ربیعی در نشست خبری:

مدیر عامل ایران خودرو امروز برکنار می‌شود/ واگذاری چابهار و بوشهر صحت ندارد

سخنگوی دولت گفت: مدیر عامل ایران خودرو امروز به دلیل تغییر قیمت برکنار شده و آقای علی آبادی جایگزین او می‌شود.

ربیعیبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: هفتگی خود با تبریک عید غدیر گفت: صلح و صفا دو قلو‌های عید غدیر، عید ولایت هستند. اکنون ما با دو ۲۸ مرداد مواجه هستیم، یکی ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که امروز یادآور رنج‌هایی است که آن روزگار به ملت ایران وارد می‌شد و دوم هم ۲۸ مرداد سال ۱۳۵۸ را داریم که کمتر به آن پرداخت شده است.

او بیان کرد: اولین ۲۸ مرداد درک صحیح مسائل بین الملل برای نسل‌های جدید را در پی خواهد داشت و دومی هم برای به یادآوری آنچه بر این ملت رفته است.

ربیعی افزود: موضوع دیگر هفته دولت است که مناسبت آن به سبب انفجار دفتر نخست وزیر بود که ناشی از تروریسم کور بود، تروریست‌ها می‌خواستند با توسل به این ترورها، نهاد دولت را برای همیشه از بین ببرند، اما نهاد دولت ریشه دارتر از چیزی بود که تروریست‌ها تصور می‌کردند.

سخنگوی دولت بیان کرد: ما از شکنندگی در بازار و اقتصاد کشور عبور کردیم و به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد و شاخص‌های مختلف اقتصادی بهبود پیدا کرده اند.

او ادامه داد: این در حالی است که فشاری که آمریکا در ماه‌های اخیر به ایران وارد کرد حتی کشور‌های با ثبات اقتصادی و بهره‌مند از رشد اقتصادی بالا را هم دستخوش تغییر و نقصان اقتصادی می‌کرد، شما ببینید گاهی با دو توئیت، بازار یک کشور متلاطم می‌شود.

ربیعی با بیان اینکه ما در کنار مردم از این مرحله عبور کردیم تصریح کرد: در آستانه هفته دولت می‌گویم که دولت، رنج و مشکلات زندگی مردم را درک می‌کند و تمام تلاش خود را برای از میان برداشتن مشکلات زندگی مردم به کار گرفته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: علایم ثبات بازار، ثبات ارز، بازار بورس، رشد تجارت خارجی، رشد تولید، پیشی گرفتن صادرات بر واردات و کم شدن وابستگی بودجه به نفت، همگی نشانه‌های خوبی است که شاهد آن هستیم.

او با بیان اینکه هر کسی در شفافیت کار می‌کند، دولت او را روی چشمش می‌گذارد، گفت: در سال ۹۲ حقوق هیات مدیره‌ها را چهل درصد کاهش دادیم، من حقوق هیات علمی میگیرم، و اضافه کارم را هم دولت هنوز نداده است، در خارج سایتی راه اندازی شده که از داخل به آن پول می‌دهند تا جعل سازی کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: افزایش قیمت خوردو قانونی نبوده و باید بررسی شود که آیا اشتباه نرم افزاری یا خطای شخصی بوده است، مدیرعامل ایران‌خودرو چون عمدی و بدون هماهنگی قیمت را افزایش دادند، امروز برکنار می‌شود و آقای علی آبادی مدیرعامل خوردو می‌شود.

ربیعی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری منطقه ویژه لوتوس روسیه با ایران، اظهار کرد: برخی گفتند ما چابهار و بوشهر را به روسیه و هند واگذار کرده‌ایم که حرف درستی نیست، ما یک قرارداد با هند داریم که در راستای قرارداد چابهار بین ایران، افغانستان و هند است و با ۱۸۵ میلیون دلار به روش BOT یک شرکت هندی فاز یک بندر شهید بهشتی را مورد بهره برداری قرار می‌دهد که روی اشتغال چابهار به ما کمک می‌کند.

وی افزود: بحث واگذاری بنادر اصلا مطرح نیست و یک جریانی در خارج از کشور که قبلا بحرین را واگذار کردند، این موارد را مطرح می کنند.

سخنگو دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه رئیس جمهور دستور مداخله بانک مرکزی در بازار ارز فردایی را صادر کرده‌اند و معاون سابق ارزی بانک مرکزی و جمعی از متهمان به همین دلیل محاکمه می‌شوند، چرا ایشان مسئولیت این اقدام را بر عهده نمی‌گیرند؟ بیان کرد: از زحمات آقای سیف و احمد عراقچی سپاسگزاریم، اینها از مدیران پاک هستند.

سخنگوی دولت در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، عنوان کرد: کسانی که ۴۰ سال کار کردند و مدیر نشده باشند، دیگر مدیر نخواهند شد تا فرصت برای بالا آمدن نیروهای جوان باشد. عمل به قانون وظیفه دولت است و اگر جایی هم تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد میکنیم.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: اولا باید بگویم که الزام فیفا برای همه کشورهای عضو فیفاست و فقط ایران را شامل نمی شود. پروژه‌ های اجتماعی مسائل خودش را دارد ولی نکته این است که باید این مساله را با رعایت فرهنگ و موازین موجود حل کنیم.

وی ادامه داد: در معابر و مکان‌های مشخص ورزشگاه‌ها اقداماتی صورت می‌گیرد که در بازی‌های ملی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه باشیم. آرام آرام می توان به سمت رفتاری منطقی حرکت کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون نامه نگاری صورت گرفته و انتقاد دو روحانی از یکدیگر، بیان کرد: متاسفم از این قبیل مجادلات که نه به نفع جامعه است و نه مسأله و مشکلی از مردم را حل می کند. صرفا می توان این موضوع را نظر شخصی دانست و یقین دارم روحانیت یکی از ارکان جامعه است. روحانیت جایگاه بالایی در کشور دارد، جایگاه روحانیت به رغم همه بدخواهان در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

ربیعی گفت: هرگونه مطلب و مجادله‌ای که روند باهم بودن و درکنار هم بودن برای عبور از مشکلات فعلی جامعه را بهم ریزد مناسب نیست و صرفا آن را بیان نظرات شخصی فردی محترم تلقی می کنیم.

او با تاکید بر اینکه امروز نقد دولت به ثواب تبدیل شده، افرود: به برکت انقلاب خیلی چیزهایی که آرزویشان را نسل‌های قبل داشتند داریم، علی رغم نقد، آزادی بیان در کشور وجود دارد، باید به رسانه های مکتوب آزادی بیشتری دهیم و نباید مرجعیت خبر را به رسانه های خارج دهیم.

ربیعی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر ازینکه با توجه به قانون تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی شنیده می‌شود که دولت نامه اعتراضی خود را به شورای حل اختلاف قواعد ارسال کرده است، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: دولت موافق تشکیل وزارت خانه جدیدی نبوده و ما در وزارت بازرگانی برای مدیریت بازار، تشکیل این وزارتخانه را نیاز دیدیم.

سخنگوی دولت گفت: تشکیل وزارت خانه میراث فرهنگی برای دولت بار مالی دارد، مقرر شد تا آقای امیری معاون امور مجلس این موضوع را از دولت پیگیری کنند؛ اجازه بدهید این پیشنهاد قبول شود و بعداً درباره وزیر پیشنهادی آن صحبت کنیم.

او افزود: قطعاً آقای مونسان فرد شایسته و لایقی هستند، خوشبختانه به رغم همه مشکلاتی که ایجاد شده، تعداد گردشگر بومگردی کشورمان نسبتا خوب بوده و رونق گرفته، همچنین منبع درآمد بسیار خوبی برای زندگی روستاییان شده است. از نظر دولت آقای مونسان مدیر موفقی بوده است.

ربیعی در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکره با آمریکا، گفت: تنها کانال ارتباط ما با آمریکا سفارت سوئیس است و من به صورت رسمی این را اعلام می‌کنم، آمریکایی‌ها باید اول تروریسم اقتصادی را بردارند، بعد در مورد مذاکره تصمیم می‌گیریم، تصور اینکه بعد از سه ماه ایران از بین می‌رود را به اروپایی‌ها هم منتقل کرده بودند و جلسه می‌گذاشتند که چه کسی بیاید ایران را اداره کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: ما حساب امارات و عربستان را از آمریکا جدا می‌دانیم، تفاهم‌های دو جانبه مدنظر بوده ودر این زمینه آمادگی هم داریم، علائم خوبی را از برخی کشور‌های منطقه احساس می‌کنیم، هزینه انرژی بردن ارزان را نباید مردم محروم منطقه بدهند، ایران خود را مسئول امنیت تنگه هرمز می‌داند.

ربیعی در پاسخ به سوالی پیرامون عدد مطرح شده برای طراحی خودروی پژو ۲۰۶ صندوق دار، اظهار کرد: در مورد رقم عنوان شده برای طراحی صندوق عقب خودرو، این مساله برای دولت ما نبوده است.

سخنگوی دولت همچنین درباره ادعای یکی از رسانه‌های خارجی درباره بازداشت فردی به اسم مازیار ابراهیمی در وزارت اطلاعات و اتهام‌های وارد شده به وزارت اطلاعات اظهار کرد: این اتفاق در این دولت رخ نداده است، اطلاعات کلی که در این زمینه دارم این است که به جز یک مورد در بقیه موارد کار کارشناسی صورت نگرفته است، همان موقع از این افراد دلجویی و عذرخواهی شده است، کارشناسان ضدجاسوسی در این پرونده نبودند و کارشناسان دیگری در این پرونده دخیل بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضی
۲۳:۳۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
پایین می آید کم کم ومتناسب با نیاز
Iran (Islamic Republic of)
کارمند سازمان میراث
۱۸:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
از نظر دولت مونسان موفق بوده
خود گویی وخود خندی عجب مرد هنرمندی
خودشون از خودشون تعریف می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
باید وزیر صمت عوض بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
یک پست بهتر بهش می دهند
باید پول هایی که از مردم گرفته برگردونه ومحاکمه بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
باسلام: پیشا پیش امامت مولای متقیان امام عدل وانصاف امام عدالت خواه حضرت امام علی (ع) مبارک :اقای علی ربیعی پولهای خورده مردم را مدیرعامل سابق وحال که میخواهید برکنارش کنید به مردم پس میدهند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
حالا ایشون که برکنار شدن کی قیمت خودرو می یاد پایین؟؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۵:۳۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
خوب ایشون دیگه به اندازه کافی پس انداز کردند که برکنار بشه،حالا باید بره مقدمات سفر به کانادا رو فراهم کنه...
Sweden
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام !چند سال پیش میشنیدیم کارخانه بنز میاید ایران ووووووو خیلی حرفهای دیگر !!!!حل مشگل خودرو چه قیمت و چه کیفیت واقعا غیر ممکن شده؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
عاقبت چپاول جيب مردم ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
(ما از شکنندگی در بازار و اقتصاد کشور عبور کردیم و به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد) منظور از مثبت تورم بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
برکناری بس نیست باید محاکمه وبه ولیل ضرر وزیان به مردم وکشور مجازات شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
باسلام :اقای بدیعی حالافوقش مدیر عامل ایران خودرو برکنار میشود پول خورده مردم بهشون برگرداننده میشود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
همه چیز شبیه جوک میمونه. اون مدیر عامل قبلی هم همین شکلی برداشته شدولی بعدش بی سروصدا قیمت خیلی بالاتر ازاون رو گذاشتن و صداشونم در نیومد...
Iran (Islamic Republic of)
سعيد
۱۳:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
100 مدير عوض كنيد
بايد رويكرد عوض بشه بايد سيستم عوض بشه
بايد روش عوض بشه
بايد ديد عوض بشه
مدير عوض كن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
تا کی باید این حرفها را تحمل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
قوه قضاييه بايد از ايشان بازخواست کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
"دکتر سید میعاد صالحی" مدیر عامل سابق صندوق بازنشستگی با مدرک مرتبط با ایران خودرو شایسته ترین فرد برای احراز مدیریت بزرگترین کارخانه خودروسازی کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
برکنار شد یعنی چی ! مردم رو مسخره کردید ؟ اول باید پول گران فروشی رو ب مردم برگردونید بعد مدیر عامل بره ۲۰ سال زندان تمام سرمایهزندگیشم بگیرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
مدیرعامل ایران خودرورا زمانی برکنارکردید که کلی قیمت خودروافزایش پیدا کرد
آیا مدیرعامل جدید قیمت خودرورا کاهش وکیفیت خودروافزایش می دهد؟
باشرکت سایپا چه می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
انشالله به حق حضرت علي خير باشه براي اين ملت رنجديده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اميدوارم يه فرد مناسب انتخاب بشه به جاش
United Arab Emirates
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
چرا اینقدر دیر ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۰۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
برکناری مدیرعامل یعنی پاک کردن صورت مسئله!!!!!!! باید محاکمه بشه.
Germany
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
مديران بايد بابت تك تك اشتباهاتشون جواب پس بدن؛ولي گويا فقط بابت تك تك كارهاي مفيد نكردشون ؛تشويقي برا خودشون رد ميكنن!!
Iran (Islamic Republic of)
۶
۱۲:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
برکنار بشه چه فایده داره باید جوابگو باشه اموالشم مصادره و خودشم زندانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
چه فایده داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
الحمدللّه الّذی جعلنا من المتمسّکین بولایة أمیرالمؤمنین و الائمة سلام الله علیهم."
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
علی آبادی خودمون؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
بايد بازداشتش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
ببينم مياد پايين قيمتا يا نه
Turkey
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
کی و کجا چنین چیزی سابقه داشته گرون بشه بعد برگرده قیمت قبل... گوشت 50هزار تومنی سال قبل با منت کذاشتن سر مردم که تثبیت شد وکردیم الان 90 تا 100 که فقرا هم بخورن!!؟ ؟.. .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اره .یه مسولی هم بود میگفت که من افتخار میکنم که حتی یه خونه هم در زمان مسولیتم ساخته نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
ایران خودرو که خودش هیئت مدیره دارد و هیئت مدیره باید تصمیم بگیرد
Germany
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
اگه مدیرعامل عوض شه قیمت ماشینا کاهش پیدا می کنه؟ عجب منطقی
آخرین اخبار