پلمب ۷ واحد عطاری غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی از پلمب ۷ واحد عطاری غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،فرزاد صیادیفر سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت : این واحدهای متخلف بر اساس گزارش های مردمی مورد رصد قرار گرفته و کارشناسان اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل این معاونت با همکاری پلیس اطلاعات و بازرسی اصناف با این واحدها برخورد کرده‌است.

وی اظهار داشت: با انجام تحقیقات و بررسیهای کارشناسی مشخص شد که این عطاری‌ها در زمینه تهیه و توزیع انواع داروهای دست ساز، تقلبی، قاچاق و تاریخ گذشته فعالیت می‌کند.

او بیان کرد: در بازرسی بازرسان قضایی از این واحدها ۵۱۷ قلم داروی دست ساز، قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش ریالی بیش از ۳۸۶ میلیون ریال کشف و واحدهای متخلف با درخواست معاونت غذا و دارو و دستور دادستانی پلمب و به مرجع قضایی ارجاع شد.

سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دخالت عطاران در امر پزشکی و دارویی، صدمات جبران ناپذیری را بر پیکر سلامت جامعه وارد می‌کند که باید جلوی این کار گرفته شود.

صیادی فر افزود: عطاری‌ها موظف هستند طبق درخواست مشتری و براساس نسخه متخصص طب سنتی، گیاه دارویی بفروشند.

 

انتهای پیام/م

 

پلمب عطاری های غیر مجاز در استان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.