افتتاح طرح توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در قزوین

طرح توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در محله شیشه‌چی قزوین افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در مراسم افتتاحیه اجرای طرح توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر در محله شیشه‌چی قزوین گفت: آموزش و آگاه‌سازی برای پیشگیری از اعتیاد، باید سه گروه عموم افراد جامعه، افراد در معرض آسیب و افراد آسیب‌دیده از اعتیاد را هدف قرار دهد.

بیدخام با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در زمینه مبارزه با مواد مخدر امروزه سوی اجتماعی یافته است، افزود: همه مردم باید با عوارض مصرف مواد مخدر آشنا و از تأثیرات مخرب خانوادگی و اجتماعی آن آگاه شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه گرایش جامعه از مواد مخدر سنتی به سوی مواد جدید و صنعتی سوق یافته است، این معضل را ناشی از افزایش تقاضا و شرایط اجتماعی عنوان کرد.

بیدخام غنی‌سازی اوقات فراغت و آموزش نوجوانان و جوانان را دو عامل مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد در این گروه‌های سنی دانست.

او خانواده زندانیان را از گروه‌های اصلی در معرض آسیب برشمرد و گفت: آموزش مهارت‌های اساسی زندگی به این خانواده‌ها و حمایت و توانمندسازی روانی فرزندان آنان ازجمله اقدامات ضروری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لباس سفید بهبودیافتگان و رهاشدگان از دام اعتیاد را به رهایی و تولدی دوباره برای ساختن یک زندگی جدید تعبیر کرد و گفت: این هدف تنها با اراده و تلاش بسیار و حمایت جامعه محقق خواهد شد.

بیدخام با بیان اینکه توانمندسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بهبودیافتگان از اعتیاد باید دراولویت برنامه‌های تشکل‌های مردم نهاد باشد افزود: اشتغال بهترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است.

انتهای پیام/ک

اشتغال بهترین راهکار پیشگیری از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار