لزوم تقویت و توسعه شورای حل اختلاف/ در اتاق مسئول برای مردم باز باشد

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به لزوم تقویت شورای حل اختلاف گفت: باید با استفاده از بخش های مختلف مانند مساجد در کاهش دعواها اقدام شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی که در دادگستری استان برگزار شد، بیان کرد: امیر المومنین(ع) به واقعه غدیر عظمت بخشیده است اما بشر نتوانسته به درستی این واقعه را درک کند.

او با بیان اینکه برای تحقق و اجرای عدل ابتدا باید به پرونده خودمان رسیدگی کنیم، افزود: اگر نتوانستیم بر نفس خودمان مسلط شویم، نمی توانیم حامل و مجری عدل باشیم.

 حجت الاسلام محسنی اژه ای خواستار خدمت بی منت مسئولان به مردم شد و اظهار کرد: فعالیت در حوزه قضا کاری دشوار بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است.

 معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه مردم کشور سزاوار خدمت هستند، اظهار کرد: نظام اسلامی به سادگی به دست نیامده و خون های زیادی به پای آن ریخته شده است.

او با بیان اینکه این نظام را مرهون خون امام حسین(ع) و شهدا هستیم، گفت : انقلاب با ایثارهای زیادی به دست آمده و باید به گونه ای خدمت کنیم که این ایثارگری ها را پاس بداریم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه باید قدر انقلاب را بدانیم، افزود: تمام مسئولان باید از مردم منت بکشند چراکه خداوند توفیق خدمت به آن ها را داده است.

او با بیان اینکه در خراسان جنوبی به واسطه ریشه های عمیق دینی و استوانه هایی مانند علمای بزرگ بسیاری از جرائم و گرفتاری ها را نداریم، گفت: در این استان چند مسئله مانند مواد مخدر را داریم.

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد از متهمین مواد مخدر در خراسان جنوبی بومی استان نیستند، افزود: دستگاه های قضایی با دیگر استان ها چاره ای بیاندیشند تا مردم استان گرفتار مواد مخدر نشوند.

معاون اول قوه قضاییه باید قاطعانه، سریع، دقیق و بازدارنده با متهمین مواد مخدر برخورد شود، گفت: کاهش میزان تصادفات خراسان جنوبی نیازمند رفع نقاط حادثه خیز، برگزاری جلسات و فرهنگ سازی در رانندگی است.

او با بیان این‌که دعواهایی که منجر شده و به قوه قضاییه سرازیر می شود از دیگر مسائل موجود در خراسان جنوبی است، گفت: تعداد قابل توجهی از پرونده ها ایراد ضرب عمدی و غیر عمدی است.

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه شورای حل اختلاف باید تقویت و توسعه یابد، گفت: باید با استفاده از بخش های مختلف مانند مساجد در کاهش دعواها و نزاع ها اقدام شود.

معاون اول قوه قضاییه خواستار ارتباط مسئولان قضایی خراسان جنوبی با مردم و همکاران شد و افزود: درب اتاق باید به روی مردم باز باشد و به راحتی تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای همچنین خواستار حفظ صیانت فرد و مجموعه شد و اظهار کرد: مراقب باشید شیطان ها و شیطان صفت ها در دستگاه ها و فرد ورود نکنند.

انتهای پیام / ط ا

غیر بومی بودن ۷۰ درصد از متهمین مواد مخدر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.