رییس شورای اطلاع رسانی استان اردبیل گفت: تشکیل شورای اطلاع رسانی در مراکز استان‌ها به منظور شفاف سازی عملکرد دولت و نظام صورت گرفته و در رابطه با چگونگی نشر اخبار دستگاه‌های اجرایی وظیفه سیاست گذاری دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، رییس شورای اطلاع رسانی استان اردبیل در اولین جلسه شورای اطلاع رسانی استان اردبیل گفت:این شورا در راستای مدیریت افکار عمومی و تعریف ساز و کار اطلاع رسانی و همچنین گردش اطلاعات میان بخش های مختلف نقش اساسی خواهد داشت. 

او با بیان اینکه شورا باید هماهنگی ادارات و سازمان ها را در اطلاع رسانی سیاست گذاری کند افزود: سیاست های کلان دولت در رابطه با نحوه اطلاع رسانی در مورد طرح ها، برنامه ها، فعالیت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و نیز ساماندهی  وضعیت سیاسی امنیتی استان با نظر و سیاست شورای اطلاع رسانی انجام می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار داشت:رسانه‌های رسمی و دارای مجوز با تحقیق و پیگیری می توانند عملکرد دولت و مشکلات موجود را منصفانه در اختیار مردم قرار دهند.

او با بیان اینکه صلاحیت و وظایف شورای اطلاع رسانی در ۱۴ بند و ۶ تبصره از سوی وزارت کشور اعلام شده گفت:این شورا می تواند نقش ثابت و موثری در سیاست گذاری و تبین سیاست های کلان برای حفظ آرمان ها و ترویج گفتمان ها ایفا کند.

بهروز ندایی تشکیل اتاق های فکر متناسب با وظایف شورا را یاد آور شد و افزود:اعضای شورا موظف هستند شخصا در جلسات شرکت کرده یا در صورت عذر موجه معاون یا جانشین خود را یک هفته قبل از برگزاری جلسه کتبا معرفی کند.

رییس شورا اطلاع رسانی استان اردبیل با اشاره به اینکه  اطلاع رسانی از شبکه های اجتماعی باید شفاف باشد گفت: تکلیف فضای مجازی با کنترل و ساماندهی بیشتر مشخص شود  تا خبر رسانی و اطلاع رسانی استان در  فضای آرام و شفاف انجام شود.

او افزود: شورای اطلاع رسانی از چهار کمیته سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و زیربنایی  تشکیل شده است و طبق ضوابط و متناسب با عناوین دستگاه های اجرایی عضو کمیته ها و کارگروه های تخصصی خواهند بود.

انتهای پیام/ع

خبررسانی و اطلاع رسانی در فضای آرام و شفاف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.