اگر دفترچه بیمه ندارید، بخوانید؛

همه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای دفترچه می‌گیرند +هزینه دریافت دفترچه بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از این پس تمام افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند، دفترچه بیمه سلامت خواهند داشت.

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از این پس تمام افرادی که هیچ پوشش بیمه ای ندارند بنابر تصویب آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع، از یارانه دولت و از طریق ارزیابی وسع حق سرانه بیمه  به سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل او تخصیص پیدا می کند.

وی افزود: آیین نامه اجرایی بیمه پایه اجباری سلامت و ارزیابی وسع در هیئت وزیران به تصویب رسید و دولت مکلف شده است تا جهت تحقق سیاست‌های کلی سلامت، تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه ‌ای اقدام کند.

وی تصریح کرد: براساس این آیین نامه، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایر که بیمه ندارند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداری به نام بیمه سلامت؛ به تماس‌های تلفنی اعتماد نکنید


رییس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: با توجه به این مصوبه دولت، حق بیمه خانواده‌هایی که مجموع درآمد و دریافتی آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار است یا بر اساس وضعیت مالی در یکی از دهک‌های درآمدی یک و دو و سه قرار دارند، به صورت کامل توسط دولت پرداخت می ‌شود.

وی افزود: همچنین، ۵۰ درصد حق بیمه خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق مصوب است یا بر اساس وضعیت مالی در دهک درآمدی ۴ قرار دارند نیز توسط دولت پرداخت می‌شود و خانوارهایی که درآمد آن‌ها بر اساس ارزیابی وسع ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و بالاتر باشد یا در دهک درآمدی ۵ و بالاتر باشند، با پرداخت حق بیمه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

موهبتی اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس این مصوبه مکلف است، حداکثر تا یک ماه، پاسخ ارزیابی وسع را به سازمان بیمه سلامت ارائه کند و بیمه سلامت بر اساس نتیجه آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه باید افراد را تحت پوشش قرار دهد.

انهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
من یک کارگر ساده هستم مستاجر هم هستم هیچ بیمه ای هم ندارم بدجور نیازمند دفترچه رایگان سلامت هستم اگر راهی هست برای ثبت نام دوباره لطفان کمک کنید بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
دفترچه ای که اعتباری ندارد و کمکی به بیمار نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
مستاجر ما ، میوه فروش دست فروش است ولی دفترچه بیمه ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
۵۰ درصد مردم ایران نه بیمه درمانی دارند نه بازنشستگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
واقعا
آخرین اخبار