استاندار خوزستان عنوان کرد؛

لزوم توجه به فاز دوم عملیات بازسازی مناطق سیل زده خوزستان

استاندار خوزستان گفت: بنیاد مسکن ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی را شروع کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: تاکنون ۳ هزار پرونده خسارت سیل در بخش کشاورزی پرداخت شده، اما متأسفانه روند رسیدگی به پرونده‌ها به‌کندی پیش می‌رود و اگر با همین روال انجام شود تا ۸ ماه دیگر ادامه پیدا می‌کند و مردم به‌حق خود نمی‌رسند.

او افزود: مشکل در پژوهشگاه فضایی و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها بوده، زیرا قرار است این مشکلات به دولت و ستاد بازسازی انعکاس داده شود تا به روند رسیدگی به پرداخت خسارات سرعت بخشیده شود.


بیشتر بخوانید:ترمیم سیل بند‌های شکسته شده در سیلاب فروردین ماه


شریعتی در ادامه بیان داشت: بنیاد مسکن ساخت و تعمیر واحد‌های مسکونی را شروع کرده، اما برای ادامه عملیات فاز دوم اعتبارات هنوز ابلاغ نشده که بانک مرکزی این مورد را ابلاغ کرده و امیدواریم هرچه سریع‌تر به بانک‌های استان ابلاغ شود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: قرار شد به‌منظور تسریع در پرداخت خسارات، بنیاد مسکن پرونده‌ها را جهت بررسی به بانک‌های استان ارسال کند تا به محض این‌که اعتبارات به بانک‌ها داده شد بدون اتلاف وقت پرداخت‌ها صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تعیین تکلیف حریم بستر ۱۴۳ روستا را داشتیم و ۵۷ روستا باقی‌مانده که بنا شد تا هفته آینده تعیین تکلیف شوند همچنین درباره چگونگی احداث سیل بند‌ها صحبت‌هایی شد.

او گفت: دایک‌های مرزی به‌صورت عمده بسته شده جزو ۲ مورد مهم که قرار شد سازمان آب و برق خوزستان ظرف ۱۰ روز آینده و مناطق نفت‌خیز و گاز این ۲  مورد را انجام خواهند دهند.

شریعتی بیان داشت: دمای هوای بالا سبب کمبود نیروی کار شده و همچنین برای بتن‌ریزی مشکلاتی وجود دارد و مشکلات مربوط به درمانگاه‌ها، مدارس و راه‌های روستایی در حال پیگیری است تا سریع‌تر برطرف شوند.

انتهای پیام/م

رسیدگی به پرونده های بخشی کشاورزی خسارت دیده از سیل

برچسب ها: سیلاب ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.