پمپئو: آمریکا با آن سرعتی که امیدوار بود به میز مذاکره با کره شمالی بازنمی‌گردد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره شلیک موشک‌های کوتاه‌بُرد کره شمالی، اعلام کرد کشورش به این سرعت به میز مذاکرات هسته‌ای با پیونگ‌یانگ بازنمی‌گردد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه گفت آمریکا با آن سرعتی که امیدوار بود به میز مذاکره با کره شمالی برنمی گردد.

وی همچنین اعلام کرد واشنگتن می‌داند در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای موانعی وجود دارد.

پمپئو در مصاحبه با شبکه سی بی اس با اشاره به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی گفت: واشنگتن نگران شلیک موشک‌های کوتاه بُرد کره شمالی است. امیدوار بودیم این اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: ما به همان سرعتی که امیدوار بودیم دوباره به میز مذاکره باز نمی‌گردیم، ولی ما کاملا شفاف بوده ایم. می‌دانیم که در این مسیر موانعی وجود دارد.

پمپئو اظهار داشت استفان بیگون، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی سه شنبه و چهارشنبه در منطقه حضور دارد، ولی او درباره جزئیات سفر وی توضیحی نداد.

وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد بیگون قرار است این هفته به ژاپن و کره جنوبی سفر کند.

کره شمالی طی هفته‌های گذشته اقدام به آزمایش تعدادی موشک کوتاه برد کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از آزمایش‌های موشکی کره شمالی از پیونگ یانگ خواست از اقداماتی که باعث خدشه دار شدن اعتماد متقابل می‌شود پرهیز کند. این در حالی است که آمریکا برخلاف وعده داده شده همچنان رزمایش مشترک با کره جنوبی برگزار می‌کند؛ اقدامی که پیونگ‌یانگ آن را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار