اتحادیه اروپا صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفت

اتحایه اروپا امروز (دوشنبه ۲۸ اسد/ مرداد) در بیانیه ای صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان را به مردم این کشور تبریک گفت.

اتحادیه اروپا صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اتحایه اروپا امروز (دوشنبه ۲۸ اسد/ مرداد) در بیانیه ای صدمین سالروز استرداد استقلال افغانستان را به مردم این کشور تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا در این مقطع حساس از افغانستان حمایت می کند و از آرزوهایش برای صلح، ثبات و عدالت استقبال می نماید.

در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا بر دوستی و همکاری بین دو منطقه که با اصول وحدت و حاکمیت مرزبندی شده است تاکید می کند تا بر اساس قانون اساسی افغانستان برابری را تحت حاکمیت قانون تضمین کند.

اتحادیه اروپا افزده است که از دموکراسی، انتخابات شفاف و توسعه در افغانستان حمایت می کند و هر دو طرف باید در مبارزه برای حقوق بشر و مدنی و به ویژه حقوق زنان و دختران متحد بمانند.

 اتحادیه اروپا با تاکید بر لزوم کاهش فوری و پایدار خشونت در افغانستان گفته است که این اتحادیه به طور جدی مذاکرات را با هدف دستیابی به صلح که مردم افغانستان شایسته و خواستار آن هستند، همراهی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار