زمان بحران را درازتر کند، قرار ندهد؛ بلکه روند دیپلماسی را برای حفظ توافق هسته‌ای فعال کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوستی
۱۰:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
انگلیس روباه مکار است ودولتمردان بایستی از منافع ملی در مقابل انگلیس دفاع کنند . البته آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
آخرین اخبار