رشد چشمگیر حافظان قرآن در اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۸۰ هزار نفر در استان اصفهان حداقل حافظ سه جزء قرآن هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در نشست خبری مسابقات کشوری قرآن اظهار کرد: ۸۰ هزار نفر در استان اصفهان حداقل حافظ سه جزء قرآن هستند و این تنها با لطف ائمه اطهار امکان‌پذیر شده است و از تلاش‌های مربیان قرآن در استان اصفهان تشکر میکنیم.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی در زمینه ترویج قرآن کار‌های خوبی انجام داده است، روزی به دنبال یک قاری مصری می‌دویدیم تا در میدان امام قرآن بخواند، اما امروز قاریان خوبی در کشور داریم.


تلاش برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای امسال ۲۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در کل کشور آزاد شده‌اند که در این میان ۱۴ نفر از زندان‌های اصفهان هستند، البته سهم استان اصفهان در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ۴۰ نفر است که تا پایان سال محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضا صادقی با تأکید بر این که باید به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کرد، ادامه داد: این طرح سال‌هاست در استان اصفهان اجرا می‌شود و قبل از ابلاغ از سوی مرکز در ماه رمضان برنامه یک شهر ضیافت در ماه رمضان اجرا می‌شد.

او عنوان کرد: مربیان قرآن طرح ملی حفظ قرآن کریم را در زندان اجرا می‌کنند و جلسات تفسیر در زندان در رمضان برگزار می‌شد، علاوه بر آن امسال هزار جلد قرآن به سازمان زندان‌ها اهدا کردیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عنوان کرد: موقوفه باغ تختی که وقف اطعام روز غدیر در محله رهنان است در اختیار اداره کل ورزش و جوانان است، اما این اداره کل ۱۲ سال است اجاره آن را نمی‌دهد و بدهی میلیاردی دارند که در حال پیگیری قضایی هستیم.

حجت‌الاسلام رضا صادقی ضمن تشکر از پیگیری‌های اداره کل ثبت اسناد استان اظهار کرد: زمانی که به این اداره کل آمدم بیست درصد موقوفات سند داشت که در طول این دوران به ۴۵ درصد رسیده است، ۳۵۰ پرونده در محاکم قضایی داریم و کوتاه نمی‌آییم چرا که باید حقوق واقف رعایت شود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.