دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سیستان و بلوچستان امسال به ۵۳ مورد می‌رسد

گفت: شمار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی این استان از هشت دفتر کنونی تا پایان سالجاری به ۵۳ دفتر افزایش می‌یابد.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سیستان و بلوچستان امسال به ۵۳ مورد می‌رسدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ساسان محمدی‌صادق مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: خدمات رسانی آسان، مطمئن و بهتر به مردم و کاهش زمان رسیدگی از جمله ویژگی‌ها و مزایای این سامانه است.

او هدف از اجرای فرآیند ابلاغ الکترونیکی را احترام گذاشتن به حریم خصوصی شهروندان بویژه مراجعان به دستگاه قضائی عنوان کرد و افزود: در گذشته مأمور ابلاغ با لباس فرم برای ابلاغ اوراق به شخص مخاطب به نشانی ایشان در محل کار یا منزل مراجعه می‌کرد و در صورتی که فرد در منزل و یا محل کار نبود اوراق را تحویل بستگان فرد داده و یا در محل الصاق می‌کرد که این کار از نظر حیثیتی مشکلاتی را برای وی به همراه داشت.

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: ثبت دادخواست دادگاه بدوی، ثبت دادخواست واخواهی، ثبت دادخواست تجدیدنظرخواهی، ثبت نام افراد در سامانه ثنا و ثبت درخواست اظهارنامه از جمله خدمات قابل ارائه در این دفاتر است.

محمدی‌صادق اضافه کرد: ثبت دادخواست بدوی دیوان عدالت اداری، ثبت دادخواست اعتراض ثالث حکمی، ثبت دادخواست اعاده دادرسی از احکام حقوقی، ثبت دادخواست فرجام خواهی، ثبت شکایت کیفری و ثبت اعتراض به قرار دادسرا از دیگر خدمات این دفاتر است.

او بیان کرد: راه اندازی دفاترالکترونیک قضایی از سال ۹۳ در سیستان و بلوچستان آغاز شد و تاکنون هشت دفتر در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار فعال شده است.

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: ۲ دفتر نیز همزمان با هفته دولت در شهرستان‌های هیرمند و هامون و ۶ دفتر دیگر نیز تا یک ماه آینده در زاهدان راه اندازی می‌شود.

محمدی‌صادق ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سایر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان نیز تا پایان سال افتتاح خواهند شد تا شاهد تحولی عظیمی در این حوزه در استان باشیم.

او  با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه ثنا (ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی) در این استان تاکنون افزون بر ۱۸ میلیارد تومان صرفه‌جویی در اوراق چاپی به همراه داشته است تاکید کرد: ضروری است بخشی از هزینه‌های صرفه‌جویی انجام شده ناشی از این اقدام در استان‌ها صرف اطلاع‌رسانی به مردم شود تا همگان از مزایای این سامانه بهره‌مند شوند.

او   افزود: از جمله اهداف اساسی قوه قضائیه تحقق عدالت الکترونیکی در کشور است که به این منظور زیرساخت‌های لازم در این قوه فراهم شده و در حال توسعه است.

مسئول فناوری اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به گسترش فناوری‌های نوین در سالهای اخیر قوه قضائیه با استفاده از این فناوری‌ها خدمات جدیدی به مردم ارائه می‌کند.

انتهای پیام/ع

راه اندازی دفاترالکترونیک قضایی از سال ۹۳ در سیستان و بلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار