آب شرب و تأمین آب، مشکل اصلی پایانه شلمچه

فرماندار خرمشهر گفت: آب شرب و تأمین آب پایانه شلمچه یکی از مشکلات اصلی این مرز است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت فرماندار خرمشهر ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی خوزستان گفت: در حال حاضر برای تأمین آب خرمشهر ۹۰ هزار مترمکعب روزانه نیاز داریم ولی فقط ۶۰ هزار مترمکعب آب از غدیر به شهر می دهند و ۲۰ هزارتای مابقی را از رودخانه دریافت و به آن اضافه می کنیم.

او افزود: این کمبود آب در نهایت برای ایام اربعین که حضور زائران در مرز افزایش دارد، منجر به افت فشار آب در شلمچه می شود.

فرماندار خرمشهر با اشاره به لزوم استقرار تانکر آبرسان در مرز شلمچه گفت: آب شیرین کُن، آب تصفیه یا معدنی نیز باید به صورت لیوانی با دستگاه تأمین شود.

مودت افزود: ۳۰ هکتار فضا برای افزایش پارکینگ شلمچه وجود دارد و حتی اگر در حد ۱۰ هکتار محقق شود هم خوب است.

او ادامه داد :مبحث بعدی افزایش ظرفیت پارکینگ ها است ولی تاکنون کار شروع نشده و شاهد هیچ افزایشی در سطح پارکینگ شلمچه نبوده ایم؛ برای این مورد با وجود تأمین اعتبار توسط راه و شهرسازی ولی عملیات اجرایی شروع نشده است.

فرماندار خرمشهر گفت: در زمینه برق مشکلی نداریم و افزایش ولتاژ انجام شده ولی امیدوارم که توزیع برق استان نیز کمک های بیشتری را برای تأمین کابل احتمالی داشته باشد.

مودت در پایان با اشاره به لزوم استقرار دستگاه مه پاش در مرز شلمچه افزود: سایه بان از نقطه پایانه تا نقطه صفر مرزی ۱۰۰ متر است که مقرر شده تا راهداری این کار را انجام دهد؛ در این نقطه همچنین سرویس بهداشتی هم نیست و قرار بود بین ۱۰ تا ۲۰ چشمه سیار مستقر کنند.

انتهای پیام/ د

برگزاری جلسه ستاد اربعین حسینی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.