امضای میثاق نامه برای حفظ طبیعت و محیط زیست

در مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر سراسر کشور در شهرکرد، میثاق نامه برای حفظ طبیعت و محیط زیست امضا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در سی اُمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول سراسر کشور، میثاق نامه حفظ طبیعت و محیط زیست با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی، استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان استانی در شهرکرد امضا شد.

در این میثاق نامه آمده است:

«ما دانش آموزان، ورزشکاران، مربیان و سرپرستان و مسوولان می‌دانیم:
آب، هوا، خاک، گیاهان، درختان، جانوران آفریده‌های خداوند مهربان هستند.
همه آفریده‌های خداوند ارزشمندند، پس به آن‌ها احترامی می‌گذاریم و از آن‌ها درست نگهداری می‌کنیم. زندگی و سرزندگی ما به هوای سالم وابسته است، هرگز به هیچ دلیلی هوا را آلوده نمی‌کنیم. می‌دانیم یک کیسه پلاستیکی کمتر در روز یعنی چه. می‌دانیم خرید در پاکت‌های کاغذی و چندبار مصرف یعنی می‌دانیم کاغذ، پلاستیک، شیشه، فلز زباله نیستند. می‌دانیم که کاغذ بیشتر یعنی درخت کمتر، می‌دانیم درخت کمتر یعنی پرنده کمتر و می‌دانیم آسمان بی پرنده یعنی چه. می‌دانیم بدون درخت‌ها و فضای سبز، زندگی ممکن نیست، همیشه به فکر حفظ فضای سبز هستیم.
ما نمی‌توانیم همه را اصلاح کنیم، ما نمی‌توانیم به همه تذکر دهیم، اما از خودمان شروع می‌کنیم.
پاسدار طبیعت ایران عزیز باشیم و به آن احترام بگذاریم.»

سی اُمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر کشور از ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه جاری در سه رشته شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک در مقطع متوسطه اول در شهر کرد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ف

مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر کشور در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار