افشای مبلغی که ترامپ برای خرید جزیره گرینلند در نظر داشت

روزنامه واشنگتن پست به نقل از چندین منبع ناشناس مبلغی را که رئیس‌جمهور آمریکا قصد داشت برای خرید جزیره دانمارکی گرینلند هزینه کند، افشا کرد.

افشای مبلغی که ترامپ برای خرید جزیره گرینلند در نظر داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته هاست درباره خرید گرینلند حرف می‌زند و بودجه قابل توجهی را برای خرید این جزیره تخصیص داده است.

منابع آگاه اعلام کردند مقامات ارشد دولتی امکان ارائه پیشنهاد خرید این جزیره را به دانمارک مورد بحث قرار دادند و آمریکا می‌تواند ۶۰۰ میلیون دلار از بودجه سالانه خود را برای خرید گرینلند اختصاص بدهد.

پیش از این رئیس ارتباطات کاخ سلطنتی دانمارک اعلام کرد تصمیم ترامپ برای به تعویق انداختن سفر خود به این کشور، که قرار بود اوایل سپتامبر صورت گیرد، موجب تعجب خاندان سلطنتی شده است. رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد جلسه از پیش برنامه ریزی شده با نخست وزیر دانمارک را به دلیل اظهارات او در خصوص پیشنهاد خرید جزیره گرینلند به تعویق انداخته است.

ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: دانمارک یک کشور خاص با مردم باورنکردنی است، اما با توجه به اظهارات نخست وزیر مت فردریکسن مبنی بر اینکه علاقه‌ای به بحث درباره معامله گرینلند ندارد، من جلسه خود را که قرار بود دو هفته دیگر برگزار شود، به تعویق می‌اندازم.

نخست وزیر دانمارک در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص خرید جزیره گرینلند، آن را «پوچ» خوانده بود. پیش از این اعلام شد رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا بزرگترین جزیره جهان را که محل زندگی بیش از ۵۰ هزار دانمارکی است خریداری کند. هرچند هنوز هیچ اقدام رسمی انجام نشده است. این جزیره یکی از مناطق غنی از معادن است با این حال به نظر می‌رسد برای آمریکا موقعیت استراتژیک آن حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار