چشم انداز ۲۵ ساله محور دومین روز کارگاه تالاب آق گل

دومین روز کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل با هدف چشم انداز ۲۵ ساله برگزار شد.

چشم انداز ۲۵ ساله محور دومین روز کارگاه تالاب آق گلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، دومین روز از برگزاری کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل با هدف تعیین چشم انداز و هدف کلی برنامه مدیریت جامع تالاب برگزار شد.

در این کارگاه‌ها ذینفعان تالاب آق گل از جمله جوامع محلی و نمایندگان ادارات ذیربط در سه گروه تقسیم بندی و در خصوص چشم انداز ۲۵ ساله تالاب و هدف کلی برنامه مدیریت تالاب به بحث و تبادل نظر میپردازند.

دومین کارگاه دو روزه با عنوان «ارزش ها، تهدیدها، کارکرد‌ها و تعیین چشم انداز، هدف کلی و اهداف راهبردی تالاب آق گل» به میزبانی استان مرکزی با حضورذینفعان و ذی مدخلان در شهرستان خنداب برگزار شد.

رضا میرزائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: این کارگاه به عنوان گام اول فرایند تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب آق گل می‌باشد که در این خصوص تعامل و همکاری خوبی بین دو استان مرکزی و همدان با هدف حفاظت، پایداری و مدیریت آن صورت خواهد پذیرفت.

بازدید میدانی از تالاب آق گل، تشکیل گروه‌های کاری، مروری بر نحوه استقرار مدیریت زیست بومی و نحوه تدوین برنامه مدیریت تالاب آق گل توسط نماینده دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مشاور طرح و سخنرانی مسئولان از جمله برنامه‌های این کارگاه است.

تالاب آق گل خنداب در ۲۵ کیلومتری شمال غرب شهر خنداب در نزدیکی روستای قاسم آباد بین ملایر در استان همدان و خنداب در استان مرکزی با قدمت ۴۰ هزار ساله زیستگاه مهمی برای ۴۶ گونه از پرندگان وحشی، مهاجر و کوچ کننده است و مورد توجه گردشگران است.

انتهای پیام / ج

دومین رو کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل

برچسب ها: محیط زیست ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
این تالاب جز شهرستان ملایر هست چرا