امروزه مساجد فقط نماز‌های یومیه در آن‌ها اقامه می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : امروزه مساجد از کارکرد‌های خود دور شده‌اند و فقط نماز‌های یومیه در آن‌ها اقامه می‌شود.

به گزارش گروه استان‌هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : مساجد در گذشته محل تصمیم گیری‌های مهم بوده و مردم در این اماکن مقدس مشکلات اجتماعی، فردی و حتی خانوادگی خود را حل می‌کردند، به نحوی که اگر فردی مشکل پولی، کار یا ازدواج و یا هر مشکل دیگری داشت، برای حل آن به مسجد مراجعه می‌کرد.

او با بیان اینکه مساجد در گذشته هم محل عبادت بودند و هم شورای حل اختلاف، هم محل آموزش بودند و هم محل پرورش گفت : در گذشته مساجد همه نوع کارکردی از کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی گرفته تا کارکرد‌های سیاسی و اقتصادی و... داشته اند، اما متاسفانه امروز از این کارکرد‌های خود دور شده اند و فقط نماز‌های یومیه در آن‌ها اقامه می‌شود که البته اقامه نماز هم در برخی مساجد به یک وعده رسیده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه خود مردم در دور شدن مساجد از کارکردهایش نقش داشته اند، گفت: مساجد به هیچ عنوان دولتی نبوده و مردمی هستند، لذا خود مردم باید برای پرجاذبه کردن مساجد پای کار بیایند و در‌های مساجد را باز کنند که در این بین نقش روحانیون و هیئت امنای مساجد پررنگ‌تر از سایر اقشار است.

قبادی با تاکید بر نقش مهم مسئولین در پرجاذبه کردن مساجد، گفت: مسئولین باید به مساجد بیایند، زیرا حضور آن‌ها می‌تواند باعث رغبت بیشتر مردم برای حضور در مساجد و بازگرداندن مسجد به کارکرد‌هایی مثل حل مشکلات مردم باشد.

او افزود: برای بازگردادندن مساجد به کارکرد‌های اولیه شان باید معارف مردم را در مورد مساجد بالا برده و آن‌ها را با کارکرد‌های مساجد آشنا کنیم.

قبادی افزود: مساجد را کسانی آباد می‌کنند که نسبت به مساجد شناخت و آگاهی داشته باشند که متاسفانه در حال حاضر شناختمان از مساجد خیلی کم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در روایات از ائمه اطهار (ع) نقل شده که حتی نفس کشیدن در مساجد هم عبادت است و این مسئله نشان از جایگاه والای مسجد در دین مبین اسلام دارد.

او در ادامه اشاره‌ای هم به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری داشت و افزود: این بیانیه نقشه راهی است که در آن مسیر گذشته، حال و آینده انقلاب در آن تفسیر شده و مسجدی‌ها باید برای تحقق این بیانیه تلاش کنند .

 

 

انتهای پیام/د

مساجد در گذشته محل تصمیم گیری‌های مهم بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار