معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

بخش سلامت کشور با کمبود پرستار مواجه است

مریم حضرتی گفت: بخش سلامت کشور با کمبود پرستار مواجه است و نیازمند افزایش دو برابری جمعیت پرستاران هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جشنواره ایمنی بیمار در شهرکرد با بیان اینکه بخش سلامت کشور با کمبود پرستار مواجه است افزود: برای جبران این کمبود نیازمند افزایش دو برابری جمعیت پرستاران هستیم.

او افزود: در حال حاضر میانگین پرستاری نسبت به جمعیت ۹ دهم است در حالی که مطابق با استاندارد‌های این حوزه این عدد باید به ۱.۵ تا ۱.۸ برسد.

حضرتی اضافه کرد: اگر بتوانیم تا سال ۱۴۰۴ سالانه ۱۰ هزار نیروی پرستار جدید جذب کنیم، به استاندارد تعیین شده این حوزه خواهیم رسید.

او ادامه داد: خطا‌هایی نظیر انتقال خون اشتباه، تزریق یا تجویز داروی اشتباه و سقوط بیمار از تخت از جمله خطا‌هایی است که با افزایش تعداد پرستاران می‌توان آمار آن را کاهش داد.

حضرتی با اشاره به صدور مجوز استخدام ۹ هزار نفر در وزارت بهداشت، گفت: ۷۵ درصد این تعداد، سهمیه پرستاران است و می‌توان امیدوار شد که بخشی از کمبود‌های این بخش را جبران کند.

او افزود: به ازای هر ۱۰ درصد کمبود نیروی پرستاری، آمار مرگ و میر بیماران ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

حضرتی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ دانشکده پرستاری با حضور ۲ هزار عضو هیئت علمی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری در گروه‌های مختلف پرستاری در حال تحصیل هستند.

او ادامه داد: سالانه ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری در کشور فارغ التحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/ف

تحصیل ۴۰ هزار دانشجوی پرستاری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.