رونمایی از طرح مفهومی پژو ۳۰۰۸ آفرود

پژو برنامه دارد تا به بازار خودرو‌های آفرود ورود پیدا کند، به همین جهت اخیرا از طرف مفهومی شاسی‌بلند محبوب ۳۰۰۸ با ویژگی‌های آفرود رونمایی کرد.

رونمایی از طرح مفهومی پژو 3008 آفرودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پژو به عنوان یکی از معروف‌ترین برند‌های خودروسازی در اروپا، تاکنون در زمینه تولید خودرو‌های آفرود نتوانسته موفقیت بزرگی کسب کند، در واقع مدل آفرود و برند پژو به عنوان ترکیبی ناشناخته محسوب می‌شوند، یکی از دلایل این اتفاق می‌تواند فناوری ساخت پیچیده و متفاوت مدل‌های آفرود باشد، در هر صورت این خودرو‌ها در هر شرایطی جوی و مسیر‌های ناهموار باید به مسیر خود ادامه دهند و این کار ساخت این نوع خودرو‌ها را دشوار می‌کند، از طرفی رقبا بسیار زیادی در بازار اروپا فعال هستند و بهترین مدل‌های آفرود در جهان را تولید می‌کنند و این دلیلی دیگر برای عدم تمایل پژو به سرمایه‌گذاری در بخش آفرود است، اما طبق اخبار جدید، به‌نظر می‌رسد که این روند تغییر خواهد کرد.

پژو ۳۰۰۸ آفرود، نه‌چندان سرسخت و مناسب طبیعت آرام

خودروساز فرانسوی به‌تازگی از طرح مفهومی یکپارچه مدل ۳۰۰۸ رونمایی کرده است، پژو ۳۰۰۸ خودرویی سرسخت و همه‌فن حریف محسوب نمی‌شود، اما در مسیر‌های آفرود ملایم می‌تواند کارآمد باشد. طرح مفهومی پژو ۳۰۰۸ آفرود برپایه سری 3008 GT تولید و برخی ویژگی‌های آفرود به آن اضافه شده است. این مدل از پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد، همچنین پژو لاستیک‌های مخصوص آفرود Cooper AT3 را برای این طرح مفهومی در نظر گرفته که که برروی چرخ ۱۷ اینچی سوار می‌شوند و توسط گلگیر‌های کناری، محافظت خواهند شد. از دیگر ویژگی‌های آفرود این مدل می‌توان به خانه چادری کوچک باز شونده برروی سقف پژو ۳۰۰۸ آفرود اشاره کرد، در جلو محافظ سقف نیز یک ردیف چراغ ال‌ای‌دی برای روشنایی بیشتر مسیر کار گذاشته شده و در پشت نیز جک‌های حمل دوچرخه دیده می‌شود. البته ویژگی‌های جدید، تغییرات گسترده‌ای نسبت به مدل اصلی ایجاد نمی‌کنند، این موارد به‌صورت جداگانه نیز قابل خریداری و نصب برروی خودرو هستند، اما در هر صورت این طرح مفهومی، تلاش اولیه پژو برای ساخت مدل آفرود خواهد بود که در آینده نزدیک توسعه و پیشرفت فراوانی خواهد داشت.

رونمایی از طرح مفهومی پژو 3008 آفرود

رونمایی از طرح مفهومی پژو 3008 آفرود

رونمایی از طرح مفهومی پژو 3008 آفرود

رونمایی از طرح مفهومی پژو 3008 آفرود

پژو خودرو جدید خود را در برخی مناطق دشوار در شرق آسیا، مورد آزمایش قرار داده و مدیرعامل این شرکت در انگلیس نیز از عملکرد این مدل، رضایت دارد، او در مصاحبه اخیر خود گفت: "این طرح مفهومی نشان‌دهنده عملی بودن تولید خودرو‌های آفرود بر پایه شاسی‌بلند‌های پرفروش اروپا است. " این یک تلاش اولیه برای ورود به بازار آفرود از طرف خودروساز فرانسوی است، در هر صورت ساخت چنین مدل‌هایی هرگز آسان نبوده و پژو ۳۰۰۸ آفرود نیز با اضافه شدن برخی ویژگی‌های اساسی، می‌تواند به یک شاسی‌بلند آفرود جذاب در بازار اروپا تبدیل شود.


بیشتر بخوانید: تویوتا همه را بهت زده کرد + تصاویر


رونمایی از طرح مفهومی پژو 3008 آفرود

رونمایی از طرح مفهومی پژو 3008 آفرود

انتهای پیام/

رونمایی از پژو ۳۰۰۸ آفرود

 

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار