اصلی‌ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اصلی‌ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است.

اصلی‌ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام  آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جشن امامت و ولایت در مسجد جامع شیشوان عجب شیر با بیان اینکه اصلی‌ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است گفت:تنها فردی که شایسته بود و از جانب خداوند به این مقام نائل شده حضرت علی (ع) بود.

وی افزود:امامان معصوم (ع) نیز همواره بر محوریت آن در تمام امور تاکید می‌کردند تا این موضوع را تبیین کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: کمال دین تنها به بیان احکام اسلامی نیست، بلکه این دین به مبین و شارح و مجری معصوم و در حقیقت حاکم و، ولی نیاز داردکه هم دین را به طور صحیح بیان کند و هم از تحریف و ایجاد بدعت در دین جلوگیری و هم آن را به طور صحیح و کامل اجرا کند.

او با بیان اینکه عید غدیر خم عید اهلبیت پیامبر و از بزرگترین عیدهاست افزود:روزی که مهمترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین ماموریت و مهمترین ماموریت پیامبر اکرم (ص) یعنی تعیین امام وتعیین، ولی جامعه اسلامی توسط خاتم پیامبران در این روز رقم خورده است.

او گفت:در روز غدیر ابلاغ خداوند متعال به شخص پیامبر بیان شده یعنی اتمام و اکمال دین اسلام و ارسال پیامبران و رسالت پیامبر خاتم یعنی با تعیین، ولی و امام جامعه صورت یافته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه از جانب خداوند متعال تنها امام معصوم برگزیده می‌شود گفت: مهمترین جایگاه دین اسلام و تداوم رسالت و مقام حاکمیت و ضعامت مسلمین که تنها فردی که شایسته به این مقام نائل شده بود مولای متقیان علی (ع) است.

او گفت:امامان معصوم نیز همواره محوریت امام علی (ع) در تمام امور تاکید می‌کردند تا این که این موضوع راتدبین بکنند و کمال دین تنها با احکام الهی نیست بلکه این دین مجری معصوم نیاز دارد و در حقیقت حاکم و، ولی نیاز دارد که هم دین را به طور صحیح بیان کند و هم تحریف‌ها و هم بدعت‌های دین جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود:امروز مسئله ولایت فقیه که سمره درخت شکوهمند انقلاب اسلامی و سمره نظامی اسلامی و اندیشه‌های متعالی حضرت امام (ره) ادامه دهنده همان راه امامت و ولایت است.

همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با حضور در پادگان ۰۳ شهید برخورداری شهرستان عجب شیر ضمن تبریک ایام دهه ولایت و عید بزرگ غدیر افزود: عید بزرگ غدیر اشرف العیاد است.

او به مسوولان و سربازان مستقر در این پادگان آموزشی ۰۳ عجب شیر تاکید کرد:برادران هر جا هستید به مسئله نماز توجه خواصی داشته باشید و هیچ وقت نسبت به نماز بی تفاوت نباشید در اسلام هیچ عبادتی را نداریم مانند نماز برایش تبلیغات شده باشد حج، جهاد، امربه معروف و نهی از منکر هیچ کدام به اندازه نماز تبلیغات ندارد.

آل هاشم  با بیان اینکه روزانه ۷۰ بار نماز را تبلغ می‌کنیم گفت:روزانه برای نماز هم اذان و هم اقامه میگوئیم کدام عبادت را داریم که روزانه ۷۰ بار براش تبلیغ بکنیم پس باید خیلی مواظب برپای نماز باشیم نمازی که ستون دین است نمازی که متوجه باشیم با کی داریم صحبت می‌کنیم وتمام اعضای بدن متوجه خداوند باشد غفلت از نماز نداشته باشیم.

 

انتهای پیام/ش

برگزاری جشن امامت و ولایت در مسجد جامع شیشوان عجب شیر

برچسب ها: ائمه اطهار ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.