صرفه‌جویی در مصرف آب بخش کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مهاباد از صرفه جویی سالانه ۲۵ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: با بهره برداری از سامانه‌های نوین آبیاری در این شهرستان و در راستای سیاست‌های احیای دریاچه ارومیه سالانه ۲۵ میلیون مترمکعب آب دربخش کشاورزی این شهرستان صرفه‌جویی می‌شود. 

او افزود: با تغییر سامانه‌های آبیاری از سنتی به نوین، برای هر هکتار از اراضی به صورت میانگین بیش از سه هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و این موضوع با توجه به اینکه مهاباد در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ایمانیان گفت: امسال ۱۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده است که در قالب هشت پروژه در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد و با تغییر سامانه آبیاری در این اراضی از سنتی به نوین ۵۲۲ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

او اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها درمجموع ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده که ۱۷ میلیارد ریال آن از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه به صورت بلاعوض و مابقی از سوی کشاورزان پرداخت شده است.

ایمانیان افزود: با افتتاح این طرح‌ها تنها در بخش خرده مالکی هشت هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود که نقش مهمی در صرفه جویی در مصرف آب بخش کشاورزی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد ادامه داد: در هفته جهاد کشاورزی امسال نیز ۱۳۸ طرح آبیاری تحت فشار در ۳۶۴ هکتار از مزارع این شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ج

بهره برداری از سامانه‌های نوین آبیاری  در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.