تیم ملی والیبال نوجوانان ایران - بلغارستان/ بلغار‌ها، محک اول مدعی قهرمانی

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف بلغارستان می‌رود.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی تونس در حال برگزاری است به مصاف بلغارستان می‌رود. بلغار ها یکی از تیم های خوب والیبال به حساب می روند و می توانند حریف خطرناکی هم باشند.

شاگردان وکیلی که در دوره گذشته این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسیده اند، در این مدت اردو‌های فشرده‌ای داشتند و بازی‌های دوستانه زیادی هم انجام دادند، آن‌ها درست پیش از آغاز رسمی این مسابقات هم در تونس با تیم‌های بزرگ جهان بازی دوستانه انجام دادند.  


بیشتر بخوانید: شکست تیم ملی والیبال نوجوانان ایران مقابل ایتالیا


تیم ملی والیبال نوجوانان ایران یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های جهان است و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی این دوره به حساب می‌رود. نخستین مقام برای نوجوانان کشورمان در سال ۱۹۸۹ و با عنوان چهارمی به دست آمد، پس از آن برای مدتی از عنوانی در این رده خبری نبود تا در سال ۲۰۰۱ تیم نوجوانان ایران برای نخستین بار به فینال رسید و صاحب گردن آویز نقره شد، سرو قامتان ایرانی دور بعدی یعنی در سال ۲۰۰۳ برنز گرفتند و در سال ۲۰۰۷ هم برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شدند.  

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران - بلغارستان / بلغار‌ها محک اول مدعی قهرمانی

آن‌ها در ادامه راه یک عنوان نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۹ به دست آوردند و در سال ۲۰۱۷ یعنی دوره قبلی این رقابت‌ها به قهرمانی رسیدند. تیم‌های ملی مختلف جهان در این سال‌ها تمرکز زیادی روی رده نوجوانان داشتند و این روز‌ها ما شاهد حضور بازیکنان و ستاره‌های زیادی از این رده در تیم‌های جوانان بزرگسالان هستیم.  

این وضعیت دقیقا در تیم ملی ایران هم وجود دارد و چند بازیکن نوجوان ایران، تیم جوانان را در مسابقات قهرمانی جهان که چندی پیش با عنوان نخست ایران هم به پایان رسید همراهی کردند، بنابراین حضور در این رده راحت نیست و بر خلاف دیگر رده‌های سنی بسیاری از تیم‌ها و بازیکنان ناشناخته هستند و بازی مقابل آن‌ها مشکل است.  


بیشتر بخوانید: برتری والیبال نوجوانان ایران برابر برزیل


تیم ملی والیبال ایران با تمام این اوصاف شرایط خوبی دارد و یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها است. شاگردان وکیلی در دور نخست این بازی‌ها با تیم‌های بلغارستان، جمهوری چک، کلمبیا و ایتالیا هم گروه هستند.  

برنامه این بازی‌ها به شرح زیر است: 

ایران - بلغارستان (پنج شنبه ۳۱ مرداد ساعت ۱۶:۳۰) 

ایران - جمهوری چک (جمعه یک شهریور ساعت ۱۶:۳۰) 

ایران - کلمبیا (شنبه دوم شهریور ساعت ۱۶:۳۰) 

ایران - ایتالیا (یکشنبه سوم شهریور ساعت ۲۰:۰۰) 

شایان ذکر است ، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان پیش از حضور در این رقابت ها چند بازی دوستانه و برنامه تمرینی اش را در تونس پیگیری کرد. 


بیشتر بخوانید:  تیم ملی والیبال نوجوانان ایران وارد تونس شد


انتهای پیام/ 

پیش بازی تیم های ملی والیبال ایران و بلغارستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار