مدرسه «فرهنگ» در اردبیل به ثبت ملی رسید

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی مدرسه فرهنگ واقع در شهر اردبیل، روبه روی کتابخانه شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی با اعلام این خبر تصریح کرد: این مدرسه در محدوده بافت قدیمی شهر اردبیل واقع شده است و با دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی به شماره ۳۲۴۸۲ به ثبت رسید و مراتب نیز به استاندار اردبیل ابلاغ شد.

او افزود: بعد از ابلاغ ثبت ملی، این اثر تحت حفاظت و نظارت سازمان میراث فرهنگی بوده و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده جرم محسوب می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: مرتکب جرایم مشمول مجازات‌های قانونی شده و همچنین مرمت و بازسازی اثر نیز صرفا با تایید و نظارت این سازمان ممکن خواهد بود.

فلاحی متذکر شد: ضوابط و قوانین حفاظت از اثر تاریخی جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذیربط در استان ابلاغ می‌شود.

او با بیان اینکه ثبت بنا‌های تاریخی، آثار طبیعی و میراث ناملموس با جدیت دنبال می‌شود، افزود: ثبت آثار می‌تواند موجب معرفی گسترده هویت تاریخی مناطق شده و زمینه صیانت از آثار را فراهم سازد.

انتهای پیام/ح

ثبت ملی آثار تاریخی در اردبیل

برچسب ها: میراث فرهنگی ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.