وبا در استان یزد ریشه کن می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تعداد موارد مثبت وبا در سال ۱۳۹۷ در استان یزد صفر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت کنترل و مراقبت طغیان‌های منتقله از آب و غذا در استان گفت: طغیان‌ها بیشتر در مراکز تجمعی که ازدحام جمعیت بیشتر است مثل اردوگاه ها، آسایشگاه ها، خوابگاه ها، دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد که این این موضوع اهمیت تمرکز و دقت بیشتر بر این مکان‌ها را می‌طلبد.

دهقانی ادامه داد: تعداد طغیان‌ها در سال ۱۳۹۷ در استان یزد ۵۹ مورد بوده که این آمار در کشور تعداد ۴۴۳۲ مورد گزارش شده است و تعداد موارد مثبت وبا در سال ۱۳۹۷ در استان یزد صفر بوده که این آمار در کشور ۷ مورد بوده است.

او تصریح کرد: تعداد موارد ناگ در سال ۱۳۹۷ در استان ۷ مورد بوده که این تعداد در کشور ۵۴۶ مورد بوده است.

رئیس مرکز بهداشت استان یزد تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و صفر و عزاداری همشهریان عزیز در حسینیه‌ها و هیئت ها، بایستی نظارت بر این مراکز تجمعی افزایش یابد.

دهقانی با اشاره به اقلیم خاص استان یزد و کسب تجربه از طغیان‌های گذشته کلیه دستگاه‌های مرتبط بایستی با آمادگی و دادن آموزش‌های لازم به پرسنل در جهت پیشگیری از این طغیان‌ها گام بر دارند و برگزاری کارگاه‌های تخصصی که با مشارکت دستگاه‌های مرتبط آبفا و آبفار استان می‌تواند گام موثری در جهت آموزش و پیشگیری از طغیان‌ها محسوب شود.

انتهای پیام/ص

ریشه کنی وبا در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار