اقتصاد گردشگری می‌تواند معضل بیکاری را در اردبیل حل کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اقتصاد گردشگری می‌تواند معضل بیکاری را در اردبیل حل کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر گفت: اقتصاد گردشگری باید در استان اردبیل فعال شود تا بتوانیم معضل بیکاری را در استان اردبیل حل کنیم.

او ایجاد نشاط اجتماعی را از ضرورت‌های زندگی امروزی ذکر و یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر را فراهم کردن زمینه نشاط و شادمانی در بین مردم عنوان کرد.

فلاحی با تاکید بر ضرورت معرفی همه جانبه قابلیت‌های استان اردبیل و شهرستان نیر در بخش گردشگری افزود: گردشگری به عنوان محور اول توسعه استان اردبیل تعیین شده و در این راستا، ایجاد اشتغال، خلق فرصت‌های کسب و کار و نیز خروج از بن‌بست بیکاری و توسعه اقتصادی منطقه از طریق فعال کردن اقتصاد گردشگری هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به شروع برنامه، هدف و شعار "اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران" از سال گذشته اظهار کرد: امیدواریم که این استان در سال ۱۴۰۰ به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری در کشور برسد.

او همچنین از آغاز علمیات اجرایی نخستین هتل پنج ستاره استان اردبیل در شهرستان نیر و نیز بزرگ‌ترین مجتمع آبدرمانی کشور در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این مجتمع قرار است سال آینده افتتاح شود و در کنار آن تفرجگاه منطقه بولاغلار نیز به شکل اصولی برای حضور گردشگران آماده‌سازی می‌شود.

فلاحی هدف همه اقدامات در حوزه گردشگری را خلق فرصت‌های اقتصادی و شغلی در استان از طریق جذب و ماندگاری گردشگران عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۸۴ برنامه و جشنواره فرهنگی و گردشگری در استان به اجرا درآمد و این روند در سال جاری نیز با قوت ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: برابر آمارهای احصا شده، استان اردبیل در فصل تابستان امسال مقصد نخست گردشگران داخلی بوده است و به همین علت تلاش بیشتری آغاز شده تا واحدهای گردشگری، اقامتی و پذیرایی استان خدمات خود را به شکل بهینه در اختیار گردشگران داخلی و خارجی قرار دهند.

فلاحی حضور پرشمار گردشگران در استان اردبیل را نتیجه تبلیغات خوب، خدمات ارزان و با کیفیت و معرفی جاذبه‌های استان از طریق جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: گردشگری استان اردبیل در گذشته حالت فصلی داشت ولی از پارسال به تدریج گردشگران زیادی در همه ماه‌ها و فصول در استان حضور می‌یابند.

وی از فعال‌سازی پنج پیست اسکی در فصل زمستان برای توسعه و رونق گردشگری زمستانی در سطح استان اردبیل و نیز آماده سازی چندین مجتمع آبدرمانی مدرن همراه با پزشکان متخصص مستقر در این مجتمع‌ها از فصل پاییز امسال در اردبیل خبر داد و افزود: با رونق گردشگری زمستانی، صنعت گردشگری استان اردبیل در فصول پاییز و زمستان نیز پویا و فعال خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین با اشاره به تدوین برنامه‌های توسعه گردشگری در همه نقاط استان افزود: برای توسعه همه‌جانبه استان برنامه داریم و درصدد هستیم تا مطابق با ظرفیت‌های هر منطقه، صنعت گردشگری استان رونق بگیرد.

انتهای پیام/ع

ضرورت رونق صنعت گردشگری در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار