باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نظامیان آمریکایی خلیج فارس را قرمز خواهد کرد؟ + تصاویر

«مارک گافنی» یکی از کارشناسان آمریکایی با اشاره به قدرت موشک‌های ناوشکن ایران اعتراف کرد: در صورت حمله نظامی به ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۲۳مرداد ماه بود که امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بازدید از ناوشکن الوند با اشاره به شرایط سخت اقامت طولانی مدت بر روی ناوشکن در عملیات دریایی گفت: این شناور جزو نخستین ناوشکن‌های پیشرفته کشور بوده و از تجهیزات کاملی برخوردار است.

او در ادامه افزود: مدت زمان ماموریت‌ها با این شناور بیش از ۳ تا ۵ ماه طول می‌کشد و سرعت بسیار زیاد ناوشکن الوند، مهم ترین عامل موفقیت این شناور در عملیات و گشت زنی دریایی است.

اگرچه امروز ناوشکن‌ها از مهم‌ترین شناور‌های سطحی نیرو‌های دریایی در جهان محسوب می‌شوند، اما روزگاری در تمام جهان، فقط سیزده کشور ناوشکن داشتند و همۀ کشور‌های جهان توانایی ساخت آن را نداشتند. ایده حضور ناوشکن ها در کشور به زمان رژیم طاغوت بازمی‌گردد. اولین بار محمدرضا پهلوی تصمیم گرفت چند ناوشکن از آمریکا خریداری کند که با وقوع انقلاب اسلامی آمریکا حاضر به تحویل این ناوشکن‌ها نشد.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

سال ۱۳۷۶، رهبر معظم انقلاب به متخصصین داخلی دستور دادند تا اولین ناوشکن سراسر بومی را در داخل ایران بسازند. پس از سال‌ها تلاشِ متخصصین ایرانی، اولین ناوشکن تاریخ ایران در سال ۱۳۸۸ با نام جماران آمادۀ بهره‌برداری شد. غربی‌ها، اما در تحلیل‌های خود این ناوشکن را ناوچه نامیدند، زیرا پذیرش حضور ایران در باشگاه ۱۳ عضوی کشور‌های دارای ناوشکن در جهان برای آنها بسیار دشوار بود. تا اینکه جماران ۲ هم در سال ۱۳۹۱ به آب‌های خلیج فارس انداخته شد و هم‌زمان در سال ۱۳۹۱، ایران سطح جدیدی از شناور‌های رزمی را به نام «ناو خلیج فارس» طراحی کرد که حتی غربی‌ها نیز نمی‌توانستند به آن ناوچه بگویند. امروز همچنان ناو خلیج‌فارس در سراسر آب‌های غرب آسیا نیز بزرگ‌ترین کشتی جنگی موجود به شمار می‌آید.

معروف ترین ناوشکن های ایرانی و ماموریت هایشان چیست؟

جماران؛ نتیجه خود باوری ایرانی

ماجرای ساخت جماران از آنجا شروع شد که رهبر انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های دریایی ارتش در سال ۷۶، با مشاهده ماکت یک ناوشکن پیشرفته در قسمتی از نمایشگاه، می‌پرسند که این چیست؟ مسئولان می‌گویند این ماکت یک ناو قوی است و به مشخصاتش اشاره می‌کنند. ایشان می‌پرسند: داریم؟ می‌گویند نه. می‌فرمایند پس چرا نمی‌سازید؟

در همان سال، پروژه موج با فرمان فرمانده معظم کل قوا در نیروی دریایی ارتش کلید خورد که ماموریت اصلی آن تمرکز بر ساخت و تولید انواع ناوشکن‌ها متناسب با ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش بود. اما یک مشکل جدی وجود داشت آن هم اینکه ایران تا آن زمان تجربه ساخت ناوشکن را نداشت، پس چگونه می‌توانست بدون کمک گرفتن از خارجی‌ها یک ناوشکن بسازد؟

سرانجام پس از چندین سال تلاش و کوشش بی وقفه، در روز ۳۰ بهمن سال ۸۸ با حضور فرمانده معظم کل قوا اولین محصول از پروژه‌های موج  (پروژه بزرگی که طبق آن، باید چندین ناوشکن ساخته می‌شد) با نام جماران رسماً به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش الحاق شد و به این ترتیب بزرگتری پروژه دفاعی کشور (تا آن زمان) مورد بهره برداری قرار گرفت و صنایع دفاعی و دریایی ایران نیز رسماً به دانش ساخت ناوشکن‌ها و بومی‌سازی این دانش دست یافت.

آتشی که آبهای ایران به جان غرب انداخت

حضور فرمانده کل قوا در کرانه خلیج فارس برای افتتاح ناوشکن جماران از چنان درجه اهمیتی برخوردار بود که حتی نیرو‌های فرامنطقه‌ای حاضر در آب‌های خلیج فارس مجبور به تغییر آرایش یگان‌های خود شدند.

فرمانده کل قوا همچنین در مراسم الحاق جماران، در جریان چگونگی روند ساخت و ساز این ناوشکن قرار گرفته و با حضور در پل فرماندهی ناوشکن جماران، از طریق بی‌سیم با فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش حاضر در خلیج عدن صحبت کردند.

جماران نخستین نمونه از کشتی‌های جنگی کلاس موج ساخت ایران است که به موشک‌های هدایت شونده دریا به دریا و دریا به هوا، اژدر افکن، توپ پدافندی، سامانه‌های ناوبری الکترونیکی نوین و امکانات جنگ الکترونیک مجهز است.علاوه بر این به موشک‏‌های ضد کشتی، سطح به هوا ،انواع اژدر و توپ‏‌های دریایی از جمله فجر نیز مجهز است.

این ناوشکن، ۹۴ متر طول و قریب به ۱۵۰۰ تن وزن دارد و امروزه به یک رادار پیشرفته و سه بعدی آرایه فازی به نام عصر مجهز است که ۲۰۰ کیلومتر برد دارد. ناوشکن جماران دارای سامانه‌های پردازش راداری، رادار‌های تاکتیکی سطحی، زیرسطحی و هوایی، قدرت بالای کنترل آتش بوده و می‌تواند یک فروند بالگرد بالگرد با خود حمل کند. همچنین می‌تواند با ۱۲۰ تا ۱۴۰ خدمه و پرسنل، با سرعت ۳۰ گره دریایی در آب حرکت کند. 

در بعد جنگ‌افزاری نیز، جماران از ۴ لانچر برای شلیک موشک‌های سطح به سطح نور با برد حدود ۱۲۰ کیلومتر، ۲ لانچر موشک سطح به هوا، اژدر‌های کوتاه برد ۵۳۳ م. م، ۱ قبضه توپ تمام اتوماتیک ۷۶ م. م فجر در سینه ناو برای مقابله با اهداف سطحی، ۱ قبضه توپ ۴۰ م. م فتح ۴۰ در پاشنه ناوشکن با نواخت ۳۰۰ گلوله در دقیقه، ۲ قبضه توپ ۲۰ م. م. در دو طرف پل فرماندهی، بهره می‌برد.

آتشی که آبهای ایران به جان غرب انداخت

ناوشکن جماران که اولین مأموریت خود در آب‌های آزاد را اواسط سال ۱۳۹۱ انجام داد، تاکنون بار‌ها توانسته با حضور در آب‌های آزاد و بین المللی به خصوص در منطقه خلیج عدن، به مقابله با دزدان دریایی بپردازد و از منافع جمهوری اسلامی اسلامی ایران دفاع کند. جماران از زمان حضور خود در آبراه‌های بین المللی، علاوه بر اسکورت کاروان‌های تجاری کشورمان، به کشتی‌های تجاری سایر کشور‌ها نیز کمک کرده و از اشغال آن‌ها توسط دزدان دریایی جلوگیری کرده است.

ناوشکن جماران حاصل تلاش بی‌وقفه و سنگین علمی، تحقیقاتی و تخصصی فرزندان این سرزمین در جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش و صنایع دریایی است و بیش از یک میلیون و چهار‌صد هزار انواع قطعه، دستگاه و سامانه‌های پیچیده‌ی داخلی در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. ساخت این ناوشکن به عنوان اولین تجربه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تولید یک ناوشکن با اتکا به توانمندی داخلی بود که فارغ از هرگونه محدودیت‌های دولت‌های غربی علیه ایران در سال‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی صورت پذیرفت. پیشرفت و درخشش در ساخت ناوشکن جماران سبب شد تا متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع در سال ۹۱ سری دوم این ناوشکن را طراحی کنند و در بیست و یکم اسفند همان سال ناوشکن جماران ۲ به آب‌های دریای خزر انداخته شود.

دماوند، دومین  ثمره از  پروژه موج

 در سال ۱۳۹۱ دومین محصول از پروژه موج با نام "ناوشکن دماوند" در آب‌های دریای خزر به آب انداخته شد و در ۱۸ اسفند ماه سال ۹۳، رسما این ناوشکن با حضور دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، به ناوگان شمال نداجا ملحق شد و دو ناو «جماران» و دماوند از سری محصولات پروژه موج، از جمله مهمترین دستاورد‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر انقلاب شدند، شناورهایی که اولی در آب‌های جنوب ایران و دیگری در دریای خزر به نگهبانی از منافع و مرز‌های کشورمان مشغول بوده و تراز صنایع دفاعی کشورمان را ارتقاء بخشیدند.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

علاوه بر این ساخت ناوشکن پیشرفته "جماران ۲" و به آب اندازی آن در دریای خزر در شمال کشور در روز‌های پایانی سال ۱۳۹۱ بار دیگر توانمندی‌های گسترده متخصصان صنعت دفاعی در عرصه طراحی و ساخت انواع تجهیزات مورد نیاز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ناوشکن‌ها را به اثبات رساند.

قابلیت تدافعی، تهاجمی و رهگیری، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشک و رادار‌های تاکتیکی سطحی، هوایی و قابلیت حمل بالگرد از ویژگی‌های مهم ناوشکن جماران پیشرفته است. تجهیز به سامانه‌های جامع مدیریت نبرد و جنگ الکترونیک از دیگر خصوصیات این شناور به شمار می‌رود. ناوشکن جماران پیشرفته که حدود ۱۰۰ متر طول و بیش از ۱۳۰۰ تن وزن دارد از کاربردی‌ترین ناوشکن‌های موجود دنیا می‌باشد که در آینده می‌تواند در ردیف تجهیزات صادراتی وزارت دفاع قرار گیرد.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

سهند ؛ سومین رخش آبی ایران

سهند پس از جماران و دماوند سومین کشتی جنگی ساخته شده توسط ایران است. این ناوشکن در دهم آذرماه سال ۹۷ با قابلیت تهاجمی و دفاعی دو برابری نسبت به ناوشکن جماران، به‌ روز رسانی پرتاب‌گر‌های اژدر، انواع توپ‌های ضدهوایی و ضد سطحی، سامانه موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاع نقطه‌ای، سامانه ضددریایی، قابلیت رادارگریزی، افزایش برد عملیاتی و قابلیت مانورپذیری بسیار بالا به ناوگان دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

از ویژگی‌های این ناوشکن می‌توان به قابلیت رادارگریزی و بهره گیری از سامانه‌های الکترونیکی و دفاعی مدرن اشاره کرد. در بیان ویژگی‌های بدنه  این ناو شکن نیز  باید گفت که طول ناوشکن سهند بین ۹۵ تا ۹۸ متر تخمین زده می‌شود، اما بیشترین عرض بدنه آن حداقل ۱۲ متر و وزن آن هم حدود ۲ هزار تن است.

بدنه اصلی سهند از ۲۰ بلوک مجزا که دارای چهار طبقه است تشکیل شده و پس از ساخت در حوض خشک، در کنار هم قرار گرفته و به یکدیگر متصل شده‌اند. دیوار‌هایی به منظور جلوگیری از نفوذ آب یا سرایت آتش بین بلوک‌های مختلف وجود دارد که از طریق درب‌های تعبیه شده در آن به یکدیگر متصل می‌شوند.

روسازه این ناوشکن در سه طبقه طراحی شده است. از تفاوت‌های ظاهری عرشه‌های بالایی سهند با نسل قبلی می‌توان به تغییراتی در شکل پل فرماندهی، انتقال بخش نصب رادار به پشت این قسمت و قرارگیری دکل اصلی در پشت این دو قسمت اشاره کرد.

شیوه طراحی عرشه کشتی یکی از عواملی است که رادارگریزی سهند را نسبت به نسل قبل خود بیشتر کرده است. یکدست بودن سطح بدنه از کاسه تا عرشه امکان بازتاب راداری کمتری برای پهلوی سهند ایجاد کرده است و افزایش عرض سهند نسبت به نسل‌های قبلی، به کاهش بازتاب راداری پهلوی این کشتی جنگی منجر شده است. بخش زیادی از عرشه ناو سهند به محل فرود بالگرد در آن اختصاص دارد که امکان حمل بزرگ‌ترین بالگرد نیروی دریایی را برای پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی غرب آسیا فراهم می‌سازد.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

قابلیت تهاجمی و تدافعی بالای ناوشکن سهند را باید در بروز رسانی پرتاب گر‌های اژدر و انواع توپ‌های ضد هوایی و ضد سطحی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه دفاع نقطه ای، سامانه ضد زیردریایی، قابلیت رادار گریزی، افزایش برد عملیاتی، قابلیت مانورپذیری بالا و همچنین سامانه‌های الکترونیکی آن جستجو کرد.

از دیگر مشخصات ناوشکن سهند می‌توان به در نظر گرفتن ۴ موتور پر قدرت برای این ناوشکن، به منظور ایجاد مانور حرکتی بیشتر، نسبت به نسل قبل خود اشاره کرد. از مهم‌ترین خصوصیات ناوشکن سهند می‌توان به قدرت دریانوردی بالای آن اشاره کرد. سازه قوی بدنه باعث شده تا این کشتی جنگی بتواند بیش از ۱۵۰ روز در آب‌های پرتلاطم، بدون پشتیبانی دریانوردی کند. ساخت کشتی‌های جنگی مشابه با ناوشکن ایرانی سهند، با وجود همکاری‌های مختلف چندین کشور در زمانی بین ۳ تا ۴ سال به طول می‌انجامد، اما ساخت پیشرفته‌ترین ناوشکن بومی خاورمیانه در ایران قرار است بین ۲ تا ۳ سال به نتیجه برسد. به گفته متخصصان، جدیدترین سهند می‌تواند مسیر ۱۶ هزار کیلومتری سواحل ایران تا مرز‌های آبی ایالات متحده را در زمان تقریبی ۲۰ روزه طی کند.

از دیگر مشخصات ناوشکن سهند می‌توان به ویژگی‌های نظامی و قابلیت بالای حمل تسلیحات و تجهیزات نظامی مختلف توسط آن اشاره کرد. دو پرتابگر دوتایی موشک‌های ضد کشتی از نوع نور و یا قادر، توپ تک لول ۴۰ میلیمتری فتح با شلیک ۳۰۰ تیر بر دقیقه با قابلیت ضد موشک کروز و احتمالا توپ‌های ۲۰ میلیمتری تک لول یا سامانه چند لول چرخان با کالیبر کمتر در دو سمت عرشه و قایق‌های نجات و قایق‌های موتوری، بخشی از ویژگی‌های تسلیحاتی ناوشکن سهند است.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

در این ناوشکن محل اژدرافکن‌های ناوشکن جماران، پرتابگر‌های سه تایی اژدر‌های ضدزیردریایی در کشتی سهند در عرشه اصلی آن و جلوی محل پرواز هلی‌کوپتر قرار گرفته اند. در قسمت سینه ناوشکن هم یک توپ ۷۶ میلیمتری نصب شده که یک سلاح تمام خودکار با قابلیت انهدام اهداف سطحی و هوایی مختلف حتی موشک‌های ضدکشتی، با شلیک بالغ بر ۱۲۰ گلوله بر دقیقه، امکان هدفگیری با رادار و سامانه‌های الکترواپتیک و برد مؤثر ۱۲ هزار و برد نهایی ۱۷ هزار متر است. همه این تسلیحات نظامی توسط صنایع دفاعی کشورمان ساخته شده‌اند. به طور کلی می‌توان مشخصات ناوشکن سهند را در سازه بسیار قوی و رادار گریز و افزایش سطح عرشه پرواز، خلاصه کرد.

موشک انداز تندر

تندر، از سریع‌ترین ناوچه‌های موشک انداز است که با استقرار در مناطق مختلف با برخورداری از یکی از دور بردترین انواع موشک‌های کروز ضد کشتی ساخت داخل، نقش مهمی در حفاظت از آب‌های ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز دارد. تندر، در رده بندی بین المللی یک قایق موشک انداز است که در ایران ناوچه نامیده می‌شود.

این شناور با جا به جایی ۲۰۵ تن، طول ۳۸.۶، عرض ۶.۸ و آبخور ۲.۷ متر دارای بیشینه سرعتی در حدود ۶۵ کیلومتر برساعت بوده و در صورت لزوم می‌تواند چندین روز در آب به گشت زنی بپردازد. رادار سطحی برای کشف و رد گیری اهداف سطحی و شناور‌های دشمن با قابلیت شناسایی ده‌ها هدف، رادارناوبری برای کمک به مسیریابی و رادار کنترل آتش برای هدایت تسلیحات به همراه سامانه‌های هشدار راداری، جنگ الکترونیک و سامانه‌های مخابراتی از جمله تجهیزات این شناور رزمی است.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

تندر در قسمت سینه یا جلوی خود از یک توپ دو لوله ۳۰ میلیمتری AK-۲۳۰ با نواخت تیر بالا و با هدفگیری راداری بهره‌مند است که در بسیاری از شناور‌های شرقی مورد استفاده قرار گرفته است. این توپ که هرگلوله ۲۷۰ گرمی آن حاوی ۳۰ گرم مواد منفجره است، دارای نرخ شلیک ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ گلوله بر دقیقه بوده و برد آن برای درگیری با اهداف هوایی بین ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ متر و با شلیک منحنی ۶ تا ۷ کیلومتر است؛ بنابراین این توپ ضمن کاربرد در برابر اهداف دریایی به طور مؤثر قابل استفاده در مقابل تهدیدات هوایی نظیر هواگرد‌های سرنشین‌دار و پهپاد است.

ناوچه موشک انداز جوشن

ناوچه موشک انداز جوشن که با حضور فرماندهی کل قوا به آب انداخته شد، از آخرین فن آوری روز دنیا در زمینه ساخت بدنه، سامانه‌های تسلیحاتی، الکتریکی و الکترونیکی، قدرت آتش توپخانه‌ای و موشکی سنگین برخوردار است. استفاده ازآلیاژ‌های ضد حرارتی و چند لایه سبب شده است که این ناوچه، مقاومت بسیار بالایی مقابل انواع موشک و اژدر از خود نشان دهد. خصوصیت فوق العاده این شناور تمام ایرانی، سرعت و مانور بالا در درگیری‌های دریایی می‌باشد.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

این ناوچه ایرانی مجهز به انواع تسلیحات راهبردی همچون توپ فجر ۲۷ قدرتمند‌ترین توپ دریایی جهان با نواخت تیر ممتد ۱۲۰ گلوله مرگبار در دقیقه، هواپیما‌های بدون سرنشین جاسوسی، زیر دریایی‌های فردی و شناسایی السابحات وغیره می‌باشد. این ناوچه همچنین امکان فرود همزمان ۲ فروند از انواع بالگرد‌های جنگی و ... را دارا می‌باشد. چندی پیش هم در کشور‌های منطقه گفته شد که هیچ شناوری توان نزدیک شدن به جوشن را ندارد و هیچ شناور سطحی و زیرسطحی توان فرار از آتش توپ فجر ۲۷ مستقر در عرشه این ناوچه را ندارد. توپ فجر ۲۷ به دست متخصصان نیروی دریایی و صنایع دفاعی بومی شده و قابلیت نواخت بالا برابر با آخرین استاندارد‌های جهانی و قابلیت کنترل از راه دور را دارد.

جمهوری اسلامی ایران سومین کشوری است که به فن آوری ساخت این توپ‌های پیشرفته دست یافته است و می‌رود که نسل‌های دوم و سوم جوشن حاکمان بی، چون و چرای منطقه خلیج فارس باشند.

ناوچه موشک انداز پیکان

پیکان یک ناوچه موشک انداز کلاس سینا است که براساس قایق‌های موشک انداز کلاس کمان ساخته شده و در سال ۱۳۸۲ در دریای خزر به آب انداخته شد. ناوچه پیکان پیکان مجهز به ۲ یا ۴ موشک سطح به سطح و ضد کشتی سی ۸۰۲، یک توپ ۷۶ میلیمتری فجر ۲۷ و یک توپ ضدهوایی ۴۰ میلیمتری است.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

ناوچه موشک انداز پیکان در تیرماه ۱۳۹۲ به همراه ناوچه موشک انداز جوشن به عنوان نخستین ناوگروه اعزامی شمال در دریای خزراز بندر انزلی به آستاراخان برای دیدار از ناوچه‌های روسیه و همچنین پاسخ به پهلوگیری ناو‌های روسی در اردیبهشت همان سال در منطقه اول نیروی دریایی در بندرعباس، به روسیه اعزام شد.

شناور موشک انداز ذوالفقار

شناور تندروی موشک انداز ذوالفقار یک شناور تندروی گشت دریایی است که برای حمله سریع به دشمن طراحی شده است. شناور موشک انداز ذوالفقار به موشک‌هاى کوثر در نسل قدیم و نصر ۱ در نسل جدید مجهز است. کارایی مناسب، سرعت بالا، مانور سریع و هزینه کم در مقابل کارایی بالا از ویژگی‌های شناور ذوالفقار است.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

این شناور که به پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیک، مخابراتی و اپتیکی مجهز است، دارای سرعت و قدرت مانور قابل توجهی است و طراحی آن براساس شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های منطقه خلیج فارس انجام شده است.

شناور موشک انداز سراج

شناور سراج ۱ شناور تندروی تهاجمی موشک انداز ومتناسب با مناطق آب و هوای گرمسیری است. جنس بدنه این شناور فایبرگلاس بوده و مجهز به امکانات بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی است که در سرعت بالا در داخل کابین، تغییرات ارتفاعی ناشی از حرکت بر روی آب و صدای زیاد احساس نمی‌شود. همچنین در شرایط طوفانی دریا، سرنشینان آن شدت امواج را احساس نخواهند کرد.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

این شناور درزمینه‌های مختلفی همچون حفظ تعادل در سرعت بالا، رفتار مناسب عملیاتی در شرایط گوناگون و قدرت موتور بالا در کنار طراحی و ساخت بدنه مناسب از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار بوده و توان دریایی ایران را افزایش می‌دهد. بدنه شناور سراج در نوع خود کم نظیر بوده و به نیروی دریایی ایران توان بسیار بالایی را اضافه خواهد کرد.

قایق پرنده باور

سرعت قایق پرنده باور ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت تا بیش از ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و ارتفاع پروازی معمول آن یک تا ۵ متر و تا سقف چند ده متر عنوان شده است. باور ۲ یک پرنده رادارگریز است. خاصیت رادارگریزی این توانایی را به باور ۲ می‌دهد که با خیال آسوده مسافت طولانی را تا نزدیک هدف طی کند. این پرنده می‌تواند شناور‌های تندرو را در اختفای کامل راداری منهدم کند و تهدید جدی برای ناو‌های آمریکا است.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

باور دارای یک نوع مسلسل است که می‌تواند بدون نیاز به فشنگ گذاری دوباره یا گرم شدن مکرر به سمت هدف شلیک کند. این قایق تهاجمی پرنده، مجهز به یک نوع دوربین با وضوح بسیار بالا برای عملیات شناسایی ضد تشکیلات دریایی دشمن است.

وحشت غرب از نیروی دریای ایران

اما  اینها تنها گوشه ای از توانمندی های کشورمان در حوزه نیروی دریایی است که با توجه به استاندارد‌های منطقه‌ای و جهانی، نیروی دریایی ایران از قدرت ساحلی بسیار بالایی نه تنها در دفاع، بلکه در اعمال خسارات شدید و هزینه‌های بالا به نیروی متخاصمی که قصد نزدیکی به آب‌های جنوبی ایران را داشته باشد برخوردار است.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

بنا بر گزارشات غربی تجهیزات نظامی ایران به ویژه ناوشکن‌های موشک انداز و قایق‌های مهاجم تندرو در مقابل ناو‌های میلیاردی آمریکا در عین حال کم‌هزینه‌تر و هم چنین خطرناک‌تر هستند. وقتی که این قایق‌های تندرو به طور هماهنگ و گروهی مورد استفاده قرار گیرند و موضع نامشخصی داشته باشند، موشک‌های خود را از هر طرف به سمت ناو‌های دشمن شلیک می‌کنند که در این صورت قدرت مانور ناو گرفته شده و مانند طعمه‌ای گرفتار می‌شود.

کارشناسان نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتقاد دارند، وقتی موشک‌های کوتاه برد دقیق که با حملات زنبوری صد‌ها ناوچه تندروی تا بن دندان مسلح ایرانی ترکیب می‌شوند، ضربه بزرگی به بخش اعظمی از ناو‌های پیشرفته آمریکایی» وارد خواهند کرد و دیگر اثری از ناو‌های جنگی آمریکایی در خلیج فارس باقی نخواهد ماند.

بر اساس شواهد و اسناد و اذعان بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان معتبر غربی و اندیشکده‌های آمریکایی، ایران دارای شناور‌های چنان قدرتمند و موشک‌های ناوشکن پیشرفته است که حتی می‌تواند بزرگ‌ترین ناو‌های هواپیما بر آمریکایی در خلیج فارس را فلج کرده و تهدیدی جدی برای کسانی که خیال تجاوز به مرز‌های ایران را در سر می‌پرورانند داشته باشد.

چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد + تصاویر

در حقیقت قابلیت‌های کنونی ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران مستقر در خلیج فارس به ویژه ناوشکن‌ها و ناو‌های موشک انداز، به حدی است که ایران با بهره گیری از آن‌ها نه تنها می‌تواند تنگه هرمز را برای مدتی طولانی ببندد، بلکه می‌تواند ناوگان پنجم دریایی آمریکا را به طور کامل فلج و آب‌های خلیج فارس را تبدیل به جهنمی برای ناو‌هایی آمریکایی کند.

در اثبات این ادعا باید گفت که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، در گزارشی درسال ۲۰۱۲ آشکارا اذعان کرد که آمریکا از قابلیت‌های نظامی دریایی ایران وحشت دارد.

همچنین «مارک گافنی» یکی از کارشناسان  آمریکایی هم درسال ۲۰۱۲ در گزارشی درپایگاه تحلیلی Rense با اشاره به قدرت موشک‌های ناوشکن ایران اعتراف کرد است: در صورت حمله نظامی به ایران، خون نیرو‌های آمریکایی خلیج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد، شاید گافنی با توجه به این نیروی عظیم و راهبردی دریایی به نتیجه ای درست رسیده استف نتیجه ای که دولتمردان آمریکایی به آن یا نمی رسند و یا دیر می رسند.

و آینده ای که روشن‌تر از همیشه است

چندی پیش امیر خانزادی درباره آینده نیروی دریایی کشور گفت: من این نوید را می‌دهم که «دنا» به عنوان ناوشکن بعدی جمهوری اسلامی ایران در آستانه ساخت نهایی قرار گرفته و ان‌شاالله در کمتر از ۶ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. کمتر از یک ماه دیگر هم اولین زیردریایی کلاس متوسط یعنی زیردریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی الحاق می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان خطاب به دشمن، تصریح کرد: امروز دست دهه هفتادی ودهه هشتادی‌ها روی ماشه است و آن‌ها به اندازه ما صبر وحوصله ندارند. دشمن‌ امروز بداند هیچ‌ تحریمی بر نیروی‌ دریایی تاثیرگذار نیست و ما روز به روز درحال پیشرفت هستیم. قدرت‌های دریایی استکباری گذشته روز به روز مسیر افول را طی می‌کنند و افزایش قدرت قدرت جمهوری اسلامی محسوس است.

گزارش از فاطمه تورانلو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نظامیان آمریکایی خلیج فارس را قرمز خواهد کرد؟ برای اینکه خون آمریکائی ها قرمز تر (رنگین تر ) از تمام مردم دنیاست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
باسلام به پاسداران اسلام و ایران تا کی میخواهید به مبارزه با دله دزدان دریایی اکتفا کنید و دزدان دریایی درمنطقه حضور داشته باشن حیف نیست این همه قدرت و عظمت فقط صرف دله دزدان بشه و دزدان اصلی آسوده خاطر بیان وبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام.نظر.این.است.آمریکای.شرور.زورگو.هیچ.غلطی.نمی تواند.بکند.خداوند.شر.آمریکای.را.به.خودشان.باز.گرداند.این....ترامپ.با.تحریمش.بدرک.واصل.خواهدشد.وعده.پیروزی.حق.بر.باطل.همانطور.که.خدا.وعده.نموده.ما.پیروزیم.انشاالله.وسلام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
خداقوت به نیروهای امنیتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام خدا برشهید حسن تهرانی مقدم و سپاهیان جاویدالاثز
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسین میرزایی
۱۷:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
اصل کار هم پیمان بودن خودمون است اگه همه باهم باشیم هیچ کشوری ازجمله آمریکا بااون ریس جمهور توهمیش و کلیه دشمنان کشور عزیزمون ، ایران همیشه سربلند ، هیچ غلطی نمی توانند بکنن ‌؛ زنده باد ایران همیشه سربلند زنده باد فرماندهی معظم کل قوا و وکلیه نیرو های مسلح جمهوری اسلامی ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
۶ماه دنبال کار میگردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
Germany
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
اگه امریکا بخواهد حمله کند از پایگاه های نظامی خود در تمام جهان استفاده میکند اینبار چه میشود کرد یک جنگ پر هزینه وخسارت برای ما
-
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
با حساب و کتاب مادی گرایانه، امریکاییها هیچوقت به ما حمله نمیکنن.
مگر اینکه ما از داخل پیام ضعف و خیانت ارسال کنیم.
طبق اصل نفی سبیل در اسلام، دشمنان هیچ راهی برای تسلط بر ما ندارند. مگر اینکه خودمان این اجازه را به آنها بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
آمریکایی هاروزی طمعه کوسه هادنهنگ هاخواهندشددردریای بیکران خلیج فارس احسن الله احسن سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
خلیج فارس =قبرستان نیروهای متجاوز به کشور ما
Iran (Islamic Republic of)
درویش
۰۴:۳۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
بسیار بسیار عالی واقعا هر خواننده ای را به وجد خواهد آورد
امید است در چنین شرایط خطیری نسبت به بهره برداریه
هرچه سریعتر از محصولات در حال ساخت و کوشش و سعی شبانه روزی و چند شیفتی هر چه سریعتر محصولات دفاعی و هجومی جدید را وارد ناوگان نیروهای مسلح کنیم
چون در شرایط خیلی حساسی قرار داریم و این خود دلیلی
بر کوشش و تلاشی چند برابری و شبانه روزی دارد
انشالله مسئولین بتوانند شرایطی فراهم کنند که کارآگاهان
و متخصصین بتوانند به صورت مداوم و به صورت چند شیفتی و شبانه روزی مشغول فعالیت شوند
Iran (Islamic Republic of)
ازاد مرد ایرانی
۰۱:۳۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
افرین به متخصصین و نیروی نظامی جمهوری اسلامی ایران.قدردان شما عزیزان هستیم.خدا قوت عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
خسته نباشن دلاور مردان نظامی کشور . انشالله روزی برسد که ایران به توانایی شلیک موشکهای بالستیک و دوربرد از زیردریایی ها و کشتی ها دست یابد
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ایران و رهبر
۰۰:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت رزمندگان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
کاربر محترم
۲۰:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
با سلام ب همه کسانی ک اومدن نظر بخونن. میخام اینو بگم که آمریکا به چیش مینازه؟ به ناوی که 30 یا40 تا پهباد روشون نشسته؟ خو اونم که زیر دید شبانه روزی دوربین پهباد ایران هست. یه ادم عاقلی نیس بگه اونا که از قایقای تندروی سپاه پاسداران وحشت دارند چجوری میتونن با ناوشکن ها روبرو بشن؟
یه دفعه که ناوشونو فرستادیم زیر همون آبی ک روش واستادن، بعد حساب کار دستشون میاد که نیروی دریایی چه سپاه چه ارتش با هیچ غریبه ای شوخی نداره.
متشکرم ازینکه وقت گذاشتین
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
زمانی تاحدودی خیالمون راحت میشه که ناوگان ده هافروندی اززیردریاییهای اقیانوس پیمای مدرن و مرگبارباپیشرانه ی اتمی تماماساخت ایران دوربرو اطراف سواحل آمریکاویا انگلستان بااستتارکامل و بدون امکان شناسایی و رهگیری شدن ماننددهان بازشده مارکبری درکنار شاهرگ دشمن،باقابلیت کف نشینی طولانی مدت دراعماق آب،آماده رزم و عملیات وهجوم قدرتمند به شهرهای ساحلی آنان باشه
United States of America
حامد نصر
۲۰:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
جانم به فدای ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
زنده باد ایران اسلامی مرگ بر آمریکا جنایت کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آمریکا جرات ندارد خطایی در خلیج فارس بکند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
چرا در صورت حمله به آب‌های ایران، خون نظامیان آمریکایی خلیج فارس را قرمز خواهد کرد؟ چون رنگ خون قرمز است و تعداد دشمنان بسیار زیاد است و خلیج فارس هم خاکی نیست که رنگ قهوه ایی درست شود همش آب است پش وقتی خون دشمنان اسلام و مسلمین با آب خلیج فارس مخلوط شود محلول قرمز رنگی بسیار زیاد از خون دشمنان ایرانیان درست می شود و جنازه های کثیفشان را هم کوسهای خلیج پاکسازیشان میکنند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آقا من میگم یکبار برای همیشه بزنن یکی از این ناوهای امریکا رو غرق کنن والا بخدا دمشونو میزارن رو کولشون در میرن

شاخشون هم توی دنیا شکسته میشه دیگه انقددلشونو به ناوهاشون خوش نمیکنن

یکی از اهرمهای اعمال سلطه اینها همین ناوهاشون هستش اگه این ابزارو ازشون بگیریم دیگه گزینه نظامی روی میز نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۶:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد رادمهر
۱۶:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
از خداوند می خواهم : 1- دولت مردان آمریکایی سر عقل بیایند و دست از زورگویی و یاغی گری و تجاوز بردارند. 2- شرایط منطقه به سمت آرامش و صلح با همکاری نزدیک کشورهای منطقه پیش برود و هیچ جنگی صورت نگیرد و هیچ خونیدر این منطقه ریخته نشود. به ناحیه خیلج فارس یعنی دریای آرامش تعبیر شود.
بهتر است پیش بینی ها در باره جنگ و شرایط آن را به نیروهای دلاور مسلح کشور سپرده شود و شرایط جنگی و روانی را برای مردم عادی ایجاد نکرد.
با تشکر -
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود بر ايران مقتدر
Bulgaria
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آفرین بر سپاه و ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ایول دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ناو شکن دماوند مگه غرق نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین
۱۴:۰۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خیلی در زمینه دفاعی پیشرفت کردیم اما چون دشمنان ایران زیاد هستند و گروهی حمله خواهند کرد (مثل دفاع مقدس) باید بسیار بسیار پیشرفته تر باشیم تا توان مقابله با چند کشور را داشته باشیم.با تشکر از رهبر عزیز و تمام نیروهای مسلح کشور. واعدوالهم مااستطعتم من قوه
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
دربین تمام پیامهاونظرها نظروپیام شماکامل ترین بود،درودبرشماکه به نکته مهم واصلی اشاره کردید.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
کمی هم در سایر علوم و فنون پیشتاز باشیم. در بسیاری از علوم عقب مانده ایم و حرفی برای گفتن نداریم: خودروسازی، کشاورزی، الکترونیک، کامپیوتر، معماری و .... هنوز از دنیا عقبیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
الله اکبرجانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خدا حفظ کنه این مملکت امام زمان رو
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد امیری نژاد
۱۳:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بابا به فکر ما کشاورزای بدبخت باشید یه گزارش هم از نابسامانی بازار کشاورزی تهیه کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۱۳:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
به نام خدا : سلام ، واقعا افتخار می کنیم به پیشرفتها ی صنایع نظامی جمهوری‌اسلامی ایران که حتی دشمنان ایران اسلامی هم به آن معترفند، ولی شایان ذکر است که نباید به یکی و دو تا ناوشکن و ناو و ... بسنده کرد ، باید زیاد ساخت تا در دل دشمنان ایران اسلامی رعب و وحشت بسیار ایجاد شود و تا کور شود هر آنکه نتواند دید !!
Iran (Islamic Republic of)
sasan
۱۳:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای رهبر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام ودرود بر ایران مقتدر انشاء الله همیشه پیروز وسربلند باشیم
مرگ برآمریکا
مرگ برانگلیس
مرگ براسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درودبرارتش جمهوری اسلامی درودبرسپاه پاسداران ومقاومت
آمریکا وهمپیمانانش رادرجهان منزوی کردیم و بسیارعصبانی هستندازاقتداره ایران دشمنان ایران عزیز بمیرید ازعصبانیت ایران ثانیه به ثانیه روبه پیشرفت درهمه زمینها است فقط مشکل اقتصادی راحل کنید وتمام مفسدین ونفوذیهارا نابودکنید ایران امپراطورگلستان جهان میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ممنون از گزارشهاى هميشه اميدواركننده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
احسنت بر دلاورمردان ایران
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بارک الله
Iran (Islamic Republic of)
مدافعه
۱۲:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود بر نیروهای مسلح ایران سپاه ارتش نیروی انتظامی قهرمان ما ایرانی ها همیشه مقتدر در منطقه هستیم ب ایرانی بودنمون افتخار کنیم مردم عزیزایران...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خود امریکا بهتر از ما میدونه که اگه دست از پا خطا کنه تمام پایگاه های اون تو منطقه و همپیمانانش عربستان و اسرائیل ..... با خاک یکسان میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ايران در حد يك ابرقدرت در حال ظهور است.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود فراوان بر مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا به خاطر مدیریت خوبش بر نیروهای مسلح و سلام بر نیروهای مسلح مقتدر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود فراوان ایران
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود فراوان بر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
باید ناوهای امریکایی رو غرق کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۱۹ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سالم بگیریمشون بهتره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
هیچ شکی در قدرت نظامی ما و اینکه باید ابرقدرت نظامی باشیم نیست ولی کار اقتصادی هم بکنید تا فقر در جامعه ایجاد نارظایتی عمومی نکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
احسنت بر نیروهای سپاه و ارتش ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خدا رو شکر - درود بر رهبری مقتدر ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ایران روزی تبدیل به ابرقدرت جهان خوهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
الانشم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مخلص منصور
۱۰:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خداوند یارُیاور و پشت و پناه همه یونیفورم پوشهای نظام اسلامی و مملکت عزیزی باشه که همه مون برای تشکیلش جنگیدیم، خطر کردیم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
خدا قوت به سربازان ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
کشورماما بایدباید ازامریکاهم بالاتررود باید ابرقدرت یک شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
زنده باشند امیدواریم یه ناوشکن بی مثال در جهان بسازیم که کسی حتی نتونه فکرطمع به آبهای داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر امریکا
آخرین اخبار