عصرامروز صورت گرفت؛

دیدار ظریف با وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در فنلاند، با وزیر امور توسعه و تجارت خارجی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در هلسینکی دیدار کردندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف در ادامه دیدار‌های خود در فنلاند، با ویله اسکیلاری وزیر امور توسعه و تجارت خارجی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

  وزیر امور توسعه و تجارت خارجی فنلاند در این دیدار با اشاره به ریاست دوره‌ای کشورش بر اتحادیه اروپایی، این موضوع را فرصتی برای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور دانست.

ویله اسکیلاری افزود: فنلاند امیدوار است همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد و از اینکه آمریکا از برجام خارج شده و تبعاتی بر زندگی مردم ایران گذاشته بسیار متاسف هستیم و نگران هستیم تنش‌ها افزایش یابد؛ البته نقش فنلاند به عنوان رئیس اتحادیه اروپایی در کاهش تنش‌ها سازنده خواهد بود. ویله اسکیلاری تاکید کرد: فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور از جمله در حوزه ICT و همکاری‌های دانشگاهی وجود دارد و چشم انداز افزایش روابط دوجانبه از طریق همکاری‌های پلی تکنیک بین ایران و فنلاندروشن است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار کرد: فنلاند به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه می‌تواند به اجرای توافق هسته‌ای و عادی سازی روابط تجاری ایران کمک کننده باشد. در چارچوب برجام نیز تجار و فعالان اقتصادی انتظار و توقع بیشتری از اروپا داشته و دارند. اقدامات یکجانبه امریکا محدود به ایران نخواهد ماند و دیگر شرکای اروپا را نیز هدف قرار گرفته است. برای مقابله با اقدامات یکجانبه و کاهش تاثیرات جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران، که مستقیما تبعات آن بر مردم وارد می‌شود، راهکار‌هایی مانند افزایش تجارت دوجانبه و استفاده از تعاملات چند جانبه در قالب ابتکاراتی مثل اینستکس، وجود دارد.


بیشتر بخوانید: تمایلی به گفت‌وگو با واشنگتن نداریم/ هیچ نهاد بین‌المللی فروش نفت ایران را تحریم نکرده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار